بازدید 9920

واکنش آمریکا به اقدام سوئد درباره فلسطین

آمریکا در واکنش به اظهارات نخست وزیر سوئد مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین، این اقدام را تصمیم زودهنگامی دانست.
کد خبر: ۴۳۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۰ 04 October 2014
آمریکا در واکنش به اظهارات نخست وزیر سوئد مبنی بر به رسمیت شناختن کشور فلسطین، این اقدام را تصمیم زودهنگامی دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های خبری، «جین ساکی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه واشنگتن از تشکیل کشور فلسطینی پشتیبانی می کند، گفت: این موضوع باید از طریق مذاکرات (سازش) حل و فصل شود.

وی افزود: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در یک سال و نیم گذشته گفت وگوهای مستقیم میان طرفین (در مذاکرات سازش) را پیش برده است؛ دو طرف باید برای توافق درباره راه حل های ایجاد دو کشور و همزیستی در کنار یکدیگر تلاش کنند.

«استفان لوفن» نخست وزیر سوئد روز گذشته (جمعه) در پارلمان کشورش راه حل بحران میان رژیم صهیونیستی و فلسطین را ایجاد دو کشور مستقل عنوان کرد و گفت: دولت استکهلم کشور فلسطین را به رسمیت می شناسد.

وی تاکید کرد که حل و فصل کشمکش موجود میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان فقط از طریق ایجاد دو کشور امکانپذیر است.

لوفن در عین حال لازمه راه حل مربوط به ایجاد دو کشور را همزیستی مسالمت آمیز دانست.

سوئد در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در سال ۲۰۱۲، به پیشنهاد ارتقای تشکیلات خود گردان فلسطین به سطح دولت فلسطین رای مثبت داد.

براساس آمار تشکیلات خود گردان فلسطین، ۱۳۴ دولت، کشور فلسطین را به رسمیت شناخته اند.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله بلغارستان، قبرس، جمهوری چک، مجارستان، مالت، لهستان و رومانی کشور فلسطین را به رسمیت می شناسند.

موضع گیری نخست وزیر سوئد با استقبال مقام های فلسطینی روبه رو شده است. 

محمود عباس رییس تشکیلات خودگران فلسطین چند روز پیش ادامه مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی را منوط به موافقت شورای امنیت با صدور قطعنامه ای درباره تعیین یک سقف زمانی برای پایان اشغالگری این رژیم و تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 1967به پایتختی قدس عنوان کرده بود.

وی گفته بود که در صورت نپذیرفتن شورای امنیت برای صدور قطعنامه ای مبنی بر تعیین یک چارچوب زمانی برای پایان اشغالگری سرزمین های فلسطین، به سازمان های بین المللی و در صدر آنها دادگاه جنایی بین الملل مراجعه می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست