بازدید 2584

صادرات آب مجازی، مزیت نیست

کد خبر: ۴۴۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸ 27 October 2014
یک عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به صادارت آب مجازی در قالب محصولات آب‌بر مثل هندوانه و سیب‌زمینی بر صحبت‌های برخی در این مورد که این محصولات، مزیت نسبی ما محسوب می‌شوند اشاره و تأکید کرد که ما با بحران آب مواجه هستیم و باید متناسب با اقلیم و الگوی کشت اقدام به کشت کنیم.

علی ایرانپور در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با لزوم تدوین قانون برای جلوگیری از این صادرات،‌ توضیح داد: بخش‌هایی از این مسأله می‌تواند از طریق بخشنامه‌های دولتی قابل کنترل باشد، اما متأسفانه شاهد هستیم که عمدتا کشت محصولات جالیزی مثل هندوانه، طالبی و خربزه در نقاطی صورت می‌گیرد که نقاط کم آب کشور هستند.

او ادامه داد: این محصولات آب زیادی مصرف می‌کنند و عمدتا نیز صادر می‌شوند، نبود الگوی کشت و کشت جایگزین و نظارت عامل اصلی این مسأله است؛ امیدواریم وزارت جهاد کشاورزی طبق شعاری که آقای وزیر در برنامه‌های خود در ایام رأی اعتماد مطرح کرده، ساماندهی محصولات کشاورزی را جزو اولویت کاری خود قرار دهد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با این امر که گفته می‌شود تولید و صادرات محصولاتی مثل هندوانه مزیت نسبی ما است مخالفت کرد و افزود: ما بحران آب را داریم و باید متناسب با اقلیم و الگوی کشت اقدام به کشت کنیم.

ایرانپور تأکید کرد: اصلاح الگوی کشت را بر همه مسائل ارجح می‌دانم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی