بازدید 49132
۴
کیوسک بین المللی «تابناک»؛

واکنش آمریکا به آتش‌سوزی در یک مرکز نظامی در نزدیکی تهران

بازتاب گزارش‌های مربوط به آتش سوزی در یک مجتمع نظامی در نزدیکی تهران و واکنش مقامات آمریکایی به این گزارش‌ها، برگزاری دور جدید گفت‌و‌گو‌ها میان نمایندگان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و بازتاب انتشار تصویر جدیدی از سردار سلیمانی در عراق، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۴۰۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 07 October 2014
واکنش آمریکا به آتش‌سوزی در یک مرکز نظامی در نزدیکی تهرانبازتاب گزارش‌های مربوط به آتش سوزی در یک مجتمع نظامی در نزدیکی تهران و واکنش مقامات آمریکایی به این گزارش‌ها، برگزاری دور جدید گفت‌و‌گو‌ها میان نمایندگان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و بازتاب انتشار تصویر جدیدی از سردار سلیمانی در عراق، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، گزارش‌های منتشره درباره انفجار و آتش سوزی در یک مرکز نظامی در نزدیکی تهران، توجه شمار بسیاری از مطبوعات و رسانه‌های بین المللی را به خود جلب کرده است. روزنامه «گالف تودی» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، بنا بر گزارش منابع خبری ایرانی، دو تن در یک مجموعه متعلق به وزارت ایران در شرق تهران، در حین تولید مواد مفجره جان باخته‌اند. این روزنامه اشاره می‌کند که بر پایه اعلام وزارت دفاع، آتش سوری یکشنبه شب رخ داده، ولی جزئیات بیشتری از این موضوع در عرصه عمومی منتشر نشده است!

اما جالب اینجاست که مقامات آمریکایی نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و از اهمیت موضوع برای خود سخن گفته‌اند. به نوشته «وال استریت ژورنال»، مقامات آمریکایی گفته‌اند، تحولات مربوط به آتش سوزی در یک مرکز نظامی در نزدیکی تهران را از نزدیک دنبال می‌کنند. این موضع گیری پس از آن مطرح می‌شود که برخی منابع، آتش سوزی اخیر را به مرکز نظامی «پارچین» ارتباط دادند که غربی‌ها مدعی هستند، در این مرکز در گذشته از سوی ایران، آزمایش‌های انفجاری هسته‌ای انجام می گرفته است. سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این زمینه گفته، مقامات آمریکایی از گزارش‌های منتشره درباره رویدادهای اخیر آگاهی دارند.

در میان دیگر مطالب، موضوع برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

خبرگزاری «رویترز» می‌نویسد، کار‌شناسان آژانس امروز در تهران گفت‌و‌گوهایی با مقامات ایرانی خواهند داشت تا نسبت به حل و فصل مسائل باقی مانده در موضوع هسته‌ای اقدام کنند. این خبرگزاری با استناد به مطالب منتشره در منابع خبری ایرانی می‌نویسد، دیدار ترو وارجورانتا، معاون مدیرکل آژانس و هیأت کار‌شناسان این نهاد، به منظور نهایی کردن دو گام نهایی باقی مانده در توافقات هسته‌ای ایران و آژانس انجام می‌گیرد.

در پایان، انتشار تصویری جدید از سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران، به طور خاص مورد توجه مطبوعات منطقه قرار گرفته است. روزنامه «گالف نیوز» می‌نویسد، سایت تلویزیون ایران تصویری نادر از فرمانده نیروهای قدس این کشور را در جریان حضورش در عراق منتشر کرده که به طور گسترده‌ای در سطح اینترنت بازتاب پیدا کرده است.

این روزنامه اشاره می‌کند، در این تصویر، سردار سلیمانی در کنار شماری از نیروهای پیشمرگه کرد دیده می‌شود؛ اما مشخص نشده که این تصویر دقیقاً کجا گرفته شده است!

گالف نیوز اشاره می‌کند، تاکنون چندین تصویر از سردار سلیمانی منتشر شده که نشان می‌دهد وی در عراق در حال مبارزه با گروه داعش است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۴
آتش سوزی مربوط به کجا بوده؟ پارچین یا نوبنیاد؟ یه اطلاع کلی به مردم بدین.
برن به درک .عشق است ایران
یکی نیست به خود آمریکا از این حرفا بزنه که چندتا از جزیره های اقیانوس آرامو به خاطر آزمایشات هسته ای نابود کرده و هزاران جانور نابود شدند
دیشب تو فر پیتزا ما هم سوخت لطفا آمریکا پیگیری کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست