بازدید 6115

مهمات نیروهای داعش ساخت آمریکا و چین است

یک روزنامه آمریکا گزارش داده مهمات نیروهای داعش ساخت کشورهای آمریکا و چین است.
کد خبر: ۴۳۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۵ 06 October 2014
یک روزنامه آمریکا گزارش داده مهمات نیروهای داعش ساخت کشورهای آمریکا و چین است.

به گزارش تسنیم، داده‌های میدانی جدید گردآوری‌شده توسط یک سازمان رصد تسلیحاتی نشان می‌دهد نیروهای گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی عراق و شامات» یا «داعش» در عملیات خودشان در شمال سوریه و عراق از مهماتی استفاده می‌کنند که ساخت کشورهای آمریکا و برخی از کشورهای دیگری است که حامی نیروهای امنیتی در پیکار علیه این گروه تروریستی هستند.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز ضمن گزارش این مطلب در روز یکشنبه اطلاعات جدید به دست آمده را هشداری ضمنی برای سیاست‌گذران و طرفداران مداخله علیه داعش دانسته است.

داده‌های مورد نظر همچنین حاکی از آن هستند که مهماتی که به قصد کمک به با ثبات کردن کشورهای عراق و سوریه به این کشورها انتقال داده شده‌اند عوض آنکه در اختیار دولت‌های این کشورها باشد به دست نیروهای افراطی افتاده و به تقویت قدرت آنها و توان رزمی آنها منجر شده است. نمونه‌های به دست آمده نشان می‌دهند فشنگ‌های ساخت آمریکا، در این میان، نقش مهمی به عهده دارند.

«جیمز بیون»، مدیر سازمان «تحقیقات جنگ‌افزارهای جنگ»، سازمانی که این اطلاعات را گردآوری کرده و به تحلیل تسلیحات مورد استفاده داعش می‌پردازد، می‌گوید: «درسی که باید گرفت این است که نیروهای امنیتی و دفاعی که کشورهای برون‌مرزی این مهمات را به آنها داده‌اند به واقع از ظرفیت‌های لازم برای نگهداری این مهمات برخوردار نیستند.»

وی می‌افزاید: «تأمین سلاح برای نمایندگان منطقه‌ای خطر بزرگی است که وجود نیروهای امنیتی کم‌انگیزه‌ای که با چالش‌های بزرگ مواجه شده‌اند آن را تشدید هم می‌کند.»

 

در حال تکمیل...

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار