بازدید 17472

دو داستان عجیب در قتل عام خانواده مسافر

کد خبر: ۴۴۳۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴ 19 October 2014
دو داستان در قتل عام هولناک اعضای خانواده‌ای که برای خرید زیرخاکی‌ها راهی بیجار شده بودند، تصمیم‌گیری قضایی را در برابر پیچیدگی قرار داده است.

به گزارش ایران، 20 اردیبهشت ماه سال گذشته اعضای خانواده‌ای همراه مرد همسایه برای خرید اشیای زیرخاکی به سمت بیجار حرکت کردند غافل از اینکه سرنوشت شومی خواهند داشت.

پدر خانواده که کارمند بانک بود با رسیدن به بیجار همسر و پسران دوقلویش را به مسافرخانه‌ای سپرد تا استراحت کنند و مرد همسایه که «اصغر» نام دارد از «مرتضی» خواست با هم سر قرار فروش عتیقه‌های دروغین بروند.

مرتضی که به خاطر دوستی قدیمی با اصغر به وی اطمینان داشت همراه این مرد شوم به سر قرار رفت و وقتی چاقو را زیر گلویش دید وحشتزده تسلیم دستورات اصغر و سه همدستش شد، آرام روی زمین خوابید و همدستان وی شروع به بستن دست و پاهای این کارمند بانک کردند.

پلان نخست گروگانگیری کلید زده شد و مرتضی ابتدا برای رهایی‌اش 10 میلیون تومان پرداخت کرد و سپس در تماس با برادرش ادعا کرد که به گروگان گرفته شده است و خواست به حسابش پول واریز کند که در این مرحله شش میلیون تومان دیگر در اختیار اصغر قرار گرفت و همدستان وی با گرفتن 500 هزار تومان صحنه را ترک کردند. اصغر در گام بعدی برای پایان دادن به این سناریوی هولناک مرتضی را نیمه شب به قتل رساند سپس جسد او را در گندمزارها رها کرد. اصغر که نمی‌خواست سرنخی برجای بگذارد سراغ خانواده کارمند بانک رفت و به بهانه اینکه مرتضی کارش طولانی است خواست سوار بر خودرو نزد پدر خانواده بروند.

در بین راه «فاطمه» که به ادعاهای اصغر شک کرده بود وقتی مرتب سراغ مرتضی را گرفت اصغر با چادر وی را نیز خفه کرد و بعد سراغ پسران دوقلو به نام‌های «محمدرضا» و «محمدمهدی» رفت. دست و پا و دهان‌شان را بست و آنها را در صندوق عقب خودرو زندانی کرد. اصغر پس از کشتن زن همسایه جسد وی را نیز داخل گندمزارها انداخت و همراه دو پسر هشت ساله به سمت تهران حرکت کرد و در منطقه آبیک قزوین متوجه خفه شدن بچه‌ها شد.پس از چند روز که خانواده کارمند بانک از آنها بی‌خبر بودند ماجرای ناپدیدشدن و گروگانگیری به پلیس مخابره شد و در این مرحله تیم ویژه‌ای از پلیس آگاهی تهران برای ردیابی خانواده گمشده وارد عمل شدند و پی بردند تنها دختر 16 ساله‌ خانواده همراه آنها نبوده و وی در بازجویی‌ها ادعا کرد پدر، مادر و برادرانش همراه مردی به نام اصغر راهی سفر شده‌اند.

 پس از گذشت 20 روز مأموران با اطلاعات پلیسی، اصغر را در بیجار دستگیر کردند و وی با اعترافات تکان‌دهنده‌ای قتل اعضای خانواده کارمند بانک را پذیرفت.
   
در دادگاه

ساعت 5/11 صبح روز گذشته-26 مهرماه سال جاری- جلسه رسیدگی دوباره به قتل عام این خانواده در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد. خانواده قربانیان جنایت و تنها دختر خانواده که در این سفر همراه آنها نبود در حالی که بشدت عصبی بودند خواستار قصاص اصغر شدند و این در حالی بود که در راهرو بارها به سمت عامل قتل عام هجوم بردند. وقتی اصغر برای دفاع پشت تریبون قرار گرفت به قاضی «باقری» و چهار مستشار گفت: بی‌گناهم و همه اعترافاتم به خاطر این بود که در شرایط روحی و روانی بدی قرار داشتم.

وی ادامه داد: برای خرید عتیقه با مرتضی و خانواده‌اش به بیجار رفتیم و در حالی که مرتضی و خانواده‌اش در مسافرخانه بودند، دو مرد سوار بر زانتیای سفیدرنگ به سراغم آمدند و ادعا کردند کارمند بانک از آنها 200 میلیون تومان طلبکار است و با پیشنهاد 50 میلیون تومانی خواستند مرتضی را به اسارت درآورده و تحویل آنها بدهم.

با پذیرفتن این پیشنهاد از سه همکلاسی‌ام خواستم در این سناریو کمکم کنند که در این مرحله با بستن دست و پاهای مرتضی، او را در اختیار دو مرد غریبه قرار دادیم و قرار بود آنها با گرفتن چک سفید امضای مرتضی، وی را رها کنند که متوجه شدیم کارمند بانک در برابر خواسته آنها مقاومت کرده است.

وی ادامه داد: در این مرحله مردان غریبه خواستند به سراغ خانواده مرتضی برویم و آنها را نیز در اختیارشان قرار دهیم. پس از اینکه فاطمه را تحویل دو مرد غریبه دادم با محمدرضا و محمدمهدی به سمت تهران حرکت کردیم که در نزدیکی آبیک مردان زانتیا سوار به سراغمان آمدند و پسران دوقلو را از ما گرفتند و دیگر از سرنوشت آنها بی‌اطلاع هستم.

در ادامه سه همدست اصغر که با قرار وثیقه آزاد هستند ادعا کردند در این دو داستانی که اصغر اعتراف کرده هیچ نقشی نداشتند و بی‌گناه هستند. بنابر این گزارش، با توجه به داستان‌پردازی‌های این مرد مرموز پنج قاضی عالیرتبه جنایی در حال تصمیم‌گیری قضایی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۵
لعنت خدا بر این قاتلی که به خاطر پول چهار نفر راکشته . جواب اعتماد مرد همسایه این بود ؟
به هر حال اضغر باید اعدام بشه.و دیه همه مقتولین را هم باید بدهد خدا لعنتش کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
خوش به حالت آقا جواد اينقدر بي‌خيالي. اعدام اين جاني چه و دريافت ديه چه سود؟
به خدا اگر این داستان رو تو یه فیلم هالیودی می دیدم می گفتم " با این داستانهای باور نکردنی دارن به شعور بیننده توهین می کنند " ... وای به حال این که می بینم واقعیه ... تو مملکت خودمون ... یکی از همین آدمها که هر روز می بینیم ... اگر اینها رو اعدام نمی کنید ، حد اقل مارو اعدام کنید از خوندن این خبرهای عجیب و شوم خلاص بشیم
خدا لعنتت کنه که چهار نفر بیگناه رو کشتی حتی تصور اینکه اون دو تا پسرچه وحشتی رو تحمل کردن سخته و بیچاره اون دختری که باید داغ از دست دادن پدر ، مادر و دو برادرش رو تا ابد تو سینه داشته باشه خدا بهش صبر بده و قاتل بیرحم امیدوارم تو این دنیا و اون دنیا خیر نبینه
اولین باره نظرات مخالف نداره
سه همدست اصغر با قرار وثيقه هنوز آزاد هستن؟؟؟ يعني بعد از ارتكاب همچين جرمي با وثيقه ميشه آزاد بود؟
دروغش معلومه چون دختر خانواده میگه اونها از خانه با اصغر رفتند و اصغر میگه قاتلان تو مسافرخانه به من پیشنهاد دادند که مقتول را تحویل دهم -حتی اگر این داستان درست باشد و اصغر به واقع آنها را برای عتیقه برده باشد و نیت شومی نداشته باشد باید عتیقه ای وجود داشته باشد که نیست.
این چنین شتابان داریم به کجا می رویم ؟

اللهم اجعل عواقب امورناخیرا
هم قاتل هم مقتول همسایه ما بودن. مقتول ( مرتضی ) خیلی مرد آرام و ساکت خوبی بود اما این قاتل لعنتی خیلی مرموز بود همیشه. خدا لعنتش کنه اونروز که خبر مرگ این خانواده توو محل پیچید همگی شوکه شدیم چون واقعا خانواده خوبی بودن. قاتل لعنتی دروغ میگه
توجه کنید که همدستان متهم به قتل با قرار وثیقه آزاد هستند.
یعنی با اجازه الفرار.حالا اگر دعوایی سر مهریه و 50 هزار تومان چک برگشتی بود ممنوع الملاقات هم میشدند
یک سناریوی دیگه این که این آدم ها احتمالا برای خروج از کشور (مرز غربی) به این آدم اعتماد کرده و همراه او شده اند تا آن ها را به قاچاقیان مرزی برای عبور تحویل دهد قاچاقچیان مرزی دیدند آن خانواده با دار و ندارشان راهی شده اند به طمع اموال همه را کشته و پول ها را بین خودشان و این آدم تقسیم کرده اند حالا این آدم از ترس قاچاقچیان همه چیز را به گردن گرفته است نکند این بلا را سر خانواده اش بیاورند این محتمل تر است چون هر جا گنج داشته باشه بیجار نداره
خالی بندیه ضایع هم حال میده هاا اونم جلو قاضی
نتیجه گیری اخلاقی: اصغر آدم نکشته پس فقط دو سال به جرم گروگان گیری زندان می شود.
دختر خانواده مجرم است چون همراه خانواده نرفته تا ااو هم کشته شود. پس اعدام می شود!
فقر وبدبختی وتبعیض شاید از عوامل اصلی این فجایع باشد
ای انسان به کجا چنین شتابان .......
حالا یک چند روز دیگه کمپین تشکیل میشه برای آزادی قاتل
آخ خدا قلبم آتیش گرفت واسه اون دوتا بچه که خفه شدن توصندوق عقب
بي شك اين مرد مستحق اعدام با بدترين حالت هست.
اما متاسفانه اجراي حكم چند سال به طول مي كشد و تا آن موقع اولياي دم به رحم آمده و نامبرده را مورد عفو قرار مي دهند.
ارش ادرستو بده خودم بیام اعدامت کنم تا راحت شی برادر
مفتول هم بوی پول کر و کورش کرده بود. ببین پول چه ها که نمیکنه
... این همه رزالت وپستی برای پول.
صفت حیوان هم برای این نامرد صفت خوبی نیست.آشغال پست
قابل توجه کسانی که ژست روشنفکری و حقوق بشری میگیرند
با این موجودات چه باید کرد؟
خدایا به تو پناه میبرم
من جاي قاضي بودم از سفارت كره شمالي درخواست ميكردم اون مدل اعدام در قفس رو بياد تو اوين برامون راه اندازي كنه تا اصغر جون رو بندازيم توش يه كم حال كنه. دار زدن كه فايده نداره تو اين مورد بابا... والا به خدا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی