بازدید 12304

بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مذاکرات اخیر با ایران

در حالی که قرار است، دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ هفته آینده در وین برگزار شود، آژانس بین المللی انرژی اتمی، بیانیه‌ای درباره گفت‌و‌گوهای اخیرش با ایران بر سر جنبه‌های فنی برنامه هسته‌ای منتشر کرده است؛ بیانیه‌ای که در آن بار دیگر ضمن در پیش گرفتن مواضعی کلی و مبهم، درخواست همکاری بیشتر ایران با آژانس مطرح شده است.
کد خبر: ۴۴۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷ 09 October 2014
بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره مذاکرات اخیر با ایراندر حالی که قرار است، دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ هفته آینده در وین برگزار شود، آژانس بین المللی انرژی اتمی، بیانیه‌ای درباره گفت‌و‌گوهای اخیرش با ایران بر سر جنبه‌های فنی برنامه هسته‌ای منتشر کرده است؛ بیانیه‌ای که در آن بار دیگر ضمن در پیش گرفتن مواضعی کلی و مبهم، درخواست همکاری بیشتر ایران با آژانس مطرح شده است.

به گزارش «تابناک»، خبرگزاری «رویترز» با اشاره به بیانیه‌ای که آژانس درباره مذاکرات اخیرش با ایران منتشر کرده، می‌نویسد، به نظر می‌رسد آژانس نتوانسته در مذاکرات اخیر در زمینه افزایش بازرسی‌ها از برنامه هسته‌ای ایران موفقیتی داشته باشد.

به نوشته این خبرگزاری، در بیانیه آژانس که در پی مذاکرات دو روز گذشته با ایران منتشر شده، آمده است، گفت‌و‌گو‌ها میان دو طرف ادامه خواهد یافت؛ اما در این بیانیه، تاریخ دقیقی برای ادامه گفت‌و‌گو‌ها تعیین و اعلام نشده است.

در این بیانیه آمده است، در مذاکرات اخیر دو طرف گفت‌و‌گوهایی را درباره اجرایی کردن دو گام عملی مربوط به مسائل مورد توجه آژانس انجام داده‌اند و مذاکرات در این زمینه در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: «در جریان دیدار اخیر در تهران، ایران هیچ ساز و کار جدیدی [برای موضوع بازرسی‌ها] پیشنهاد نکرد. ایران و آژانس توافق کردند، بار دیگر و در هنگامی که اعلام خواهد شد، با یکدیگر دیدار کنند». در همین حال، رضا نجفی، نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت‌و‌گوهای اخیر را «بسیار سازنده» خوانده است.

به هر حال، آن گونه که از متن بیاینه آژانس برمی آید، این نهاد تلاش کرده است، بار دیگر ضمن در پیش گرفتن مواضع مبهم و کلی، مسئولیت نبود پیشرفت در گفت‌و‌گو‌ها را به گردن ایران انداخته و بر ضرورت تأمین همه درخواست‌هایش در مذاکرات تأکید کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل