بازدید 2914

حمایت ستاد فناوری‌های هویت‌ساز از پژوهشها

کد خبر: ۴۳۸۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹ 30 September 2014
قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز گفت: اگر به مقوله‌ ی فرهنگ به ‌عنوان یک مقوله‌ ی هزینه ‌زا و هزینه‌ بر نگاه کنیم بعد از مدتی ساختارهای فرهنگیمان از بین خواهد رفت. 

سید هادی سیادتی در گفتگو با پایگاه اطلاع‌ رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه ارتباط اقتصاد، فرهنگ و علم و فناوری تشریح کرد فرهنگ مقوله‌ مهمی است و باید برای آن هزینه کنیم. مثلاً در حوزه نشر میانگین تیراژ ما از سه هزارتا به هزار و دویست تا هزار و سیصد رسیده است و دلیل عمده آن بخش اقتصادی است. وقتی تیراژ پایین بیاید ناشرین کم کم به ورشکستگی می‌رسند و این امر بر تولید محتوا نتیجه معکوس خواهد گذاشت. 

وی ادامه داد اینکه ما به مقوله‌ فرهنگ به ‌عنوان یک مقوله‌ هزینه‌ بر نگاه کنیم و مباحث اقتصادی آن را دنبال نکنیم بعد از مدتی ساختارهای آن از بین خواهد رفت. کسانی هم که در این حوزه فعال هستند حوزه خود را تغییر می‌دهند و به سایر حوزه‌‌ها می‌‌روند و تولید محتوا هم کیفیتش و هم کمیتش پایین می‌آید. بنابراین نباید دو مقولهٔ اقتصاد و فرهنگ را از هم جدا کرد. 

وی درباره ارتباط علم و فناوری با حوزه‌ اقتصاد و فرهنگ افزود علم و فناوری هم در بسیاری از موارد به کمک اقتصاد و فرهنگ می‌‌آید. علم و فناوری است که حوزه فرهنگ را اقتصادی می‌ کند و می‌‌تواند یکی از راهکار‌ها و ابزاری باشد که اقتصاد و فرهنگ را تقویت کند. 

حمیات از طرح‌هایی که وارد چرخه تولید می‌شوند

قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری ‌های نرم و هویت‌ساز در توضیح فعالیت ستاد توسعه فناوری‌‌های نرم و هویت -ساز برای تبدیل ایده ‌های نخبگان به محصول در بازار گفت: در ستاد از ایده ‌هایی حمایت می‌ کنیم که مرحله‌ پژوهش و تحقیق را گذرانده و می‌ خواهند وارد چرخه تولید محصول بشوند. ممکن است در یک حوزه دو تا سه میلیون ایده وجود داشته باشد ولی با فیلترهای مختلفی که صورت می‌ گیرد دو یا سه نمونه به مرحله عملیاتی شدن و تجاری‌ سازی برسند. 

وی ادامه داد بنابراین فیل‌تر ورودی کنونی ما تمامی ایده‌‌هایی است که امکان تبدیل به محصول را داشته باشند و به لحاظ فنی، اقتصادی و اجرایی ترجیح‌ پذیر باشند و ستاد از ایده ‌پروری و پژوهش صرف حمایت نمی‌کند. در زمینه حمایت‌های مالی هم به ‌صورت وام و تسهیلات و برخی موارد در قالب کمک‌‌های بلاعوض و پروژه ‌ای همکاری خواهیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار