بازدید 10701
احمدی‌نژاد در اجلاس دوربان2:

صهيونيسم جهاني مظهر تمام عيار نژادپرستي است

متأسفانه ادبيات حمايت از صهيونيست‌ها به معناي مشاركت و همدستي آشكار در جنايات آنها دیده مي شود و اين بر مسئوليت نمايندگان محترم ملت‌ها در افشاي اين جريان ضدبشري و اصلاح مناسبات و رفتارها مي‌افزايد. بايد دانست كه دور نگه داشتن يك ظرفيت بزرگ جهانی، مثل اين نشست از مصاديق اصلي به معناي كمك به تداوم وجود زشت‌ترين مصداق بارز نژادپرستي است.
کد خبر: ۴۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۱:۲۱ 20 April 2009

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، با تأكید بر اینكه صهیونیسم جهانی، مظهر تمام عیار نژادپرستی است، تصریح كرد: باید كوشید تا به سوءاستفاده صهیونیست‌ها و حامیان آنان از ابزار سیاسی بین‌المللی پایان داد.

به گزارش «تابناک»، محمود احمدی نژاد در اجلاس دوربان 2 گفت: دورانی تاریك كه همراه با اشغال سرزمین‌ها و چپاول منابع و كشتار آوارگی مردم بی پناه بوده است؛ سال‌ها گذشت تا ملت‌ها با قیام خود و با بهای سنگین و به قیمت كشته شدن میلیون‌ها انسان، متجاوزان خود را بیرون و حكومت‌های مستقل و ملی برپا كردند.

قدرت طلبان در فاصله زمانی كوتاهی، دو جنگ بزرگ را بر اروپا و بخشی از آسیا و آفریقا تحمیل كردند؛ جنگ‌هایی كه حاصل آن حدود صد میلیون نفر قربانی و ویرانی بسیاری از سرزمین‌ها و آبادی‌ها بود. پیروزمندان جنگ خود را فاتح جهان و ملت‌های دیگر را شكست خورده پنداشتند و با وضع قوانین و ساز و كارهای ظالمانه، حقوق ملت‌ها را نادیده گرفته و پایمال كردند.

رئیس‌جمهور کشورمان ادامه داد: شورای امنیت را كه از مواریث جنگ‌های جهانی اول و دوم است ببینید. آنان با چه منطقی برای خود امتیاز وتو قایل شدند؛ این منطق با كدام ارزش انسانی و الهی سازگار است؟ با عدالت؛ با برابری در برابر قانون؛ با كرامت انسانی یا با تبعیض، بی عدالتی، نقض حقوق انسانی و تهدید اكثریت ملت‌ها و كشورها؟ این شورا، عالی‌ترین و بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در صلح و امنیت جهانی است. وقتی تبعیض قانونی وجود داشته باشد و سرچشمه قانون به جای عدالت و حق، زور و قدرت باشد، چگونه می‌توان انتظار عدالت و صلح داشت. قدرت‌طلبی و خودپرستی منشأ نژادپرستی،تبعیض، تجاوز و ظلم است. هرچند امروز بسیاری از نژادپرستان هم در حرف و شعار نژادپرستی را محكوم می‌كنند، اما وقتی چند كشور قدرتمند اجازه دارند بر مبنای تشخیص و منافع خود برای بقیه كشورها تصمیم‌گیری كنند، به راحتی می‌توانند همه قوانین و ارزش‌های بشری را لگدمال كنند؛ چنانكه كرده اند. پس از جنگ جهانی دوم به بهانه قربانی شدن یهودیان و سوءاستفاده از هولوكاست با تجاوز و لشكر كشی یك ملت را آواره و عده‌ای را از اروپا و آمریكا و دیگر كشورها به سرزمین آنان منتقل كردند و یك حكومت كاملا نژادپرست را در سرزمین اشغالی فلسطین برپا كردند و در واقع به بهانه جبران صدمات نژادپرستی در اروپا، خشن‌ترین نژادپرستان را در نقطه‌ای دیگر یعنی فلسطین حاكم كردند.

وی در ادامه با انتقاد از شورای امنیت، افزود: شورای امنیت این حكومت غاصب را تثبیت و در طول شصت سال از آن دفاع كرد و دست غاصبان را برای هر نوع جنایتی باز گذاشت. از این بدتر آنكه عده‌ای دولت‌های غربی و آمریكا خود را متعهد به دفاع از نژادپرستان نسل كش می‌دانند و در حالی كه وجدان‌های پاك بشری بمباران، اشغال و آدم كشی و فجایعی كه در غزه اتفاق افتاد را محكوم می‌كنند از آن جنایتكاران حمایت می‌كنند. پیش از آن نیز در برابر همه رسوایی‌های این رژیم سكوت یا حمایت كرده‌اند.

احمدی نژاد افرود: امروز جامعه بشری با نوعی از نژادپرستی روبه‌روست كه زشتی ناشی از آن، حیثیت انسان را در آغاز هزاره سوم به طور كلی مخدوش كرده و جامعه جهانی را شرمنده ساخته است. صهیونیسم جهانی مظهر تمام عیار نژادپرستی است كه با توسل دروغین به دین كوشیده است تا با سوءاستفاده از عواطف دینی برخی از افراد بدون آگاهی، چهره زشت خود را پنهان كند اما آنچه باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد، اهداف برخی قدرت‌های بزرگ و صاحبان منافع وسیع در جهان است كه با استفاده از قدرت اقتصادی و نفوذ سیاسی و ابزار گسترده رسانه‌ای مذبوحانه می‌كوشند تا با پشتیبانی همه جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی از زشتی وجودی آن بكاهند؛ اینجا مسأله اصلی جهل نیست و برای همین، نمی‌توان در مبارزه این پدیده شوم به كار فرهنگی بسنده كرد، بلكه باید كوشید تا با سوءاستفاده صهیونیست‌ها و حامیان آنان از ابزار سیاسی بین‌المللی پایان داد و با احترام به خواست ملت‌ها عزم دولت‌ها را در راه ریشه كن كردن این نژادپرستی آشكار جذب كرد و شجاعانه در راه اصلاح مناسبات و سازوكارهای بین‌المللی گام نهاد. بی شك همه شما از تلاش‌های گسترده كانون‌های جهانی برای انحراف در مسیر مأموریت این نشست مهم آگاه شده اید. متأسفانه ادبیات حمایت از صهیونیست‌ها به معنای مشاركت و همدستی آشكار در جنایات آنها دیده می‌شود و این بر مسئولیت نمایندگان محترم ملت‌ها در افشای این جریان ضدبشری و اصلاح مناسبات و رفتارها می‌افزاید. باید دانست كه دور نگه داشتن یك ظرفیت عظیم جهانی مثل این نشست از مصادیق اصلی به معنای كمك به تداوم وجود زشت‌ترین مصداق بارز نژادپرستی است. لازمه دفاع از حقوق بشر امروز این است كه اولا از حقوق ملت‌ها مبنی بر آزاد بودن در تصمیم‌گیری‌های مهم جهانی بدون تأثیرپذیری از برخی قدرت‌ها دفاع شود و دوم آن که نسبت به اصلاح ساختارها و مناسبات جهانی اقدام شود.
از این روی، این نشست صحنه یك آزمون بزرگ است و افكار عمومی جهان امروز و فردا درباره ما قضاوت خواهد كرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار