بازدید 23230
مهرداد پولادی، سرباز فراری معرفی شد؛

وقتی فدراسیون فوتبال «سرباز فراری» را با خود به اردو‌ پرتغال برد

چطور فدراسیون فوتبال، متولی تیم ملی و سازمانی که ‌همه مقدمات اردو را برگزار کرده با علم به مشکل سربازی پولادی، زمینه حضور او را د‌ر پرتغال فراهم آورده تا از آنجا راهی قطر شود و احتمالا دیگر به ایران بازنگردد؟!
کد خبر: ۴۴۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷ 16 October 2014
وقتی فدراسیون فوتبال «سرباز فراری» را با خود به اردو‌ پرتغال بردمهرداد پولادی پا در راهی گذاشته که فوتبال دیگر برای او در دلارهای نفتی حاشیه خلیج‌فارس خلاصه می‌شود. سوپراستار تیم ملی در جام‌جهانی به فاصله چند ماه تیم ملی، آینده فوتبالی و همه چیزش را از دست داد تا شاید حتی دیگر نتواند پایش را به کشورش بگذارد. همه این‌ها از جایی آغاز شد که او هم به مانند بسیاری ‌از فوتبالیست‌ها، تصمیم گرفت بر خلاف قوانین رسمی حاکم بر کشور به خدمت سربازی نرود.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته بود که خبر رسمی پیوستن مهرداد پولادی به باشگاه الشحانیه قطر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت.

الکاس قطر نوشت: «الشحانیه، پولادی را از هال سیتی ربود» و همین خبر کوتاه، موجی از واکنش‌ها را در ایران برانگیخت؛ از ستاد کل نیروهای مسلح تا باشگاه پرسپولیس و سرانجام فدراسیون فوتبال.

بنا بر این گزارش، ماجرا به‌‌ همان داستان عجیب و غریب کارت‌های پایان خدمت جعلی باز‌می‌گردد. در حالی که نام مهرداد پولادی در هفته‌های اخیر در حکم یکی از گزینه‌های ملی‌پوش این پرونده، با اما و اگرهایی برده می‌شد، واکنش‌های روز گذشته به بستن قرارداد بازیکن سابق پرسپولیس با الشحانیه قطر، نشان داد که پولادی، یکی از سرباز فراری‌های معروف این پرونده است؛ بازیکنی که هم‌اکنون با اظهار‌نظر مسئولان نظام وظیفه کشور، حضور در تیم ملی را هم از دست داده و با توجه به اینکه احتمال حضورش در ایران ـ با توجه به عواقب قضایی که گریبانگیرش خواهد شد ـ کم است، باید گفت، آینده فوتبالی او در تیم‌های قطری و اماراتی خلاصه می‌شود.

سردار حمید صدرالسادات، رئیس سازمان نظام وظیفه ناجا درباره قرارداد پولادی با الشحانیه این گونه سخن می‌گوید: «ما درباره تک تک بازیکنان جدا صحبت نمی‌کنیم، ولی باید بگویم، مهرداد پولادی چون به نظام وظیفه مراجعه نکرده، خود به خود کارت او باطل شده و به همین دلیل، نه تنها نمی‌تواند با تیمی قرارداد ببندد حتی برای تیم ملی هم نمی‌تواند بازی کند. به نظر می‌رسد که فدراسیون فوتبال هم در این باره تخلف کرده است‌».

همین سخن پایانی ‌سردار صدرالسادات در کنار گزارش الکاس قطر، مبنی بر صدور ITC پولادی از سوی فدراسیون فوتبال ایران، روابط عمومی این فدراسیون را بر آن داشت تا روز گذشته، با صدور اطلاعیه‌ای به آن واکنش نشان دهد؛ واکنشی که در دل خود نکات جالبی هم داشت که شائبه تخلف آشکار فدراسیون فوتبال را روشن‌تر از پیش می‌کرد.

در اطلاعیه‌ای که روی خروجی سایت رسمی فدراسیون فوتبال قرار گرفته، می‌خوانیم: «فدراسیون فوتبال قطر در بیستم سپتامبر ۲۰۱۴ از فدراسیون فوتبال ایران، تقاضای صدور ITC جهت بازیکن مذکور کرده بود که این فدراسیون به جهت رعایت موضوع مطروحه، مبنی بر سرباز بودن وی به هیچ وجه اقدام به صدور ITC نکرده است‌».
 
در ادامه این اطلاعیه هم آمده است، بنا به قوانین فیفا، پس از ‌صادر نشدن ITC از سوی فدراسیون ITC پولادی توسط فیفا صادر شده است؛ اما نکات عجیبی که در این اطلاعیه نهفته است، نخست اقرار مسئولان فدراسیون به اطلاع از مشکل سربازی مهرداد پولادی است که با توجه به همین موضوع هم آن‌ها ITC وی را صادر نکرده‌اند. اگر چنین است، ‌‌فدراسیون فوتبال، چگونه پذیرفته که مهرداد پولادی همراه تیم ملی در اردو‌ پرتغالی که همین روز گذشته پایان یافته، ‌باشد.
 
‌اینکه چطور مهرداد پولادی بدون حتی یک دقیقه بازی پس از جام‌جهانی در هیچ تیمی به اردو‌ تیم ملی دعوت می‌شود، پرسشی است که کارلوس کی‌روش باید به آن پاسخ دهد؛ اما اینکه چطور فدراسیون فوتبال، متولی تیم ملی و سازمانی که ‌همه مقدمات اردو را برگزار کرده با علم به مشکل سربازی پولادی، زمینه حضور او را د‌ر پرتغال فراهم آورده تا از آنجا راهی قطر شود و احتمالا دیگر به ایران بازنگردد، پرسشی است که با این اطلاعیه فدراسیون فوتبال هم پاسخ داده نخواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۶
انتشار یافته: ۱۵
افرین بهش
شما هم دیگه شورش رو در اوردی. همین یارو بود که به هیگوتین و مسی یه پا دو پا زد و تا 10 روز ما بخاطر بازیش مقابل ارژانتین گیف می کردیم. بعد از جام ملت ها مطمئنا برمیگرده خدمتش رو میره. ضمنا خیلی ها هستن نه آدم به درد بخوری هستن نه مثل این ادم مثبتن ولی نه خدمت میرن نه چیزی صرفا بخاطر اینکه پسر فلانی هستن ولی این جور ادما باید برن خدمت
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
هر کسی در جایگاه خودش قرار داره و قرار نیست کسی رو به خاطر کارهای خوبش، کارهای بدش رو نادیده بگیرن!
حالا اگه کسایی سربازی نمیرن به هر دلیلی قرامرم نیست بهشون جایزه بدن و تشویقشون کنن که افرین سربازی نرفتین!
وای ب حال این مسولین بی کفایت
مسخره بازی هم حدی داره یکنفر اگر به سربازی نرود قیامت می شود اصلا"بنویسند که آقازاده ها در کجا خدمت کرداند با این کارها نسنجیده است که مملکت به این روز افتاده وهمه چیز کشور را به باد می دهند
به فدراسیون چه ربطی داره . اداره گذرنامه ناجا باید ممنوع الخروجش می کرد
این بی کفایتی نظام وظیفه و گذرنامه هست
من فوق لیسانس باید دوسال خدمت برم اما این ستاره های کاغذی خدمت نرند که چی بشه؟
تا مرذم ما اینجوری قهرمان پوشالی می سازند و در حد پرستش دوستشان دارند،حتی در صورت خلاف و دور زدن قانون همین جوری باید حقوق اجتماعی را بی خیال باشیم.خوب که فوتبالیستامون رده ای تو آسیا هم نیاوردند و گرنه...
من تعجب می کنم قانون به صراحت در مورد محازات حعل کارت پایان خدمت حکم داده که باید عمل بشه نه اینکه این این فوتبالیستها بیاین به ریش ملت بخندن بگن کارت جعلی می گیریم اگر روزی دری به تخته خورد می ریم توی یه تیم دیگه بازی می کنیم
فولادی در حام جهانی عالی بود امیدوارم کارش درست بشه وقدر خودشو بدونه؟؟
بهتره بازیکنانی که در عرصه ملی فعالیت می کنند از خدمت سربازی معاف باشند . مگه تیم ملی پرچم ایران نیست ؟ اینها هم دارند حداقل ده سال زیر این پرچم خدمت می کنند . کسی که دل 70 میلیون نفر رو شاد کرده باید واسش تسهیلات فر اهم کرد نه اینکه محدودش کرد.
همچین میگی فوق لیسانس که انگار مدیر ارشد ناسایی .چیزی که زیاده فوق لیسانس و دکترای بیکار و کار نکن و کار نابلد
ستاره کیلوئی چنده اگر اینطوری بود پس هرکسی در شغلش یک ستاره است حالا این پول دارا تازه به دوران رسیده که هنرش فقط در پول خرج کردن و خوش گذرانی و انگار از همه ملت طلب کارن ستاره قلمداد میشن اصل اول در ستاره بودن اینه که مانند همه در مقابل هر قانونی یکسان باشند و نرفتن به سربازی جرم تلقی میشود و جعل کارت پایان خدمت بدتر از جرم اولی . باید هیچ امتیازی به خلاف کار ها نداد اینکه یک جوجه هم نیست تا دیگه شاهد شهروند ویژه نباشیم
دمش گرم
کار خوبی کرد
نظر اقای کیروشی پور در این زمینه صایب است.
سربازی باید برچیده شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار