بازدید 3892
دستغیب در تشریح دستاوردهای صدو سی و یکمین اجلاس بین المجالس جهانی مطرح کرد:

آمریکا و آفریقا با کمک هم موضع تروریسم را به ابولا تغییر داد

تغییر رویکرد کشورها نسبت به جمهوری اسلامی ایران مشخص بود و اعلام تمایل آنها برای سفر به ایران نشان‌دهنده این است که حقانیت ایران برای همه کشورها روشن و گفتمان صحیح ایران بهانه هرگونه اقدام رسانه‌ای و غیررسانه‌ای را از کشورهای غربی گرفته است.
کد خبر: ۴۴۳۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴ 21 October 2014
من بی‌سواد، رئیس سازمان اوقاف را به مناظره تلویزیونی دعوت می‌کنم!رئیس شورای اجرایی بین المجالس جمهوری اسلامی ایران گفت: با توجه به اهمیت حضور و مشارکت فعال زنان در پارلمان های دنیا لازم است برای افزایش نقش و تعداد زنان در پارلمان ایران تدابیری صورت گیرد.

به گزارش تابناک، سید احمدرضا دستغیب در نشست خبری که جهت تشریح دستاوردهای یکصد و سی و یکمین اجلاس بین المجالس جهانی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ضمن تسلیت رحلت آیت الله مهدوی کنی گفت: صد و سی و یکمین اتحادیه بین المجالس جهانی در ژنو با حضور 140 کشور برگزار شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این اجلاس 726 نماینده از مجالس مختلف حضور داشتند افزود: تعداد کل نمایندگان مرد در این اجلاس 492 نفر و تعداد نمایندگان زن 234 نفر بود که 67.8 درصد و تعداد زنان شرکت کننده 32.2 درصد بود.

وی با بیان اینکه  با توجه به اهمیت حضور و مشارکت فعال زنان در پارلمان های دنیا لازم است  برای افزایش نقش و تعداد زنان در پارلمان ایران تدابیری صورت گیرد توضیح داد: حضور زنان در مجلس شورای اسلامی از ابتدا تاکنون هم موفقیت آمیز بوده و هم خواهران نماینده فعالیت های خوبی در حوزه های خود داشته و دارند اما لازم است از نظر کمیت اقداماتی جهت افزایش حضور آنها داشته باشیم.

آمریکا و آفریقا با کمک هم موضع تروریسم را به ابولا تغییر داد

رئیس شورای اجرایی بین المجالس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تعداد روسای مجالس حاضر در صد و سی و یکمین اتحادیه مجالس جهانی گفت: در این اجلاس 53 رئیس مجلس و 54 نائب رئیس حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در این اجلاس فرصت مناسبی برای ایجاد ارتباط و تعاملات بین المللی در سطوح مختلف فراهم و دیدارهای جانبی فرصتی جدید برای طرح مباحث گوناگون به خصوص مباحث مربوط به جهان اسلام ایجاد کرد افزود: ارتباط و تبادل نظر با کشورهای منطقه درباره تحولات منطقه و پدیده شوم تروریسم از موضوعات مطرح شده در این اجلاس بود.

دستغیب با بیان اینکه در این اجلاس 9 پیشنهاد در موضوع ماده اضطراری توسط کشورهای مختلف به دبیرخانه واصل شد،‌ توضیح داد: علاوه بر پیشنهاد ایران مبنی بر نقش اتحادیه بین‌المجالس جهانی در ارتقای منشور ملل متحد در زمینه حل و فصل عادلانه مناقشات و مقابله با تهدید تروریسم پیشنهاداتی توسط کشورهای اکوادور، امارات، سوریه، مغرب، فلسطین، آرژانتین، بلژیک و زامبیا عنوان شد.

آمریکا و آفریقا با کمک هم موضع تروریسم را به ابولا تغییر داد

وی با بیان اینکه اکثر پیشنهادات واصله به دبیرخانه مرتبط با موضوع تروریسم بود، گفت: علی‌رغم جنجال‌ها و هیاهوی رسانه‌های غربی در زمینه ائتلاف علیه تروریسم،‌ نمایندگان پارلمان‌های آنها تلاش گسترده‌ای جهت خارج کردن موضوع تروریسم از دستور کار اجلاس انجام دادند که این امر سیاست دوگانه آنها را نمایان ساخت.

 وی با بیان اینکه کشورهای غربی در یک هماهنگی با کشورهای آفریقایی موضوع ابولا را مطرح کردند که با اختلافی کم نسبت به موضوع تروریسم رأی آورد، گفت: این موضوع علی‌رغم پیشنهادات مختلف در مورد تروریسم به دلیل دغدغه و نگرانی کشورهای آفریقایی و اجماع جدی برای طرح آن رأی آورد.

دستغیب با بیان اینکه کشورهای منطقه که علاقه‌مند به طرح موضوع تروریسم بودند، در مقابل این اقدام دوگانه کشورهای غربی واکنش نشان داده و انتقادات زیادی را متوجه این کشورها کردند، ادامه داد: در مورد موضوع قطع‌نامه نیز اختلاف‌نظری در کمیته مربوطه در مورد بحث حقوق بشر و دموکراسی مطرح و قرار شد قطع‌نامه در اجلاس بعدی در پانای ویتنام نهایی شود.

وی با بیان اینکه هیات پارلمانی ایران در 40 نشست اعم از نشست مجمع عمومی و کمیته‌ها حضور فعال داشت، توضیح داد: در 5 نشست مجمع عمومی رئیس مجلس حاضر و سخنرانی کرد، البته گفتنی است که نمایندگان و هیات پارلمانی ایران در تمام جلسات مجمع و شورا حضور داشتند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دکتر علی لاریجانی در سخنرانی خود در مجمع عمومی به پدیده شوم تروریسم در منطقه و ذکر جزئیاتی از جنایات صورت گرفته علیه زنان و دختران و همچنین جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اشاره کرد، افزود: در مجمع عمومی در پاسخ به ادعای واهی نماینده اماراتی در مورد جزایر ایرانی، متنی آماده و قرائت شد و در ادامه نیز به رعایت سیاست حُسن همجواری و همچنین قرار گرفتن امارات در مسیر مذاکرات و تلاش برای رفع سوءتفاهم‌های احتمالی در این خصوص تاکید به‌عمل آمد.

وی با اشاره به کمیته‌های تخصصی چهارگانه که نمایندگان ایران در آن حضور داشتند، گفت: کمیته صلح و امنیت بین‌المللی با حضور سید موید حسینی صدر،‌ کمیته توسعه پایدار مالی و تجارت با حضور سید هادی حسینی و با بررسی موضوع مدیریت آب و بحران کم‌آبی و لزوم صرفه‌جویی در منابع آبی، کمیته دموکراسی و حقوق بشر با حضور مهدی زاهدی و سخنرانی وی در انتقاد از برخوردهای دوگانه با موضوع حقوق بشر و لزوم رفع تبعیض در جهان و کمیته روابط اتحاد بین‌المجالس با سازمان ملل که جواد جهانگیرزاده این دوره به عضویت آن درآمد، کمیته‌هایی بودند که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آن حضور یافتند.

آمریکا و آفریقا با کمک هم موضع تروریسم را به ابولا تغییر داد

دبیر شورای اجرایی گروه بین‌المجالس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رویدادهای جانبی این اجلاس توضیح داد: مجمع نمایندگان جوان که برای اولین‌بار در این دوره از اتحادیه بین‌المجالس تشکیل شد، با حضور عباس پاپی‌زاده تشکیل شد. همچنین مجمع تخصصی مربوط به سلاح‌های کوچک و بمب‌های خوشه‌ای با حضور ضرغام صادقی و کمیته بهداشت زاد و ولد و سلامت نوزادان و مادران و جلسات منطقه‌ای از جمله نشست آسیا و اقیانوسیه، مجمع مجالس آسیایی (APA) و اجلاس نمایندگان زن بین‌المجالس با حضور خانم رهبر تشکیل شد.

وی با بیان اینکه از دیگر رویدادهای جانبی این اجلاس تشکیل کمیته نگارش ماده اضطراری بود، افزود: در این دوره از اتحادیه بین‌المجالس جمهوری اسلامی ایران به عضویت این کمیته درآمد که این امر برای افزایش همکاری‌ها و تعاملات منطقه‌ای موثر است.

دستغیب با اشاره به انتخاب رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی گفت: در این دوره از اجلاس 4 نامزد از کشور استرالیا، اندونزی،‌ بنگلادش و مالدیو برای ریاست اعلام آمادگی کردند که از بین این 4 کشور نامزد بنگلادشی انتخاب شد.

وی با بیان اینکه برای اجماع و هماهنگی میان کاندیداهای مسلمان و تلاش برای معرفی یک نامزد از 3 کشور اسلامی، تلاش‌های گسترده‌ای صورت گرفت،‌ افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی را نیز برعهده دارد برای هماهنگی بین این کاندیداها تلاش بسیاری انجام دادند که در ادامه نماینده بنگلادش که از موقعیت بالاتری برخوردار بود به‌عنوان رئیس این دوره انتخاب شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به علت رأی نیاوردن نماینده استرالیایی برای ریاست اتحادیه بین‌المجالس گفت: نماینده استرالیایی به دلیل سخنرانی و تلاش برای قائل شدن امتیازی ویژه برای ایالات متحده، موقعیت خود را دستخوش تزلزل قرار داد و رأی نیاوردنش نشان از حساسیت کشورهای حاضر در این اجلاس نسبت به ایالات متحده بود.

وی با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی این دوره از اجلاس بین‌المجالس جهانی گفت: قطعاً آسیب‌شناسی در مورد عملکرد نهادها، دستگاه‌ها و مجامع مختلف فعال در IPUدر ایران خواهیم داشت تا ضمن هماهنگی و تعامل، فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که نتیجه این هماهنگی‌ها در اجلاس بعدی خود را نشان دهد.

دستغیب با بیان اینکه یک روز پس از بازگشت از اجلاس بین‌المجالس جهانی برای تقویت دبیرخانه IPUتلاش‌های خود را آغاز کردیم، افزود: تقویت این دبیرخانه فرصت مناسبی برای گسترش ارتباطات و تعاملات منطقه‌ای است تا در اجلاس آینده با قدرت بیشتر و مناسب‌تری حضور یابیم.

در ادامه این نشست سید موید حسینی صدر با بیان اینکه اتحادیه بین‌المجالس جهانی سالانه دو اجلاس پاییزه و بهاره تشکیل می‌دهد، گفت: اجلاس بهاره این اتحادیه نهم فروردین در ویتنام تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در این دوره از اجلاس موفق‌تر ظاهر شد، افزود: در این اجلاس رئیس مجلس 10 ملاقات با روسای مجالس کشورهای مختلف داشت و اعضای حاضر در هیات نیز در کمیته‌ها و نشست‌های مختلف حضور داشتند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای اولین بار 3 نفر از نمایندگان مجلس به عضویت در کمیته‌های دائمی این اجلاس درآمدند، توضیح داد: در کمیته حقوق بشر اجلاس بین المجالس جهانی بحث خشونت علیه زنان و موضوع صلح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم  شیراز در مجلس نهم با بیان اینکه دراین کمیته،حمله سایبری از موضوعات مورد تاکید کشورهای مختلف بود، توضیح داد: 6 کشور در سخنرانی‌های خود حملا سایبری به تاسیسات هسته‌ای ایران را محکوم کردند و من نیز به‌عنوان نماینده ایران در سخنرانی خود 7 پیشنهاد از طرف جمهوری اسلامی ایران مطرح که پیشنهاد دوم در این زمینه پذیرفته شد.

وی افزود: پیشنهاد دوم این بود که هر نوع حمله‌ای اعم از حمله فرد، حکومت و ... برای دسترسی به اطلاعات دولت‌ها، کشورها و اشخاص باید جنایت بین‌المللی تلقی شده و فرد، افراد یا حکومت اقدام‌کننده در هر کشوری نباید مصونیت داشته باشند که این امر مورد استقبال اعضا قرار گرفت و قرار شد در قطع‌نامه که در اجلاس بهاره قطعی می‌شود، مطرح شود.

دبیرکل گروه اجرایی بین المجالس  با بیان اینکه در اجلاس بهاره 5 یا 6 نماینده از جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند داشت که علاقه‌مند به حضور رئیس مجلس به خاطر تاثیرات ایشان در اجلاس پاییزه هستیم، ادامه داد: تغییر رویکرد کشورها نسبت به جمهوری اسلامی ایران مشخص بود و اعلام تمایل آنها برای سفر به ایران نشان‌دهنده این است که حقانیت ایران برای همه کشورها روشن و گفتمان صحیح ایران بهانه هرگونه اقدام رسانه‌ای و غیررسانه‌ای را از کشورهای غربی گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار