بازدید 4678

درخواست رسیدگی به پرونده بیمه توسعه

کد خبر: ۴۳۸۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵ 29 September 2014

نماینده مردم قم در مجلس با اشاره به اینکه برخی مسئولین مربوطه معتقدند که پرونده بیمه توسعه از سوی برخی مورد نفوذ و حمایت است گفت: هیات رئیسه کمیسیون مربوطه را مسئول بررسی وضعیت این پرونده کند.

به گزارش مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در نطق میان دستور با اشاره به اینکه در سال 1929 به دلیل افول قدرت انگلیس در بین الملل لیره از دور خارج و دلار جای آن را گرفت گفت: به قول معروف لرزانک اگر عرضه داشت خودش را نگه می داشت نمی خواست دوای تب و لرز باشد.

وی افزود: انگلیس هنوز در دوران قرن نوزدهم به سر می برد و درک اینکه دنیا وارد قرن بیست و یکم شده است را ندارد، کشوری که عرضه ندارد منطقه سرزمینی خود را حفظ کند برای کشورهای پر قدرتی مثل ایران امر و نهی می کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر حکومت استعمارگر انگلیس عرضه دارد شهروندان خود را در مقابل تروریست های دست پرورده اش که در منطقه پخش شده اند حفظ کند.

امیرآبادی ضمن محکوم نمودن رفتار نخست وزیر انگلیس و تشکر از مواضع انقلابی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از رئیس جمهور می خواهیم این به بی ادبی ای که بعد از ملاقات با ایشان صورت گرفت پاسخ درخور شأن جمهوری اسلامی ایران به این مردک بی ادب بدهد.

نماینده قم گفت: آنان که ذوق زدگی در مناسبات با غرب را دارند و حل همه مشکلات کشور را ناشی از برقراری رابطه با غرب می دانند باید بدانند اولا دوستان مستعمارات غرب در منطقه امروز در مقایسه با جمهوری اسلامی ایران در چه وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستند و ثانیا دولتمردان عزیز ما بدانند نمایندگان مجلس همگی تلاش خود را می کنند تا دولت در خدمت رسانی به مردم و حل مشکلات معیشتی مردم موفق باشد.

وی افزود: ما اعتقاد داریم به جای اتکا به خارجیان برای حل مشکلات اقتصادی باید تمام نهادهای حکومتی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی همدل و پشتیبان یکدیگر بوده و از تمام ظرفیت های ملت ایران در راه رشد و پیشرفت کشور استفاده کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به عنوان رسانه ملی چرا باب خود را برای منتقدان باز نمی کند، یک سال از عمر دولت گذشته است به نظر می رسد زمان ارزیابی عملکرد دولت فرا رسیده است.

امیرآبادی گفت: برای کمک به مدیریت کشور به رغم نواقص می شود در برنامه های کارشناسی عملکرد دولت را نقد و بررسی منصفانه کرد.

وی گفت: باید در ارائه آمارها دقت بیشتری شود تا اعتماد جامعه به مراکز ارائه کننده آمارها بیش از پیش جلب شود تا بتواند مبنای تصمیم گیری در سرمایه گذاری قرار گیرد.

امیرآبادی با اشاره به اعلام نرخ رشد 4/6 اقتصادی در سه ماهه اول سال 93 گفت: دولت یک سال است که سرکار آمده اگر سه ماه مبنای اعلام باشد چرا در اولین روزهای شروع به کار عملکرد دولت سه ماه به سه ماه اعلام نگردید، نکند از روز اول شروع کار دولت رونق بوده که متوجه نشده ایم.

وی ادامه داد: نرخ رشد ناخالص داخلی یک مفهوم مستمر است و به صورت سالیانه محاسبه می شود، اینکه سه ماه به سه ماه آمارها را با سه ماهه های سال های گذشته مقایسه می کنند این ادبیات را بانک مرکزی از کجا آورده است.

نماینده قم با اشاره به اینکه متاسفانه بیمه توسعه به تعهدات خود عمل نکرده است گفت: در پیگیری ای که انجام شد مسئولین مربوطه می گویند در پشت پرده از این شرکت بیمه ای حمایت می شود و اجازه نمی دهند به این پرونده رسیدگی شود از مسئولین مربوطه می خواهیم نسبت به کلی گویی اجتناب کرده و فرد یا افرادی را که اجازه می دهند حقوق مردم پایمال شود را معرفی کنند.

وی گفت: از هیات رئیسه مجلس می خواهیم کمیسیون مربوطه را مسئول رسیدگی به این پرونده نموده و گزارش آن را در صحن علنی مجلس برای ملت و نمایندگان ارائه کنند و از دادستان کشور می خواهیم به عنوان مدعی العموم از حقوق ملت دفاع کند.

نماینده مردم قم گفت: از وزرای فرهنگی و آموزشی می خواهیم مشکلات فرهنگی و اجتماعی مردم را در سال اقتصاد و فرهنگ را مورد توجه قرار داده و نسبت به فرهنگ دینی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حضور آنچه در مجلس مهم است حضور نمایندگان بر سر پست هایشان است، حضور باید منضبط و سر وقت باشد، رغبت زیاد به مسافرت ها مطلوب و پسندیده نیست و مواظب باشید مجلس در چنین دام هایی گرفتار نشود گفت: از هیات رئیسه مجلس می خواهم درخصوص فرمایشات رهبری اهتمام بیشتری داشته و بررسی نمایند که چرا مجلس همیشه با یک فاصله معناداری با کل نمایندگان تشکیل می شود.

وی همچنین مشکلات بیمه فرهنگیان، پرداخت هزینه درمان ایثارگران، مشکلات مسکن مهر و اجرای تعرفه خدمات پرستاری و رسیدگی به مشکلات بیماران سرطانی را از دیگر مشکلاتی دانست که وزرا برای رفع آن باید تلاش کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار