بازدید 81175

جدیدترین عکس هوایی از خانه خدا

با آغاز ایام تشریق و وقوف زائران در مشاعر مقدس و سرزمین‌های عرفات و منا، رسانه‌های عربستان سعودی تصویر هوایی جدیدی را از کعبه منتشر کرده‌اند.
کد خبر: ۴۳۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷ 04 October 2014
با آغاز ایام تشریق و وقوف زائران در مشاعر مقدس و سرزمین‌های عرفات و منا، رسانه‌های عربستان سعودی تصویر هوایی جدیدی را از کعبه منتشر کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، در تصویر منتشر شده، توسعه‌ صحن مسجدالحرام به خوبی قابل مشاهده است، جرثقیل‌هایی که در هر گوشه برافراشته شده‌اند و صحن‌های جدیدی که اضافه شده‌ تا در آینده میزبان چهار برابر زائران کنونی باشند.

وزیر حج عربستان پیش‌بینی کرده، با پایان طرح توسعه‌ مسجدالحرام، میزبان چهار و نیم تا هفت میلیون زائر باشند.

مساحت قبلی مسجدالحرام حدود ۳۶۶ هزار و ۱۶۸ متر بود که با اجرای طرح توسعه، حدود ۳۲۰ هزار متر دیگر به فضای کنونی اضافه می‌شود و وسعت مسجدالحرام به ۷۰۰ هزار متر مربع می‌رسد.

اما در تصویر هوایی که از مجسدالحرام گرفته شده، بیشتر از هر چیز دیگر و حتا کعبه، «برج ساعت» است که دیده می‌شود.

برج ساعت یا «البیت» با ارتفاع 601 متر که بزرگترین و بلندترین برج ساعت دنیا به‌شمار می‌آید، چهار سال پیش بر سر کعبه سایه انداخت. پیش از ساخت این برج اشرافی، کعبه از ارتفاعات مکه به خوبی قابل مشاهده بود، اما حالا برج ساعت «بیت عتیق» را از دیده‌ها پنهان کرده، همین مساله نارضایتی بسیاری از زائران را به همراه داشته، نارضایتی که البته چندان علنی نبوده است.

برج ساعت یکی از هتل‌های اشرافی مکه به شمار می‌آید که ساکنان سوییت پرزیدنت آن در صورت تمایل امکان تردد با هلی‌کوپتر به مشاعر مقدس را دارند، مسیری که به رسم حج، حاجی باید بخشی از آن را پیاده طی کند.

گفته‌ می‌شود طبقه‌ی بالای این برج، محل نگهداری پرنده‌های شکاری است، همان پرندگان محبوب اشراف‌زادگان عرب. طبقه‌های زیرین برج هم به پاساژهایی اختصاص داده شده که با وجود کالاهای گران‌اش، ظاهرا زائران کم از آن استقبال نمی‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۰
انتشار یافته: ۱۵
یریدون لیطفئوا نورالله بافواههم والله متم نوره ولوکره المشرکون
انشااله میاد روزی که این برجهای شیطان یکی پس از دیگری با ذوالفقار حیدری آن حجت حق مهدی موعود(عج) با خاک یکسان شود تا بلند تر از کعبه ابراهیمی بنائی دیده نشود و حظ معنوی وافر بهره همه حاجیان بیت الله الحرام گردد.
یا رب نکن امید کسی را تو ناامید
پس کعبه کو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شما اصلا کعبه رو میبینید؟؟؟!!!
متاسفانه با سیاست های آل سعود، مرکزیت کعبه تو شهر مکه، داره از بین میره
کعبه سنگ نشانی است که ره گم نشود
حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست
این ملت ما میرن عربستان پول می ره تو جیب دولتعربستان، دولت عربستان هم به تروریست های تکفیری کمک مالی می کنه که شیعیان و دیگر اقلیت ها و گروه های مذهبی رو به قتل برسونند.
بعد چارتا ساختمونه چار طبقه تو مشهد دور حرم ساختن با فاصله یک کیلومتر اونطرف تر صد بار بیانیه دادن که باید همه ی مشهدو خراب کنیم موندم این چه طرز تفکریه اینا دارن .
پول ما ایرانی ها صرف چه چیزها در عربستان میشود! افسوس!!
به نظر میرسه وهابی های خدا نشناس یه کار کردند که خانه خدا کوچیک به نظر بیاد و اون عظمت دیده نشه!
پاسخ ها
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
اولا خدا همه جا هست خونه نداره دوما توریستی هست آن مکان اینا مالکان مکه پول می خواهند حالا ذر کنارش خانه خدا هم یک مکان است وگرنه چند تا ادم درست نام ببر که اونجا رفتن عظمت خدا ببینند عظمت خدا در دل ماست نه در چشم.
خانه خدا علاوه بر اینکه برای همه مسلمانان جهان مقدس است ، یک میراث معنوی و یک میراث جهانی است که متاسفانه بوسیله خاندان آل سعود بدرستی پاس داشته نشده و با توسعه بی حد و حصر و بلند مرتبه سازی در کنار آن نه تنها حرمت آنرا نگه نداشته اند بلکه معنویت آنرا نیز از بین برده اند. واقعا انسان وقتی به خانه خدا میرود و این برجهای بی معنی را در اطراف آن می بیند که به خانه خدا مسلط است خیلی احساس بدی بهش دست میده....
آق مظفر لطفا فارسی بنویس ما کم سوادا هم چیزی بفهمیم .
جهالت و بت پرستی در قرن 21 ای کاش کمی هم معرفت با این مناسک ایجاد میشد
جرا احساساتی و فارغ از عقل حرف می زنید. پشتیبانی از 3 میلیون زائر از اهداف اصلی این طرح است. مگر هر کاری آل سعود انجام داد اشتباه است. اینهمه خدمت به زائران بیت الله را چه کسی دارد انجام می دهد. مگر قرار است با وضعیت 100 سال پیش مکه را اداره کنند؟ یک نگاهی هم به مشهد و کربلا بکنید. حتما ساختمان های اطراف حرم امام رضا و میدان زیر حرم امام رضا هم شیطانی است؟
قطعاً عالمان دينمان، مراجع بزرگوار بر امور آگاه هستند. انشاءالله جاي نگراني نيست. با اين حال اي كاش مي‌شد عزيزاني كه توفيق پيدا مي كنند مكه تشريف مي برند فقط به قصد زيارت باشد نه اينكه به دوستاني كه كامنت گذشته اند پول رو ببرند بدهند به عربها بعد با پول خودمان بمب رو سر شيعيان منطقه بريزند. از مراجع و علماء استدعا مي كنيم موضوع را بيشتر جدي بگيرند اگر شده فتوايي، توصيه اي، سفارشي به حجاج بفرمايند كه خريدهايشان را در كشورخودمان انجام دهند اين قدر آب به آسياب دشمن نريزند. انشاءالله
پول حاجیهای ایرانی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل