بازدید 15642

جنگنده‌های ترکیه مواضع پ‌ک‌ک را هدف قرار دادند

کد خبر: ۴۴۲۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۲ 14 October 2014
جنگنده‌های ترکیه در پی حملات شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) به مواضع ارتش در جنوب شرق این کشور، برای اولین بار از زمان آغاز مذاکرات صلح، مواضع پ‌ک‌ک را بمباران کردند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، رئیس ستاد ارتش ترکیه روز 13 اکتبر دستور بمباران مواضع پ‌ک‌ک در منطقه داقلیجا در استان دیاربکر واقع در جنوب شرقی کشور را صادر کرد.

برخی گزارش‌ها نیز حاکی است که این حملات روستایی در استان "هکاری" نزدیک مرز عراق را هدف قرار گرفته است.

طبق گزارش‌ها، اهداف بمباران شده در ترورها، حوادث مسلحانه و حملات به پایگاه‌های نیروهای امنیتی نقش داشتند. عملیات نظامی ترکیه علیه پ‌ک‌ک پس از آغاز اعتراضات گسترده در ترکیه از سر گرفته شد.

بسیاری از استان‌های شرقی ترکیه و نیز شهرهای بزرگ این کشور شاهد اعتراضات خشون‌آمیز بوده است. این اعتراضات در واکنش به سیاست‌های دولت ترکیه علیه گروه تروریستی داعش در شهر مرزی کوبانی واقع در شمال سوریه برگزار شده بود و حدود 37 تن کشته و صدها تن دیگر زخمی شدند. پست نگهبانی در منطقه داقلیجا به مدت سه روز هدف حملات خمپاره‌ای پ‌ک‌ک قرار گرفته بود.

این عملیات بزرگترین حمله علیه مواضع پ.ک.ک از زمان آغاز روند صلح با کردها بوده است.

رسانه‌های ترکیه همچنین گزارش‌هایی از درگیری میان پ‌ک‌ک و نیروهای ترکیه در اطراف شهر تونجلی در شرق ترکیه و دور از مناطق مرزی منتشر کرده‌اند.

حملات هوایی به مواضع پ‌ک‌ک هم‌زمان با خشم و نارضایتی جامعه کرد ترکیه از دخالت نکردن دولت این کشور در وضعیت شهر مرزی و کردنشین کوبانی در سوریه صورت گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی