بازدید 4409

جـنايـت از نـوع شيـشه

کد خبر: ۴۴۳۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸ 19 October 2014
در مرداد ماه سال جاري وقوع يک فقره فوت مشکوک در خيابان ابوذر، به کلانتري 112 ابوسعيد اعلام شد؛ با حضور مأموران در محل مشخص شد جسد مردي حدودا 40 ساله که از ناحيه پشت سر دچار شکستگي شده، توسط اهالي محل کشف شده است.

به گزارش مردم سالاری، با اعلام خبر کشف جسد ناشناس به قاضي کشيک دادسراي جنايي و پليس آگاهي، قاضي سپيدنامه بهمراه تيم بررسي صحنه اداره دهم، عوامل تشخيص هويت و پزشکي قانوني در محل حاضر شدند ؛ در بررسي‌هاي اوليه صورت گرفته از سوي تيم پزشکي قانوني و تشخيص هويت پليس آگاهي، علت مرگ «شکستگي جمجمه ناشي از اصابت جسم سخت و خونريزي داخلي در ناحيه سر» اعلام مي‌شود.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «قتل عمد» و به دستور قاضي سپيدنامه، بازپرس شعبه دهم دادسراي امور جنايي، پرونده جهت رسيدگي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. در شرايطي که هيچگونه مدرک شناسايي همراه مقتول کشف نشده بود، کارآگاهان با بررسي بانک اطلاعات مجرمين سابقه دار موفق به شناسايي هويت جسد شدند ؛ برابر سوابق بدست آمده از هويت مقتول، مقتول فردي 41 ساله بنام سعيد با سابقه دستگيري در سال 1371، به اتهام ايراد ضرب و جرح عمدي بود.

با شناسايي هويت مقتول، کارآگاهان به محل سکونت خانواده وي مراجعه و در تحقيقات از آنها متوجه شدند که مقتول به علت اعتياد به مصرف موادمخدر از سوي خانواده‌اش ترد شده و نزديک به يک سال است که خانواده‌اش از وي هيچگونه اطلاعي ندارند. در شرايطي که هيچگونه اطلاعات قابل بهره‌برداري از خانواده مقتول در اختيار کارآگاهان قرار نگرفته بود، کارآگاهان به محل کشف جسد مراجعه و در تحقيقات از اهالي محل موفق به شناسايي قهوه خانه اي در منطقه شدند که بنابر اظهارات اهالي محل، به مکاني براي تردد افراد معتاد و خلافکار تبديل شده بود.

با شناسايي قهوه خانه و تحقيقات پليسي از اين محل، مشخص شد که مقتول - در روز کشف جسد - با فرد ديگري بنام «اکبر. ش» (حدودا 50 ساله) مشاهده شده و با يکديگر قهوه خانه را ترک کرده‌اند. باتوجه به احتمال ارتکاب جنايت توسط «اکبر. ش»، شناسايي مخفيگاه وي در دستور کار کارآگاهان قرار داشت اما هيچگونه جاي و مکان ثابت و مشخصي به عنوان محل سکونت وي شناسايي نشد ؛ تحقيقات جهت دستگيري اکبر ادامه داشت تا نهايتا کارآگاهان اطلاع پيدا کردند که وي به اتهام سرقت و حمل سلاح سرد، در منطقه جنوب غرب تهران دستگير شده و در حال حاضردر زندان بسر مي‌برد. بلافاصله هماهنگي لازم قضايي انجام و متهم جهت انجام تحقيقات در خصوص پرونده قتل سعيد. د، در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت. ب

ا آغاز تحقيقات از «اکبر. ش»، وي در اظهارات اوليه عنوان داشت که مقتول را مي‌شناخته اما او مرتکب جنايت نشده بلکه فرد ديگري بنام «جمشيد» مرتکب قتل شده است؛ اکبر در خصوص ارتکاب جنايت توسط جمشيد به کارآگاهان گفت: «به همراه مقتول به منزل شخصي بنام «جمشيد. غ» رفته بوديم تا شيشه مصرف کنيم اما چون پول مواد نداشتيم، جمشيد با ما درگير شد و هر دو نفرمان را با چوب مجروح کرد و آنزمان بود که اکبر از ناحيه سر دچار شکستگي شد». باتوجه به اظهارات اکبر، کارآگاهان با شناسايي محل سکونت جمشيد در منطقه فلاح، در روز هجدهم مهر93 وي را دستگير، اما او در اظهاراتش ضمن اعتراف صريح به فروش موادمخدر عنوان داشت که مرتکب جنايت نشده است.

باتوجه به اظهارات هر دو متهم، مواجه حضوري هر دو متهم از سوي کارآگاهان انجام و نهايتا اکبر به ارتکاب جنايت اعتراف کرد؛ وي در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «روز جنايت بهمراه مقتول و براي مصرف شيشه به خانه جمشيد رفتيم؛ زمانيکه در داخل خانه جمشيد بوديم، من قسمتي از وسايل خانه را سرقت کردم؛ پس از مصرف شيشه، به همراه مقتول از خانه خارج شدم ؛ زمانيکه موضوع سرقت را به مقتول گفتم، او شروع به مسخره کردن کرد ؛ من نيز که در آن شرايط تحت تأثير مصرف شيشه قرار داشتم، با يک چوب دستي کوچکتر از دسته بيل که از کنار جوي داخل کوچه برداشته بودم، ضربه اي محکم به پشت سر مقتول زدم؛ پس از دقايقي اکبر دچار کاهش هوشياري شد و بر روي زمين افتاد و من نيز بلافاصله از محل دور شدم».

 سرهنگ کارآگاه آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: «باتوجه به اعتراف صريح متهم، قرار بازداشت موقت از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهم جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی