بازدید 21630
همه منتظر نود امشب؛

مدیران تلویزیون هم به اندازه فردوسی‌پور شهامت دارند؟

همان گونه که مدیران صدا و سیما در این مدت با اعمال فشار، مانع پرداختن فردوسی‌پور به ماجرای حق پخش شدند، اگر اراده کنند، می‌توانند امشب هم این ماجرا را در برنامه نود مسکوت بگذارند؛ اما آیا مدیران سازمان صدا و سیما به عادل فردوسی‌پور این فرصت را می‌دهند که ماجرای حق پخش را به موضوع اصلی برنامه‌اش بدل کند؟
کد خبر: ۴۴۵۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵ 27 October 2014
مدیران تلویزیون هم به اندازه فردوسی‌پور شهامت دارند؟برنامه نود در ‌چهارده سال پخش مداومش از تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، هیچ گاه در چنین منگنه‌ای قرار نگرفته بود؛ تنگنایی که یک سوی آن فوتبال ‌و سمت دیگرش صدا و سیماست. یکی علت اصلی و وجودی این برنامه است و دیگری در مقام کارفرما، این فرصت را فراهم آورده که نود در این چهارده سال «نود» شود؛ برنامه‌ای که برد تبلیغاتی و مالی آن برای صدا وسیما از هر برنامه دیگری ‌بیشتر است.

به گزارش «تابناک»، همه علاقه‌مندان به فوتبال منتظرند‌ عقربه‌های ساعت هر چه زود‌تر به ساعت ۲۲:‌۳۰ برسد و ببینند در این برنامه نود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ برنامه‌ای که به دلیل ‌پخش نکردن مسابقات لیگ بر‌تر و جام حذفی در هفته گذشته، از اهمیت بالایی برخوردار است و علاقه‌مندان به فوتبال منتظرند تا ببیند در این برنامه چه می‌شود.

اگر عادل فردوسی‌پور در هفته‌های گذشته، به هر دلیلی از پرداختن به ماجرای حق پخش طفره می‌رفت، در این هفته هیچ بهانه‌ای ندارد و در واقع اگر نخواهد به این موضوع بپردازد‌‌، همان بهتر که برنامه‌اش را روی آنتن نبرد.
 
اما آیا مدیران سازمان صدا و سیما به عادل فردوسی‌پور این فرصت را می‌دهند که ماجرای حق پخش را به موضوع اصلی برنامه‌اش بدل کند؟ عادل فردوسی‌پور در این چهارده سالی که‌ مجری و تهیه کننده برنامه نود در تلویزیون ‌بوده، همواره به دلیل صداقت و صراحتش محبوب مردم بوده و همین نیز او را به یکی از تأثیرگذار‌ترین شخصیت‌های تلویزیون ایران در دو دهه اخیر بدل کرده است.

امشب مجری فوتبال‌دوستی که در همه این سال‌ها به دلیل حمایت از حق و عدالت در فوتبال از نمایندگان مجلس تا مربیان داخلی، با خیلی‌ها درگیر شده اما از آنجا‌ که همیشه طرف عدالت را گرفته یا در بدبینانه‌ترین حالت، نمایش طرفداری از عدالت را ارائه داده به مرد محبوب فوتبال‌دوستان ایرانی بدل شده است و ‌سخنش به متر و معیاری برای بسیاری از مخاطبین بدل شده است، شب سختی ‌پیش ‌روی دارد.
 
روحیه فردوسی‌پور در همه این سال‌ها به ما نشان داده ‌او از پرداختن به هیچ موضوعی در فوتبال ایران ترسی ندارد و از مطرح شدن این موضوعات در برنامه‌اش استقبال هم می‌کند و همین مسأله هم موجب شده تا بدانیم که پرداختن به ماجرای حق پخش در برابر برنامه‌ای چون انتقال تیم نفت به اراک و مجادله با یک نماینده مجلس، برنامه به غایت کم‌خطرتری است.

اما در این میان یک نکته اساسی وجود دارد و آن اینکه در اینجا یک طرف ماجرا کارفرمایی است که با اهرم قدرتی که‌ دارد، می‌تواند کلا قید برنامه نود را بزند. همان گونه که مدیران صدا و سیما در این مدت با اعمال فشار، مانع پرداختن فردوسی‌پور به ماجرای حق پخش شدند اگر اراده کنند، می‌توانند امشب هم این ماجرا را در برنامه نود مسکوت بگذارند.

در واقع این انتظار نادرستی است که فکر کنیم فردوسی‌پور به زیرکی در این مدت مانع پرداختن به ماجرای حق پخش شده و این در واقع اعمال قدرت مدیران صدا و سیما بوده که تا کنون جلو‌ این ماجرا را گرفته و اگر بخواهد از این پس هم خواهد گرفت. مدیران این سازمان که تا کنون و در جریان روند مذاکرات حق پخش در ماه‌های اخیر حاضر به پاسخگویی به رسانه‌ها نبودند، امشب هم می‌توانند با اتکا به همین ابزار پاسخی به افکار عمومی ندهند؛ اما آنچه در این میان قربانی می‌شود، نود و اعتبار آن است.

البته شاید این هم استراتژی عزت‌الله ضرغامی است که این روز‌ها در حال ترک مجموعه بزرگش است و نمی‌خواهد با بستن یک قرارداد میلیاردی سازمان را با تعهد مالی بالا به رئیس بعدی تحویل دهد تا بعد‌ها پشت سرش بگویند یک سازمان بدهکار را ترک کرده است. اما هر چه هست، اتفاقاتی که امشب در نود رخ خواهد داد، می‌تواند بار دیگر به ما نشان ‌دهد که مدیران سازمان صدا و سیما با یک گروه بزرگ از مخاطبان چه میزان خودشان را در برابر افکار عمومی پاسخگو می‌دانند و به مردم احترام می‌گذارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار