بازدید 121118
برای سعید عبدولی و ناداوری‌های ادامه‌دار؛

دنیای کشتی این لکه ننگ را تا سال‌ها فراموش نخواهد کرد+ویدئو

هرچند امروز جی هیون جونگ، مانند المپیک لندن یک قهرمانی دیگر به قهرمانی‌هایش در دنیای کشتی افزود، ‌هیچ گاه آن ثانیه‌هایی را که دست و پایش مدام در هوا و در جهت‌های گوناگون می‌چرخید و اسیر فیتوهای عبدولی شده بود، فراموش نمی‌کند.
کد خبر: ۴۳۸۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴ 30 September 2014
دنیای کشتی این لکه ننگ را تا سال‌ها فراموش نخواهد کرد+ویدئونابلد‌ترین کشتی‌‎دوستان هم اگر شش دقیقه کشتی نفس‌گیر امروز سعید عبدولی و جی هیون جونگ را در نیمه‌نهایی وزن ۷۱ کیلو‌ بازی‌های آسیایی اینچئون می‌دیدند، رأی به پیروزی مطلق کشتی‌گیر دوست داشتنی اندیمشکی می‌دادند؛ اما گویا «ناداوری» نامی است که قرار است در بزرگ‌ترین آوردگاه‌ها همواره با تیتر اخبار مسابقات عبدولی درآمیزد تا رسانه‌ها بنویسند «عبدولی باز هم قربانی ناداوری شد».
 
به گزارش «تابناک»، نام سعید عبدولی همیشه ما را به یاد اشک‌های او در فینال المپیک لندن می‌اندازد؛ جایی که مافیای کشتی، مانع از رسیدن چهارمین مدال طلای کاروان ایران شد تا سهم فرنگی‌کاران ایرانی از المپیک لندن سه طلا باشد؛ اما نه سعید عبدولی و نه بدبین‌ترین هودار کشتی هم فکرش را نمی‌کرد، ‌دو سال بعد فاجعه‌ای بد‌تر از فینال المپیک برای این کشتی‌گیر دلیر ایرانی پیش بیاید! شاید ارزش مدال طلای بازی‌های آسیایی به مراتب پایین‌تر از طلای المپیک باشد، ولی آنچه امروز در مسابقه نیمه نهایی کشتی فرنگی روی داد، موجب شد تا سال‌ها همه مسابقه عبدولی و جی‌هیون‌جونگ را همچون نماد ناداوری، ظلم و بی‌عدالتی دنیای کشتی به‌ یادها بسپارند؛ لکه ننگی که تا سال‌ها از دامن کشتی دنیا پاک نخواهد شد.

سال‌ها بعد اگر برای کسی تعریف کنیم که روزی یک کشتی گیر ایرانی پنج بار فن فیتو را روی حریفی اجرا کرد و پس از آن هم پشت حریف را به تشک چسباند تا دست داور به معنی ضربه فنی بالا برود، ولی در پایان این دست حریفش بود که ‌به عنوان برنده کشتی بالا رفت، شاید گمان کند ‌داستانی تخیلی را برایش تعریف می‌کنیم؛ اما آنچه در شش دقیقه کشتی امروز گذشت، پر بود از لحظاتی باورنکردنی و تعجب‌برانگیز که تنها از داوران کشتی بر‌می‌آمد تا به سادگی چشمشان را بر ضربه فنی و پنج فیتوی عبدولی ببندند و کشتی‌گیر میزبان را به فینال برسانند.

هرچند امروز جی هیون جونگ، مانند المپیک لندن یک قهرمانی دیگر به قهرمانی‌هایش در دنیای کشتی افزود، هیچ گاه آن ثانیه‌هایی را که دست و پایش مدام در هوا و در جهت‌های گوناگون می‌چرخید و اسیر فیتوهای عبدولی شده بود، فراموش نمی‌کند. شاید همین هم موجب شده بود که وقتی روی سکو‌ رفته بود، به شدت به عبدولی اصرار می‌کرد تا ‌روی سکو بیاید.


دنیای کشتی این لکه ننگ را تا سال‌ها فراموش نخواهد کرد+ویدئو

کشتی امروز عبدولی نشان داد، ‌بی‌شک او آماده‌ترین کشتی‌گیر این روزهای ۷۱ کیلوگرم جهان است که قهرمان المپیک زیر دستانش مانند موم نرم است. حتی اگر داوران با زیر پا گذاشتن شرافتشان دست کس دیگری را بالا ببرند.

کاروان ورزشی ایران امروز با درخشش قهرمانانش طلاباران شد؛ اما شاید در میان همه این مدال‌ها، برنز سعید عبدولی، جایگاه متفاوت‌تری داشته باشد؛ جایگاهی که او کشتی‌های زیبای امروزش را تا سال‌ها در ذهن کشتی‌دوستان ایرانی جاودانه کند.



نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی اینچئون 2014
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۶۲
انتشار یافته: ۱۴
گردن حریف رو گرفته بود و این خطاست.
درود بر عبدولی خوب بالا میکرد میزد زمین دمش گرم
خداوند لعنتشون کنه که این جوون رو اینچنین سرخورده کردن
عبدولی جان تو پیش ما بازم طلا گرفتی
کار کار اینگلیسه
مرگ بر آمریکا
من نمیدونم چرا هر چی ناداوری تابلو هست مال این عبدولی بیچاره است.
مسابقات بعدی اگه حریفشو بکشه حریفشو با تابوت قهرمان میکنن.
سر خودمون کلاه نداریم مطمئن باشید قانون درست نميدونن حتا کارشناسان مملکت
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
من نمی فهمم مگه ممکن هست ناداوری به این واضحی!!!!!!!!!!!!!!!. مثل اینکه تو فوتبال 5 تا گل به حریف بزنی بعد داور بگه حریف پنج تا گل زده!!!!!!!!!!!!!!!
خدایی باید در تاریخ کشتی و ورزش کشور رنگ مدال عبدولی در حق کشی گذشته و امروز طلا ثبت شود نه فقط پاداش نفر اول را بدهند
قدرت كيتي ايران برجهانيان آشكاراست،فراموش نكنيم ناداوري هاي كره ايها شامل حال ايتالياييها درجام جهاني فوتبال هم شد.وقتشه باتوجه به قدرت بلاشك كشتي ايران ىرجهان باتحريم حداقل چند ساله تمامي كشتيهايي كه دركره برگزارميشودهرچنددرراي صادره وناداوري نميتوان تغييري داد لااقل بااستفاده ازبعدتبليغاتي ،آبروي ناداوري هاي كره ايها در تمام ميادىن ورزشي از كشتي وفوتبال گرفته تا تكواندو را درجهان خدشه دار كرد.
دلاور مرد خوزستان قهرمان واقعی تویی.
خدا لعنتشون کنه ...
خدا به عبدولی عزیز ، قهرمان ایران ، صبر بده ...!
عبدولی ، ما بهت افتخار میکنیم ،
تو قهرمان مایی
الهی :( من گریه ام گرفت ...
نامردییه محز بود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی