بازدید 6411

علت مخالفت ابتکار با طرح انتقال آب از خزر

کد خبر: ۴۳۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵ 29 September 2014

یک عضو کمیسیون کشاورزی درباره مخالفت رئیس سازمان محیط زیست با انتقال آب از دریای خزر گفت: به دلیل این‌که وزارت نیرو و سازمان محیط زیست تعاملات سازنده‌ای در اصلاح روش‌های آبرسانی و الگوی مصرف نداشتند، سخنان ضد و نقیضی می‌گویند.

علی ایرانپور در گفت‌وگو با ایسنا در این باره توضیح داد: بدلیل این تعاملات نادرست، مثلا بعد از این‌که وزارت نیرو اعلام می‌کند طرح انتقال آب از خزر کارشناسی است رئیس سازمان محیط زیست که هر دو هم عضو دولت هستند خبر از ناموفق بودن این طرح یا مخالفت با آن می‌دهد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت کلا برای برون رفت از مشکل کم‌آبی راهی جز انتقال آب از داخل یا خارج نداریم.

وی افزود: اگر بخواهیم آب را از خارج از کشور وارد کنیم مسائل امنیتی به دنبال خواهد داشت و همیشگی نیست، در داخل کشور هم راهی جز انتقال آب از خلیج فارس و خزر نداریم که باید بحث‌های زیست ‌محیطی مربوط به آن نیز بررسی شود.

او ادامه داد: آخرین نظر کارشناسی کارشناسان وزارت نیرو که آن را در کمیسیون کشاورزی هم مطرح کردم همین انتقال آب بود.

این عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد: بحث کم‌آبی در یکی دو سال اخیر به عنوان معضل اصلی جامعه در ردیف اول قرار گرفته یعنی در حال حاضر بیکاری و مشکلات مربوط به آب دو موضوعی هستند که دغدغه مردم و مسئولانند.

ایرانپور خاطرنشان کرد: درست است که مساول جوی در کم‌آبی اثر داشته اما این‌طور نیست که بخواهیم همه را به گردن طبیعت بیاندازیم، بخشی از آن کوتاهی و قصوری است که در رابطه با طرح‌های جدید آبرسانی و اصلاح الگوی مصرف انجام گرفته است.

او به لزوم اصلاح الگوی مصرف و کشت جایگزین در بخش کشاورزی نیز اشاره و تأکید کرد: یک مدیریت یکپارچه و منسجم می‌تواند در این زمینه کارساز باشد و اگر بودجه مناسبی اختصاص یابد می‌توانیم ظرف مدت 2 تا 3 سال روش‌های آبیاری در بخش کشاورزی را متحول و بخشی از آب مورد نیاز را از همین طریق تأمین کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی