بازدید 6065

نگاه شما: بلوکه شدن حساب مستمری بگیران

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۱۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ 11 October 2014
علیرضا زکی پور در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

در تیر ماه سال جاری در حالیکه پدرم با بیماری سرطان مری و هزینه های کمرشکن آن دست و پنجه نرم می کرد خبری خوش ، اندکی از درد پدرم را التیام بخشید و آن خبر واریز مبلغ 14میلیون تومان بابت معوقات ماده 69 کارکنان سازمان تامین اجتماعی بود. اما این التیام روحی هم نتوانست هیولای سرطان را از پا درآورد و نهایتا پدرم در تاریخ 6/6/93 درگذشت. پس از انجام مراسمات پرخرج و مخارج کفن و دفن و ... برای اینکه حقوق مستمری مادر پیرم برقرار شود من و برادر و خواهرم سریعا کارهای انحصار وراثت را انجام دادیم و چون پدرم از مال دنیا هیج چیزی نداشت در این راه زیاد اذیت نشدیم اما چون جواب انحصار وراثت حداقل 40 روز بعد می آید لذا هنوز پس از گذشت بیش از 40 روز، حقوقی به مادر پیرم پرداخت نکرده اند.

اما ماجرا از اینجا آغاز می شود که در تاریخ 8 مهر ماه سال جاری از طرف بیمه تامین اجتماعی به ما اطلاع دادند که آن مبلغ 14 میلیون تومانی که در تیرماه به حساب پدرتان واریز شده اشتباه بوده است و این پول باید یکجا تسویه شود و تازمان تسویه نشدن، حساب مادر شما بلوکه شده و حقوقی برای ایشان واریز نخواهد شد!!! من که از شنیدن این خبر شوکه شده بودم اظهار داشتم که اگر شخص دیگری اشتباه کرده چرا ما باید تاوان آن را بدهیم؟ اگر اشتباه شده مشکلی نیست ولی آیا این انصاف است که جلوی حقوق یک پیرزن بیوه داغدار را ببندند و بگویند باید یکجا تسویه کنی؟ آیا امکان تسویه تقسیطی این مبلغ وجود ندارد؟

مسئولان مربوطه با جواب های سربالا اظهار داشتند که این اشتباه برای خیلی از پرسنل بازنشسته اتفاق افتاده و رئیس شعبه یک تامین اجتماعی البرز دستور اکید داده اند که حتما باید پول های واریز شده بصورت یکجا به حساب سازمان برگردد!

حال با توجه به اینکه این اشتباه برای بسیاری از خانواده های بازنشته تامین اجتماعی شعبه یک البرز اتفاق افتاده و اکثر آنها نیز از قشر ضعیف جامعه می باشند  و قطعا با توجه به مضیغه های مالی، این مبلغ را به یک زخمی زده اند آیا ظالمانه نیست که بخواهند مبلغ فوق را بصورت یکجا از آنها بگیرند و تازمان صفر نشدن بدهی ، هیچگونه حقوقی به آنها پرداخت نگردد؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار