بازدید 3033

هزینه 1.1 میلیارد دلاری جنگ با داعش برای آمریکا

وزارت دفاع آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد عملیات نظامی این کشور در عراق و سوریه تاکنون حدود 1.1 میلیارد دلار هزینه در بر داشته است.
کد خبر: ۴۴۰۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۹ 07 October 2014
وزارت دفاع آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد عملیات نظامی این کشور در عراق و سوریه تاکنون حدود 1.1 میلیارد دلار هزینه در بر داشته است.

به گزارش فارس، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد از آغار عملیات نظامی در عراق و سوریه، تاکنون حدود 1.1 میلیارد دلار هزینه کرده است. تنها حملات نیروی دریایی و موشک‌های کروز «تام‌هاوک» هزینه‌ای 62 میلیون دلاری داشته است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در گزارش روز دوشنبه خود اعلام کرده است که نیروی دریایی این کشور در جریان عملیاتی که از نیمه ماه ژوئن آغاز شده، حدود 185 موشک و راکت شلیک کرده که 47 فروند آن موشک‌های کروزی بوده‌اند که از ناوهای آمریکایی مستقر در منطقه شلیک شده‌اند. نیروی هوایی آمریکا نیز در این مدت حدود 1000 موشک، بمب و راکت استفاده کرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که پنتاگون تاکنون نتوانسته آمار دقیق و با جزئیات کافی از هزینه‌های عملیات جدید ارائه دهد. مقامات آمریکایی می‌گویند عملیات نظامی در عراق و سوریه، روزانه بین 7 تا 10 میلیون دلار برای مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه داشته است.

در حال حاضر بیش از 1300 نیروی نظامی آمریکایی از جمله پرسنل امنیتی، اعضای دو اتاق مشترک عملیات در بغداد و اربیل و تیم‌های مشاوره که با ارتش عراق همکاری می‌کنند، در این کشور حضور دارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست