بازدید 11116
تروریست تکفیری در درگیری با ارتش لبنان به هلاکت رسیدند

تروریست تکفیری خطرناک به دام افتاد

فرماندهی ارتش لبنان عصر پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که 3 تروریست تکفیری در درگیری با نیروهای آن در شمال این کشور به هلاکت رسیده و یک تروریست تکفیری خطرناک بازداشت شده است.
کد خبر: ۴۴۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۳ 23 October 2014
 فرماندهی ارتش لبنان عصر پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که 3 تروریست تکفیری در درگیری با نیروهای آن در شمال این کشور به هلاکت رسیده و یک تروریست تکفیری خطرناک بازداشت شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه فرماندهی ارتش لبنان، این باند تروریستی تکفیری درصدد انجام یک عملیات بزرگ تروریستی در لبنان بود.

در این بیانیه آمده است: نیروهای امنیتی ارتش لبنان بعداز یک عملیات رصد و کنترل و شناسایی آپارتمان این باند تروریستی بامداد امروز(ساعت 5 و 30 دقیقه) دریک عملیات امنیتی دقیق و حساس در شهرک عاصون شهرستان الضنیه در شمال این کشور توانست « احمد سلیم میقاتی» تروریست تکفیری خطرناک را به دام انداخته و بازداشت کند.

در این درگیری 3 تروریست تکفیری نیز به هلاکت رسیدند که ارتش لبنان برای َشناسایی این 3 تروریست سرگرم بررسی هویت آنها است.

یک نظامی لبنانی هم در این درگیری بطور سطحی زخمی شده است.

احمد سلیم میقاتی معروف به « ابوالهدی» و یا « ابوبکر» متولد 1968 میلادی از اهالی شهر طرابلس در شمال لبنان است که با گروه تروریستی تکفیری داعش بیعت کرده است و از خطرناک ترین تروریست های تکفیری در شمال لبنان محسوب می شود.

وی اقدام به تشکیل باندی تروریستی تکفیری درمنطقه شمال لبنان کرده ودرصدد اجرای یک عملیات بزرگ تروریستی با هماهنگی و همدستی « عمر میقاتی» پسرعموی خود بوده است.

عمرمیقاتی در بلندی های شهرک عرسال بسر می برد و با گروه داعش همکاری می کند و با سرکردگان اصلی این گروه در داخل سوریه در تماس است.

احمد سلیم میقاتی که خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرده بود عامل بریدن سر نظامیان لبنانی بوده است،همچنین با فریب دادن جوانان لبنانی شهرهای شمالی لبنان آنها را به بلندی های القلمون سوریه برای پیوستن به گروه های تروریستی تکفیری می فرستاد.

براساس بیانیه ارتش لبنان ، احمد سلیم میقاتی از جمله عمر فرزندش معروف به «ابوهریره» و بلاعمرمیقاتی معروف به « ابوعمر میقاتی» پسر برادرش را برای پیوستن به گروه های تروریستی تکفیری به ارتفاعات القلمون سوریه و بلندی های عرسال لبنان فرستاده است.

فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرده، ابوعمر میقاتی تروریستی است که سر شهید « علی السید» نظامی ربوده شده لبنانی را بریده است.

براساس بیانیه ارتش لبنان ، احمد میقاتی همچنین نظامیان لبنانی را برای پیوستن به داعش فریب می داده و آنها را مجهزمی کرده است.

در این بیانیه آمده است: برای احمد میقاتی به علت شرکت در حوادث تروریستی شهر طرابلس در شمال لبنان بویژه درگیری های خونین بین دو منطقه باب التبانه و جبل محسن این شهر حکم قضایی بازداشت صادر شده و او سال 2010 میلادی بعداز آزادشدن از زندان یک گروه مسلح دهها نفری تشکیل داده است.

وی درسال 2004 به اتهام برنامه ریزی و شرکت در حملات تروریستی به چند مرکز دیپلماتیک و منافع خارجی ها بازداشت شده بود.

فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرده است که احمدسلیم میقاتی همچنین درانفجار رستوان مک دونالد بیروت درسال 2003مشارکت داشته و در نبردهای سال 1999 علیه ارتش لبنان در شهر الضنیه دست داشته است.

وی در آن زمان عضو گروه « جماعت تکفیر و هجرت » بوده و بعداز پایان درگیری ها فرار و در اردوگاه فلسطینی نشین « عین الحلوه» در شهر صیدا در جنوب لبنان مخفی شده بوده است.

فرماندهی ارتش لبنان خاطرنشان کرده است که از آپارتمان این باند تروریستی سلاح های سبک و متوسط ، انواع مهمات ، نارنجک و بمب های دست ساز و کمربندهای انفجاری ، لباس نیروهای ارتش لبنان و مواد منفجره کشف و ضبط شده است.

احمد سلیم میقاتی این تروریست تکفیریی خطرناک برای بازجویی و تحقیقات بیشتر تحویل دستگاه های ذیربط قضایی لبنان شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی