بازدید 35175
۵

کدام گوشی‌ها به اندروید نسخه 5 – Lollipop – به‌روز‌ رسانی می‌شود؟

چندی پیش، گوگل‌ رسمی از نسخه ۵ اندروید یا Lollipop رونمایی کرد؛ نسخه‌ای که تا پیش از این با نام کد «Android ‌L» شناخته می‌شد.‌ قرار است، این نسخه جدید در دو هفته آینده ‌‌رسما برای همه کاربران اندروید منتشر شود و حاوی تغییرات اساسی و جالبی در پشت صحنه و همچنین واسط کاربری است؛ اما کدام گوشی‌ها را می‌توان به این نسخه از اندروید به‌روز‌ رسانی کرد؟
کد خبر: ۴۴۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰ 18 October 2014
کدام گوشی ها به اندروید نسخه 5 – Lollipop – بروز رسانی میشود؟چندی پیش، گوگل‌ رسمی از نسخه ۵ اندروید یا Lollipop رونمایی کرد؛ نسخه‌ای که تا پیش از این با نام کد «Android ‌L» شناخته می‌شد.‌ قرار است، این نسخه جدید در دو هفته آینده ‌‌رسما برای همه کاربران اندروید منتشر شود و حاوی تغییرات اساسی و جالبی در پشت صحنه و همچنین واسط کاربری است؛ اما کدام گوشی‌ها را می‌توان به این نسخه از اندروید به‌روز‌ رسانی کرد؟

به گزارش «تابناک»، اندروید نسخه پنج، ‌نسخه تکامل یافته از همه ایده‌هایی است که گوگل در این چند سال به دست آورده و پیاده کرده است. واسط کاربری آن تغییرات اساسی کرده ‌که در واقع یک اقتباس بسیار خوب از واسط کاربری Google Now است.

اما اکنون پرسش اصلی برای کاربران اندروید این است که آیا گوشی هوشمند آن‌ها قابلیت به‌روز‌ رسانی به این نسخه از سیستم عامل اندروید را داراست یا آنکه همچنان باید از نسخه‌های پایین‌تر این سیستم عامل استفاده کنند.

متأسفانه هیچ منبع یکپارچه و رسمی برای آگاهی از این موضوع وجود ندارد؛ اما ما برای شما فهرستی از برند‌ها و مدل‌هایی‌ که به روز رسانی آن‌ها به این نسخه رسما تأیید شده است، فراهم کرده‌ایم. اگر شما نیز از مدل‌ها و برندهای دیگری که ما در این فهرست به آن‌ها اشاره‌ای نکرده‌ایم، اطلاع دارید، حتما آن را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

کدام گوشی ها به اندروید نسخه 5 – Lollipop – بروز رسانی میشود؟

از برند Google

دستگاه‌ها و مدل‌های زیر از Google توان بروز رسانی به نسخه ۵ اندروید را دارا هستند؛

نکسوس، مدل‌های ۴، ۵، ۶، ۷ و ۱۰ و گوشی‌های هوشمند با نسخه Play Edition در هفته‌های آینده قابل به روز رسانی به نسخه ۵ اندروید خواهند بود – اینجا.
کدام گوشی ها به اندروید نسخه 5 – Lollipop – بروز رسانی میشود؟

از برند HTC

برند HTC در حساب کاربری توئیتر خود و در پی درخواست کاربران برای آگاهی از وضعیت به روز رسانی گوشی‌های این برند اشاره کرده است که برخی از مدل‌های این برند، قابلیت به روز رسانی به نسخه 5 اندروید را دارا هستند – اینجا. مدت این به‌روز رسانی نود روز از زمان دریافت رسمی این نسخه از سوی گوگل است.

مدل HTC One (M8 / M7) قطعا به‌روز رسانی خواهند شد و احتمالا سایر مدل‌های One همچون One mini و One mini 2 نیز قابلیت به‌روز رسانی را خواهند داشت.

از برند موتورولا

موتورولا در وبلاگ رسمی این برند خبر داده است که مدل‌های زیر توانایی به‌روز رسانی به نسخه 5 اندروید را دارند ‌- اینجا:

مدل Moto X (نسل اول و دوم) ، Moto G (نسل اول و دوم)، Moto E، Droid Ultra، Droid Maxx و Droid Mini

کدام گوشی ها به اندروید نسخه 5 – Lollipop – بروز رسانی میشود؟

از برند Sony

همچنین برند سونی در وب سایت رسمی موبایل این شرکت اطلاعیه ای منتشر کرده – اینجا – که طی آن طرح خود را برای به‌روزرسانی مدل‌های این شرکت به نسخه 5 اندروید اعلام نموده است. به‌روز رسانی برای گوشی‌های مدل‌های سری Xperia Z3 و Xperia Z2 در اوایل سال ۲۰۱۵ امکان‌پذیر خواهد بود.

همچنین سایر مدل‌های سری Z از جمله Xperia Z، Xperia Z1 و Z3 نیز به احتمال بسیار ‌به این نسخه به‌روز رسانی خواهند شد.

سامسونگ هنوز هیچ اطلاعیه رسمی درباره مدل‌های قابل به‌روز رسانی به نسخه 5 منتشر نکرده است؛ اما گویا پرچمداران اخیر ایرن برند از جمله Galaxy S4 و Galaxy S5 همچنین Note 3 , 4 نیز قابل به‌روز رسانی به این نسخه باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۵
آقا اينجا كه نوشتي كليك كن فيلتره
برو حالشو ببر
پس سامسونگ,ال جی و........چی یا مطلب و نذارید یا کامل بذارید توی اکثر سایتها لیست کلیه برندها و نام مدلی کهبه اندروید ابنبات چوبی ارتقا خواهد یافت آمده است
عمو تابی به تویتر لینک دادی فیلترشکنشم میزاشتی خوب عزیزم.
خیلی خوبه
ای کاش برای ایسوس رو هم یه پیگیری می کردید.

آخه ما که مثل شما فیل کش نداریم! بریم توی بلاگ اسپات و توییتر رو سرچ کنیم! دی:
HUawei ?? هوآوی ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی