بازدید 4232

دولت پردرآمدها را از قطار پرداخت یارانه پیاده کند

کد خبر: ۴۴۲۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴ 18 October 2014
نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به‌ ضرورت حذف پردرآمدها از پرداخت یارانه نقدی گفت: دولت باید هرچه سریع‌تر پردرآمدها را از قطار پرداخت یارانه پیاده کند.
خبرگزاری فارس: دولت پردرآمدها را از قطار پرداخت یارانه پیاده کند

به گزارش فارس سید حسین ذوالانوار با تأکید بر ضرورت تداوم پرداخت یارانه نقدی به اقشار متوسط و آسیب‌پذیر جامعه توسط دولت خواستار بازبینی در شیوه‌های پرداخت و ساماندهی سمت ‌و سوی اهداف آن شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها افزایش قیمت حامل‌های انرژی باهدف سرازیر شدن منابع مالی به سمت‌ و سوی تولید صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد دولت در حذف پردرآمدها از سیر پرداخت یارانه نقدی ناتوان است.

ذوالانوار افزود: باید با شناسایی دهک‌های مختلف درآمدی جامعه، به‌گونه‌ای عمل کرد که دهک‌های بالا از دریافت یارانه نقدی حذف شوند و دهک‌های متوسط و پایین مورد حمایت بیشتری قرار گیرند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صورتی‌که دولت تصمیم جدی برای حذف دهک‌های بالای جامعه بگیرد و دهک‌هایی که بی‌‌سبب از منابع ملی کشور یارانه دریافت می‌کنند، حذف شوند فشار به بودجه کشور کمتر می‌شود.

ذوالانوار گفت: عدم حذف دهک‌های بالا از دریافت یارانه نقدی عامل ادامه کسری بودجه دولت در اجرای قانون هدفمندی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت اعلام کرده راهکار دقیقی برای شناسایی افراد نیازمند از غیرنیازمند برای پرداخت یارانه نقدی ندارد، که مگر می‌شود هیچ راهکاری نداشت؟

وی اضافه کرد: دولت آمارهای ثبتی بسیاری در اختیار دارد، از طریق اقلام ثبتی، خودروهایی که به‌نام افراد یک خانواده ثبت‌ شده‌اند مشخص هستند، علاوه بر این دولت درآمد مودیان مالیاتی‌اش را در اختیار دارد و از طریق عوارض نوسازی شهرداری‌ها می‌تواند متراژ خانه‌های افراد را تفکیک کند.

ذوالانوار با تصریح بر اینکه پرداخت یارانه باید در چارچوب منطقی و مشخص انجام شود، عنوان کرد: پرداخت یارانه برای افرادی که به آن نیاز ندارند کاری از پیش نمی‌برد اما می‌تواند در رونق تولید، تأثیرگذار باشد.‌

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مجلس اصرار داشت که دولت ابزارهای لازم برای تفکیک دهک‌های مختلف جامعه برای شناسایی گروه‌های هدف را به کار گیرد تا حقی از کسی سلب نشود و اشتباهاتی در روند اجرای این طرح به وجود نیاید تا مردم را به دردسر نیندازیم.

وی تصریح کرد: درآمد حاصل از حذف یارانه دهک‌های بالا باید صرف امور عمرانی و بهداشتی برای تمام اقشار جامعه به‌ویژه قشر متوسط به پایین هزینه شود.

ذوالانوار خاطرنشان کرد: با حذف یارانه پردرآمدها و تزریق آن به چرخه تولید می‌توان شاهد کاهش تورم نیز بود.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930726001050#sthash.LIpcf2cR.dpuf
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی