بازدید 3520

دهک های بالا را از دریافت یارانه نقدی حذف کنید

کد خبر: ۴۴۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ 19 October 2014
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حذف نشدن دهک‌های بالا در موضوع دریافت یارانه‌ نقدی، عامل اصلی در کسر بودجه دولت در مسیر اجرای قانون هدف‌مندی یارانه‌ها است.

به گزارش خانه ملت ،نماینده مردم شیراز با اشاره به اینکه دولت اعلام کرده راهکار دقیقی برای شناسایی افراد نیازمند از غیرنیازمند در جامعه وجود ندارد، گفت: مگر می‌شود هیچ راهکاری برای این مهم نداشت، دولت آمارهای ثبتی زیادی در اختیار دارد، از طریق اقلام ثبتی، خودروهایی که به نام افراد یک خانواده ثبت شده مشخص است، علاوه بر این دولت درآمد مودیان مالیاتی‌اش را در اختیار دارد و از طریق عوارض نوسازی شهرداری‌ها می‌تواند متراژ خانه های افراد را تفکیک کند.

ذوالانوار با تصریح بر اینکه پرداخت یارانه باید در چهارچوب منطقی و مشخص انجام شود، گفت: پرداخت یارانه به افرادی که به آن نیاز ندارند دردی را از جامعه درمان نمی‌کند و در رونق تولید تاثیرگذار نیست.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مجلس اصرار داشت که دولت ابزارهای لازم برای تفکیک دهک‌های مختلف جامعه و شناسایی دقیق گروه‌ هدف را به‌کار بگیرد تا نه حق مردم ضایع شود و نه مسیر اجرای طرح تغییر کند، درآمد حاصل از حذف یارانه دهک‌های بالا باید صرف امور عمرانی و بهداشتی برای تمام اقشار جامعه خصوصا قشر متوسط به پایین شود.

وی گفت: دولت باید هرچه سریعتر قشر پردرآمد را از قطار یارانه‌بگیران، پیاده کند.

 سیدحسین ذوالانوار گفت: یارانه نقدی برای افزایش توان اقتصادی و کمک به اقشار متوسط و آسیب‌پذیر جامعه پیش‌بینی شد، لذا دولت باید شیوه‌ پرداخت یارانه را متناسب با اهداف طرح، بازنگری کند و آن را سامان دهد.

وی با یادآوری اینکه در فاز دوم طرح هدف‌مندی یارانه‌ها، افزایش قیمت حامل‌های انرژی با هدف تامین منابع مالی برای رفع نیاز بخش تولید، انجام می‌شود، گفت: به نظر می رسد دولت در حذف پردرآمدها از سیر پرداخت یارانه نقدی ناتوان است.

ذوالانوار بر لزوم تلاش برای شناسایی دهک‌های مختلف در آمدی جامعه، توسط دولت تاکید و تصریح کرد: اگر دولت تصمیم جدی برای حذف دهک های بالای جامعه بگیرد و دهک‌هایی که بی جهت منابع ملی کشور صرف پرداخت یارانه به آنان می‌شود را حذف کند، فشار بر بودجه کمتر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی