بازدید 4345

افزايش ۳۷درصدي کشفيات سرقت درسال جاري

کد خبر: ۴۳۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳ 02 October 2014
کشفيات پرونده هاي سرقت در سال جاري نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد ۳۷درصدي دارد.

به گزارش خراسان، فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي روز گذشته در آستانه هفته نيروي انتظامي، در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي با بيان اين مطلب گفت: در حالي تماس هاي مردمي با پليس ۱۱۰ رشد ۳۴درصدي را نشان مي دهد که ۵۰۰هزار مورد از اين تماس ها به عمليات پليسي منجر شده است.

سردارسرتيپ دوم بهمن اميري مقدم افزود: با تلاش گسترده نيروهاي انتظامي طي چند ماه گذشته، ۱۳تن مواد مخدر در استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰درصد افزايش داشته است. اين در حالي است که همزمان با اين کشفيات آمار دستگيري قاچاقچيان نيز از رشد ۱۹درصدي برخوردار است.

وي به برگزاري جلساتي با وزير کشور و دبير ستاد مبارزه با موادمخدر اشاره کرد و گفت: در اين جلسات مقرر شد که نيروي انتظامي هر ماه ۴۰۰معتاد پرخطر را در مشهد دستگير و به مراکز نگهداري و بازپروري منتقل کند تا اين بيماران پس از درمان به آغوش جامعه باز گردند که تاکنون نيز ۹۰۰تن از اين افراد تحت درمان قرار گرفته اند.

سرداراميري مقدم به طرح هاي مبارزه با خرده فروشان مواد نيز اشاره کرد و افزود: ۵تن از کشفيات سال جاري مربوط به خرده‌فروشان موادمخدر است و پليس عزم جدي براي برخورد با اين معضل اجتماعي دارد چرا که شهر مشهد بايد زيباترين و امن ترين نقطه کشور باشد.

فوريت هاي پليسي ۱۹۷

رئيس پليس خراسان رضوي تصريح کرد: مرکز فوريت هاي پليسي ۱۹۷ نيز راه اندازي شده است و شهروندان مي توانند براي گزارش تخلف نيروها، با اين شماره تماس بگيرند تا بلافاصله همانند پليس ۱۱۰، نيروهاي نظارت بر عملکرد پليس در صحنه حادثه حضور يابند و به مشکل موجود در همان محل رسيدگي کنند، البته شهروندان هرگونه انتقاد، پيشنهاد، تقدير، تشکر و نظر خود را مي توانند با اين شماره تلفن در ميان بگذارند.

۱۰۰خودروي صفر کيلومتر براي کلانتري ها

سردارسرتيپ دوم اميري مقدم از ورود ۱۰۰دستگاه خودروي صفر کيلومتر به کلانتري ها خبر داد و گفت: اميدواريم با تزريق امکانات جديد، نيروهاي انتظامي در خدمت هرچه بيشتر به مردم تلاش کنند.

وي اضافه کرد: در همين راستا و براي انجام بهتر امور و مأموريت هاي محوله به کلانتري ها تعدادي موتورسيکلت نيز در اختيار آن ها قرار مي گيرد.

شعار امسال پليس و مسابقات سراسري قرآن

وي در بخش ديگري از سخنانش به شعار امسال در هفته نيروي انتظامي با عنوان «پليس تلاش جهادي و کارآمدي» اشاره کرد و افزود: کلمه جهاد، بسيار مقدس است چراکه ما براي امنيت و آرامش مردم بايد جهادگونه تلاش کنيم. وي همچنين تصريح کرد: مسابقات سراسري قرآن در رشته هاي مختلف و با حضور بيش از ۴۰۰قاري از سراسر کشور در مشهدمقدس برگزار مي شود.

جشنواره فيلم «ما»


فرمانده انتظامي استان خراسان رضوي درباره برگزاري جشنواره فيلم «ما» در مشهد که براي اولين بار برگزار مي شود نيز گفت: در اين راستا ۱۰۶اثر داستاني، ۸۸مستند، ۶۰پويانمايي، ۱۱۲فيلم کوتاه ۱۱۰ثانيه اي و ۲۱اثر مردمي به بخش مسابقه ارسال شده است که در اين ميان ۴۹ فيلمساز خانم نيز شرکت کرده اند.

برنامه هاي هفته نيروي انتظامي

رئيس پليس استان همچنين به اهم برنامه هاي هفته نيروي انتظامي نيز اشاره کرد و گفت: برگزاري نمايشگاه آسيب هاي اجتماعي در بوستان حجاب، افتتاح شماره گذاري خودرو در رباط طرق، بازديد دانشجويان و مراکز آموزشي از پليس هاي تخصصي، رزمايش ورزش هاي رزمي و دفاع شخصي، برگزاري نمايشگاه فضاي مجازي و آموزش همگاني، تجليل از خانواده محترم شهدا و بازنشستگان، اجراي تئاترهاي خياباني، آموزش مهارت هاي زندگي، همايش پليس امنيت و اصناف، اجراي مانور اقتدار، مسابقات علمي با محوريت شعار هفته ناجا و ... از جمله برنامه هايي است که در هفته نيروي انتظامي و با همکاري و همياري مردم در نقاط مختلف استان اجرا مي شود.

مالخران، دزدان اصلي هستند

سردار بهمن اميري مقدم همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاران خراسان درباره جمع‌آوري بازار معروف به «دزد بازار» مشهد نيز گفت: ما در بحث مالخران محکم ايستاده ايم و اعتقاد داريم که مالخران، دزدان اصلي هستند و به همين منظور هم آموزش هايي به اصناف مختلف ارائه کرده ايم و در صورتي که واحد صنفي مال مسروقه خريداري کند، مجوز وي باطل و پرده مالخري بر سردر مغازه اش نصب مي شود. از سوي ديگر نيز معتقديم که بازار محله سيس آباد مشهد بايد به طور کامل جمع آوري شود و اين افراد در مکان هاي تحت نظارت دقيق شهرداري به ارائه خدمات بپردازند.

وي تصريح کرد: اگرچه پليس بارها طرح هايي را براي مبارزه با سرقت و مالخران در اين منطقه انجام داده است، اما بايد به طور ريشه اي با اين معضل برخورد شود.

وي همچنين به ضرب الاجل پليس براي انتقال بازار فروش خودرو از منطقه بولواروکيل آباد اشاره کرد و گفت: وجود اين مرکز مشکلات زيادي را براي مردم به وجود آورده است و ما ضرب الاجلي را براي انتقال آن به نقطه ديگر مشخص کرده ايم که پس از آن هم بلافاصله با اين موارد برخورد جدي خواهيم داشت. سردار اميري مقدم در پايان به کاهش ۱۰۰درصدي سرقت هاي مسلحانه در استان نيز اشاره کرد و گفت: با رئيس کل جديد دادگستري خراسان رضوي تعامل خوبي داريم و اميدواريم که احکام صادره درباره مجرمان خطرناک هرچه سريع تر اجرا شود؛ چرا که اولين قدم در پيشگيري از وقوع جرم اجراي سريع احکام است.

وي از خبرنگاران نيز خواست تا برنامه هاي هفته نيروي انتظامي را تجزيه و تحليل و نقاط ضعف و قوت آن را به پليس گزارش کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی