بازدید 24965

واکنش مردم شیراز به لطیفه‌ی یک بازیگر

صحبت‌های یکی از بازیگران سینما و تلویزیون در برنامه‌ زنده‌ی «خوشا شیراز»، واکنش برخی از بینندگان این برنامه استانی در شیراز را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۴۴۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۵ 07 October 2014
صحبت‌های یکی از بازیگران سینما و تلویزیون در برنامه‌ زنده‌ی «خوشا شیراز»، واکنش برخی از بینندگان این برنامه استانی در شیراز را به دنبال داشته است.

به گزارش ایسنا، کامبیز دیرباز - بازیگر سریال‌های «نابرده رنج» و «کیفر» - با حضور در برنامه «خوشا شیراز» لطیفه‌ای را تعریف کرد که در آن شخصیت‌های این لطیفه که دو سارق بودند، شیرازی خوانده شدند.

بیان این لطیفه از سوی دیرباز، خنده‌های مجری برنامه زنده «خوشا شیراز» را هم به‌ دنبال داشت که همین امر ناراحتی جمعی از بینندگان سیمای استانی را به همراه داشته است.

فرشید شجاعی، یکی از شهروندان شیرازی به خبرنگار ایسنا گفت: تعجب می‌کنم که مسئولان صدا و سیما و سایر مسئولان استان، هیچ واکنش درخوری را طی این سال‌ها نشان‌نداده‌اند و با تداوم این برنامه هم به‌نوعی اعلام کردند که از روند کار برنامه‌سازان راضی هستند.

رضا یک راننده تاکسی نیز که با لهجه شیرین و غلیظ شیرازی سخن می‌گفت، به خبرنگار ایسنا تاکید کرد: ما شیرازی‌ها به‌ دلیل میهمان‌نوازی و خونگرمی، خیلی مسائل و حرکت‌ها را تحمل می‌کنیم اما توهین را هرگز.

یکی از مسافران این تاکسی نیز که خود را دانشجو و از اهالی شهرستان فیروزآباد معرفی می‌کرد،‌ گفت: کاش همه ایرانیان، در زمان بیان مثال‌ها و لطیفه‌ها و ... به‌خاطر می‌آوردند که همه قومیت‌ها و مردم این دیار، به بسیاری از مسائل حساس هستند و این باعث می‌شد به‌راحتی همه داشته‌های افراد را مسخره نمی‌کردند.

این دختر جوان با بیان اینکه همیشه با همکلاسی‌هایش در این خصوص بحث کرده و تمام تلاشش فرهنگ‌سازی باور به همه داشته‌های تمام اقوام است،‌ گفت: متاسفانه صدا و سیما به‌ عنوان رسانه ملی باید فرهنگ‌ساز باشد اما بسیاری از اوقات فرهنگ‌سوزی کرده‌اند.

اصغر خالقی‌پور که خود را کارمند معرفی کرد نیز گفت: من برنامه را ندیدم اما در اداره همه از این موضوع ناراحت بودند، اگرچه شاید فرد گوینده، نیت بدی نداشته اما برای گفتن یک‌حرف، باید بسیار دقت کرد و اشتباه گاهی اوقات جبران ناپذیر است.

به گزارش ایسنا، حدود دو سال قبل هم یکی از مجریان سیمای استانی، با بیان مثالی به شهروندان شیراز توهین کرد که استاندار وقت فارس و نماینده ولی فقیه در استان فارس با انتقاد از این موضوع، خواستار برخورد با مجری شدند که در ادامه مجری بابت عملکرد خود عذرخواهی کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۲
انتشار یافته: ۱۲
کامبیز دیرباز نبود.سام درخشانی بود که مجری هم بعدش چند بار گفت ای وای
هر چند که من دلخوشی از صدا وسیما ندارم.اما آقایانی که دارن انتقاد میکنن در خفا بدترین و رکیک ترین لطیفه ها را در مورد شهر خودشون بیان میکنند حالا بهشون بر میخوره
من برنامه را ديدم. لطيفه تعريف شده به هيچ عنوان قابل مقايسه با توهينهايي كه در قالب لطيفه ها به ديگر اقوام مي شود، نبود. مردم شيراز حق دارند در خصوص اين لطيفه ها حساس باشند ولي اي كاش در مورد ديگر اقوام هم رعايت ادب و احترام بشود.
چه جسارتا ....
من می خوام بدونم شهر شما دزد نداره چطور هر چی دزد و خلافکاره باید از تهران باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
تهرانیها دو دسته هستن. اکثریت تهرانی نیستند واقلیت تهرانی هستند. بین اون اکثریت هم دو دسته هستند. عده ای گذشته خود را انکار کرده و خود را تهرانی می دانند. در بین این دسته عده ای بی جنبه سایر شهرها را مسخره می کنند.
مثل اینکه خودتون هم این برنامه رو ندیدین ! سام درخشانی لطیفه رو تعریف کرد و بقیه خندیدند! دیرباز بعد لطیفه گفت: اوه اوه حالا چه جوری از شیراز بریم بیرون؟؟؟
آقا جمبه هم چیز خوبیهها
دیرباز تعریف نکرد سام درخشانی تعریف کرد بعدم کلی عذرخواهی کرد
متاسفانه این مطالب در جامعه زیاد شده و دیگر به همه قومیت ها به بهانه لطیفه توهین میشه . من ماه پیش کیش رفته بودم به هر جا که می رفتم به اسم برنامه طنز و شاد کردن مردم ،به اکثر قومیت ها توهین میشد .جالب بود که تو سه شب برنامه اکثر دیالوگ ها و مسخره کردن ها بسیار شبیه هم بود .فرقی نمیکرد از اصفهانی و شمالی و آذری و شیرازی و....... من واقعا خیلی متاسفم که حتی شادی کردن را هم بلد نیستیم و فکر میکنیم مسخره کردن هموطن یعنی شادی کردن .
بابا اسمش لطیفس
چرا ما ایرانیها جنبه این چیزارو نداریم؟
عزیزم اینهمه واسه ترکا و لرا میگن توجه نمی کنن شیراز که جا خودشو داره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار