بازدید 9843

کشف یک گور دسته‌جمعی قربانیان داعش

نیروهای بسیج مردمی جنگ با داعش در منطقه شاخات در نزدیکی لطیفیه در جنوب بغداد از رسانه‌ها دعوت کردند که از یک گور دسته‌جمعی در این منطقه که قربانیان داعش در آن مدفون شده‌اند بازدید کنند.
کد خبر: ۴۴۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰ 20 October 2014
یک سایت عراقی در گزارشی مدعی شد: نیروهای بسیج مردمی جنگ با داعش در منطقه شاخات در نزدیکی لطیفیه در جنوب بغداد از رسانه‌ها دعوت کردند که از یک گور دسته‌جمعی در این منطقه که قربانیان داعش در آن مدفون شده‌اند بازدید کنند.

به گزارش ایسنا، سایت اطلاع‌رسانی مجلس اعلای اسلامی عراق به نقل از سایت الفرات ادعا کرده است: یکی از رهبران این نیروهای مردمی گفت که این گروه توانسته گوری دسته‌جمعی در این منطقه در جنوب بغداد پیدا کند که معلوم شده که در آن زایران عراقی و ایرانی که با پای پیاده عازم حرم مطهر سالار شهیدان (ع) در کربلا بوده‌اند مدفون شده‌اند.

به گفته ابوکرار این افراد با لباس‌های خود دفن شده‌اند و مدارک شناسایی خود را همراه داشته‌اند و از این طریق می‌توان آنان را شناسایی کرد.

یک منبع آگاه عراقی نیز در گفت‌وگو با ایسنا تصریح کرد: از آنجا که این خبر از سوی سایت‌های معتبر منتشر شده است، به دنبال آن هستیم که صحت و سقم آن را به لحاظ میدانی بررسی کنیم.

به گزارش ایسنا رئیس سازمان حج و زیارت نیز در نشست خبری که صبح امروز - دوشنبه 28 مهرماه - برگزار شد درباره ماجرای گور دسته جمعی زائران در عراق که به ایرانی‌ها نسبت داده شده، توضیح داد: طی سه سال گذشته که پیاده‌روی اربعین آغاز شده است، هیچ موردی از گمشدگان در آمار و اطلاعات موجود نیست، چه در آمارهای سازمان حج و چه در آمارهای نیروی انتظامی.

وی اضافه کرد: قطعا اگر این اتفاق رخ داده بود خانواده‌های آن‌ها به مراجع رسمی مراجعه و اعلام گزارش می‌کردند. اکنون باید منتظر اعلام آخرین وضعیت از سوی شورای امنیت ملی و دیگر مقامات عالی کشور در این‌باره باشیم.

او در عین حال گفت: مسیری که این گور دسته جمعی در آن پیدا شده و به زائران ایرانی نسبت داده شده، به زائران ایرانی ارتباطی ندارد؛ چرا که مسیر حرکت زائران در آن بخش از عراق نیست.

پیگیری‌های ایسنا در مورد صحت و سقم این خبر از سوی مسئولان مربوطه ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی