بازدید 3700

صادقی: فدراسیون هندبال این رشته را نابود کرد

سرمربی پیشین تیم ملی هندبال گفت: مقام چهارم در بازی‌های آسیایی با چهلم هیچ فرقی ندارد و هندبال ما با آسیا فاصله زیادی گرفته است.
کد خبر: ۴۴۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹ 08 October 2014
سرمربی پیشین تیم ملی هندبال گفت: مقام چهارم در بازی‌های آسیایی با چهلم هیچ فرقی ندارد و هندبال ما با آسیا فاصله زیادی گرفته است.

کیوان صادقی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص عملکرد تیم ملی هندبال کشورمان در بازی‌های آسیایی اینچئون عنوان کرد: وقتی در بازی‌های آسیایی مقام نیاوردیم و روی سکو قرار نگرفتیم عنوان چهارم با چهلم هیچ تفاوتی ندارد.

وی گفت: در 4 سال گذشته برنامه خاصی در فدراسیون هندبال دیده نشد تا امروز توقع داشته باشیم این تیم روی سکو قرار بگیرد. مشکلات و حاشیه‌های هندبال باعث شد ما از آسیا فاصله بگیریم و حتی سطح این ورزش در کشور ما نیز پایین‌تر از گذشته باشد.

سرمربی اسبق تیم ملی هندبال کشورمان یادآور شد: در این رقابت‌ها تیم ما 4 باخت و 3 برد را در کارنامه خود ثبت کرد که عملکرد جالبی نبود. ما خوب برنامه‌ریزی نکردیم و اگر یک مربی ایرانی این نتیجه را به دست می‌آورد مطمئنا حکم اعدام او صادر می‌شد اما می‌بینید که در زمان حضور مربی خارجی این نتیجه را برگردن مشکلاتی که از قبل وجود داشته می‌اندازند.

صادقی در خصوص عدم حضور بازیکنان اصلی در ترکیب تیم ملی هندبال و تاثیر آن بر ناکامی این تیم در بازی‌های آسیایی گفت: من مثالی از فوتبال می‌زنم. شما حساب کنید که همیشه در فوتبال ما نبود بازیکنان بزرگی مانند علی دایی و علی کریمی در نتیجه تیم تاثیر داشته در هندبال نیز چنین شرایطی حکمفرماست. وقتی 3،4 بازیکن خوب در ترکیب تیم حضور ندارد همین نتیجه رقم می‌خورد. باید قبول کنیم هر 30 سال یک بار چنین پدیده‌هایی را می‌توانیم در این ورزش داشته باشیم اما متاسفانه ما خیلی راحت آنها را از تیم ملی دور می‌کنیم و برای آنها هیچ جایگاهی در نظر نمی‌گیریم.

وی در خصوص جایگاه ایران در هندبال آسیا گفت: آسیا شناخت کافی از هندبال ایران دارد و می‌داند این مشکلات به مدیریت آن بر می‌گردد. هرگاه در رقابت مهمی شرکت کردیم با حاشیه همراه بودیم. در این مدت یا مربی با بازیکنان درگیر بود یا اینکه بازیکنان با فدراسیون هماهنگ نبودند و در کنار آن نیز هزاران مشکل دیگر وجود داشت. فدراسیون هندبال به قدری ضعیف عمل کرد که برای همیشه این ورزش را در ایران نابود کرد.

صادقی افزود: تیم‌های جوانان و نوجوانان حال و روز خوشی ندارند، باشگاه‌ها نیز تمایلی به تیم‌داری ندارند و می‌بینیم هر سال شرایط نه تنها بهتر نمی‌شود بلکه بدتر می‌شود. متاسفانه برد و باخت هندبال برای مدیران سطح بالا و فدراسیون هیچ اهمیتی ندارد.

سرمربی سابق تیم ملی هندبال کشورمان گفت: وقتی دبیر فدراسیون که در این سال‌ها هیچ کار مهمی انجام نداده، به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب می‌شود شرایط همین خواهد شد. 

کسی که قبلا در فدراسیون بوده روش مدیریتی که در پیش می‌گیرد مانند گذشته است و می‌بینیم که از کمیته مربیان هیچ نظری نمی‌گیرد. او در اظهارنظرهایش می‌گوید شکست برابر کره جرقه بود و باخت مقابل عمان را نیز به مغرور شدن بچه‌ها نسبت می‌دهد که این اظهارنظرها جای تامل دارد.
وی یادآور شد: نصیری، سرپرست فدراسیون هندبال از نظر مدیریتی فرقی با کوزه‌گری رئیس سابق این فدراسیون ندارد. شرایط طوری شده که خانواده هندبال هر روز دعا می‌کنند که انتخابات این فدراسیون هر چه سریع‌تر برگزار شود و مدیری لایق در راس این فدراسیون قرار گیرد. با شرایط موجود کسی مایل نیست در هندبال فعالیتی داشته باشد.

سرمربی سابق تیم ملی هندبال در پایان گفت: 30 سال است که در ورزش هندبال هستم و از 4 سال پیش هیچ تغییری در این ورزش ندیده‌ام. 4 سال پیش می‌توانستیم این روزها را پیش‌بینی کنیم. ضعف مدیریت به گونه‌ای است که متاسفانه بجز فوتبال به هیچ رشته دیگری اهمیت داده نمی‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی