بازدید 2544

نقل روایات غیر واقعی از کربلا جایز نیست

کد خبر: ۴۴۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸ 27 October 2014
عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: عده ای از روی جهالت و عده ای نیز به عمد با استفاده از شیوه هایی که مناسب مراسم سوگواری ایام ماه محرم نیست باعث می شوند نقطه قوت توسعه اسلام به انحراف کشیده شده و خلاف واقع نشان داده شود.

میرقسمت موسوی اصل در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه بقای اسلام مدیون خون اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان است، گفت: در طول این 14 قرن یاد و نام اباعبدالله(ع) باعث زنده نگه داشتن اسلام شده و هر ساله شوری را میان مردم به راه می اندازد که و با این صورت رونق پیدا کند و شورشی هر سال در محرم ایجاد شود به طوری که مکاتب دیگر نیز در زمان محرم به این کانون گرم الهی متصل می شود.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ائمه اطهار(ع) همواره به زنده نگاه داشتن یاد امام حسین(ع) و برگزاری مراسم سوگواری توصیه کرده اند، عنوان کرد: این مسأله نقطه مثبتی در جهت توسعه اسلامی در سطح بین المللی است و زمینه را برای حضور اجتماعات پرشور در اقصی نقاط جهان ایجاد می کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به دنبال هر خیزشی، خطراتی نیز به وجود می آید، گفت: البته در اصل حرکت امام حسین(ع) خطری وجود نداشته اما پیروان ایشان که امروزه در مساجد، تکایا و هیئات مراسم سوگواری برگزار می کنند ممکن است موجب مشکلاتی در اصل این راه شوند.

موسوی اصل ادامه داد: عده ای از روی جهالت و عده ای نیز به عمد با استفاده از شیوه هایی که مناسب مراسم سوگواری ایام ماه محرم نیست باعث می شوند نقطه قوت توسعه اسلام به انحراف کشیده شده و خلاف واقع نشان داده شود.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم همچنین افزود: برخی افراد فکر می کنند قمه زنی مورد رضایت امام حسین(ع) است، این در حالی است که فقها، مجتهدین و مقام معظم رهبری همواره گفته اند این حرکت به مصلحت اسلام نیست و حتی برخی مراجع به حرام بودن آن فتوا داده اند.

وی در ادامه اظهار کرد: متأسفانه برخی هیأت از شمایلی منتسب به ائمه و حضرت عباس(ع) استفاده می کنند که ریشه اسلامی ندارد یا در هنگام برگزاری مراسم عزاداری برهنه می شوند که این حرکات نیز مذموم است.

موسوی اصل همچنین با انتقاد از برخی مداحان در تعریف وقایع کربلا، بیان کرد: متأسفانه برخی مداحان برای ایجاد شور در مراسم عزاداری ماجراهایی غیرواقعی از حوادث کربلا تعریف می کنند و آن را به امام حسین(ع)، حضرت زینب(س) و یا امام سجاد(ع) منتسب می کنند که ریشه تاریخی و اسلامی نیز ندارد.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه متولیان برگزاری مراسم های عزاداری باید نسبت به وجود برخی آسیب ها در این ایام هوشیار باشند، خاطرنشان کرد: اگر مراتب برگزاری این مراسم ها به خوبی رعایت شود می توانیم هرچه بیشتر از یکی از نعمات الهی که همان عزاداری هاست برای بقا و توسعه اسلام در ایامی که بیداری اسلامی روز به روز در کشورها گسترش می یابد، بهره ببریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی