بازدید 5999

اوکراین به فاجعه انسانی نزدیک می‌شود

وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه هشدار داد با نزدیک شدن فصل سرما، اوکراین به فاجعه انسانی نزدیک می‌شود.
کد خبر: ۴۴۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰ 09 October 2014
وزارت خارجه روسیه روز پنج‌شنبه هشدار داد با نزدیک شدن فصل سرما، اوکراین به فاجعه انسانی نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «الکساندر لوکاشوویچ» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که اوکراین در آستانه فاجعه انسانی است و این در حالی است که فصل سرما در حال رسیدن است.

به نوشته خبرگزاری «نووستی» وی در این مورد گفته است: «طبق برآوردها، وضعیت انسانی در کشور اوکراین نزدیک به فاجعه است و این با در نظرگرفتن رسیدن فصل سرما است. این تنها نظر روسیه نیست، بلکه بسیاری از سازمانهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل نیز چنین اظهاراتی را مطرح کرده‌اند».

مناطق شرقی اوکراین از اسفند ماه سال گذشته در پی سقوط دولت مرکزی تحت فشار معترضان غرب‌گرا، صحنه ناآرامی‌های گسترده بوده است. در جریان درگیری میان‌ روس‌تبارهای استقلال‌طلب و نیروهای ارتش اوکراین، تاکنون بیش از 2600 تن کشته شده‌اند.

با وجود آنکه یک ماه قبل توافق آتش‌بسی میان استقلال‌طلبان و دولت مرکزی به امضا رسید، اما سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد در همین مدت بیش از 300 تن در درگیری‌های مناطق شرقی و جنوبی جان خود را از دست داده‌اند.

در حال حاضر ارتش اوکراین، برخی شهرهای خواهان استقلال را محاصره کرده و مانع انتقال کمک‌ و مواد غذایی به این مناطق شده است. بر اساس توافقنامه آتش‌بس، ارتش باید نیروهای خود را از مواضع اولیه، عقب ببرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست