بازدید 11298

سودجویی دلالان از موش های تهران!

کد خبر: ۴۳۷۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵ 28 September 2014
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه ادعای وجود 50 میلیون موش در شهر تهران کاملا غیرواقعی است، گفت: براساس روش های علمی تا یک ماه آینده تعداد موش های شهر تهران را اعلام می کنیم. ادعای دلالان درباره تعداد موش های شهر تهران کذب محض است.

به گزارش آرمان چند روز پیش، «محمد حقانی» رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر از آمار 50 میلیون موش زنده خوار در پایتخت خبر داده بود. بر اساس این ادعا به ازای هر تهرانی، چهار موش در شهر وجود دارد. این در حالی است که براساس استانداردهای جهانی، وجود یک موش به ازای هر انسان طبیعی و جزء لاینفک اکوسیستم زندگی انسانی محسوب می شود. بر اساس اظهارات، گروهی از سازمان ها وجود 20، گروهی دیگر 30 و گروهی 60 و حتی 70 میلیون موش را در شهر اعلام کرده اند. همچنین گفته می شود، بیشترین جمعیت موش ها درمناطق شش و 20 هستند که آن هم به دلیل وجود رستوران ها و فست فودها در منطقه شش و زمین های کشاورزی در منطقه 20 است.

با این اوصاف مسئولان شهرداری تهران، این صحبت ها را غیرواقعی دانسته و برای اینکه حرفشان را اثبات کنند، می گویند: بر اساس روش های علمی تا یک ماه آینده تعداد موش های شهر تهران را اعلام می کنیم. وجود موش ها در خیابان های مرکزی پایتخت مانند بخش هایی از خیابان ولیعصر به راحتی قابل مشاهده است و امکان ندارد فردی در این خیابان ها رفت و آمد کرده و با این جانور موذی مواجه نشود. با این حال، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران وجود این تعداد موش در شهر تهران را تکذیب کرد و گفت: در این مدت افراد مختلفی شروع به فعالیت کردند که تعدادی از آنها دلال سم بوده و تعدادی نیز به قصد سودجویی و ادعاهای دروغین، قصد داشتند در جهت کاهش جمعیت موش در شهر تهران کارهای دور از واقعیت و غیرعلمی انجام دهند.

 «رضا قدیمی» با بیان اینکه عده ای از این افراد ادعا می کردند که روش جدیدی ابداع کرده اند، افزود: این در حالی بود که شرکت ساماندهی از همان ابتدای شروع فعالیت خود در زمینه کاهش جانوران مضر شهری، کارگروهی متشکل از اساتید دانشگاه و متخصص که دارای سوابق علمی و کتاب های تخصصی در این زمینه بودند، تشکیل داده است. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه بعد از تشکیل این کارگروه از افرادی که ادعایی در زمینه ابداع دانش جدید در جهت کاهش این جانوران مضر شهری داشتند دعوت به عمل آوردیم، اظهار کرد: این افراد به دلیل عدم پشتوانه علمی و تشویش اذهان عمومی به غیرواقعی جلوه دادن واقعیت پرداختند.

او با تاکید بر اینکه این افراد واقعیت موجود در شهر را بر خلاف واقعیت ممکن جلوه می دهند، خاطرنشان کرد: در این مدت هزاران نفر در تهران زحمات شبانه روزی برای حذف این جانوران کشیده اند و این در حالیست که فعالیت های ما در این زمینه مبتنی بر آخرین یافته های علمی و دانشگاهی و تجربیات روز دنیاست. قدیمی با بیان اینکه وجود آمار50 میلیون موش در شهر تهران کاملا غیرواقعی است، گفت: اگر این حرف کذب، صحت داشته باشد، شهر تهران به کلی نابود می شود زیرا این تعداد موش نیاز به لانه، غذا، پناهگاه و آبی که مصرف می کنند، دارند و درنهایت با این شرایط باید تهران به یک شهر متروکه تبدیل می شد.

او با بیان اینکه شهر نیویورک که آلوده ترین شهر دنیاست هم 50 میلیون موش ندارد، اظهار کرد: نیویورک یک ابرشهر است و به دلیل مسائل پیچیده ای که دارد، به طور تقریبی 7 تا 8 میلیون موش دارد. پس چگونه شهر تهران می تواند چندین برابر این شهر موش داشته باشد! قدیمی با اشاره به اینکه تا یک ماه آینده به طور حتم تعداد موش های شهر تهران را اعلام خواهیم کرد، یاد آور شد: برآورد تعداد موش در هر شهری بر اساس روش capture re capture است یعنی موسسات علمی بر اساس روش های علمی با استفاده از سیستم های مخصوص خود آمارگیری می کنند. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه برای برآورد تعداد موش های شهر تهران با 3 موسسه قرارداد بسته شده است، اظهار کرد: این نتیجه تا یک ماه آینده اعلام می شود تا مشخص شود که شهر تهران چه میزان موش دارد. او با تاکید بر اینکه طرح این موضوع در آستانه بازگشایی مدارس به جز تشویش اذهان عمومی چیز دیگری نیست، گفت: قصد این افراد سودجویی است.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درخصوص اینکه در چند ماه گذشته کاهش چشمگیری در جمعیت موش در شهر تهران داشته ایم، افزود: گواه این موضوع عدم وجود موش در خیابان های ستارخان، پیروزی، شادمان، بهشتی، شریعتی، کارگر و ... است. به عنوان مثال در سال گذشته در شب های احیا گزارشات زیادی را از سامانه 1888 در زمینه وجود موش در خیابان های تهران داشتم، اما امسال تعداد این پیام ها به شدت کاهش پیدا کرد. به گزارش ایسنا، قدیمی با اشاره به اینکه ما نمی گوییم موش ها در شهر تهران ریشه کن شده اند، افزود: ظرف چند ماه آینده با همین روش های امحا، وجود موش در شهر تهران را به حداقل ممکن آن می رسانیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲۰
خانم مرضیه برومند می دونه شهر موشها چقدر جمعیت داره.حالا این آقا می تونه بشمارشون ولی نمی تونه از بین ببرشون.
شهرک فجر در منطقه 3 پر از موش است
به نام خدا
برای ریشه کن کردن این موشها شهرداری به مردم اعلام کند که هر کی 10عدد از این موشها را کشته وبه شهرداری تحویل دهد مبلغی بعنوان جایزه اهدا کند انوقت بیبیند ایا موشها در تهران باقی خواهند ماند یا نه ومنبع درامدی برای افرادی که پلاستیک جمع می کنند می شود وهزینه برای شهرداری را کم می شود ونسل موش هم کم می شود ضمننا اولین کار شهرداری می شود که با همکاری مردم انجام می شود
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
دوست عزیز سالها پیش این روش در یکی از کشورهای اسیایی به کار گرفته شد و نتیجه اش این شد که عده ای زرنگ برای پول دراوردن مرکز پرورش موش راه انداختند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
خوبه یه عده هم میرن تو کار پرورش موش. آخه یکم تعقل کن جانم...
اميد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
اشتباه محض است. جايزه گذاشتن و سپردن اين كار به دست پيمانكار به معناي آن است كه به جهت تشويق به دريافت جايزه هميشه سعي خواهد شد كه موشها نيست و نابود نشوند تا در قبل آن سود دلالان هم همواره حفظ شود. اگر دارويي براي عقيم كردن موشها به آنها خورانده شود كه البته باعث مسمويت طبيعت ساير موجودات زنده مثلا" پرنده ها و گربه ها و .... نشود، خود بخود و به طور اتوماتيك وار بطور تساعدي از جمعيت موشها كاسته مي شود.
ناشناس
| Czech Republic |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
اونوقت برخی با پروش موش در خانه اقدام به تولید موش و فروش آن به شهرداری میکنند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
رضا جان وقت کردی تاریخ بخوان.
سالیان قبل این طرح ها اجرا شده و مردم شریف به سمت پرورش موش روی آوردن و کار خرابتر شده است.
موش بخورتتتون !!!
بهتر است از موشها سرشماری شود. کافی است یه آنها گفنه شود که یارانه داده می شود.
آقای قدیمی! شما چطور فهمیدید نیویورک آلوده ترین شهر دنیاست؟ نیویورک کنار دریا واقع شده و باران و برفهایی داره که اگر یکی از اونها در شهری که شما مدیرش هستی بیاد تمام مردم شهر از بی برقی و بی غذایی میمیرن!
یک طوفان تهران اومد اون همه ضرر مالی و جانی وارد کردن کسی مسئولیت قبول نکرده!
جهت اطلاعتون بگم تهران جزء 5 شهر آلوده دنیا هست اون هم به مدد مدیرانی مثل شما، لطفا صورت مسئله رو پاک نکنید!
آقای محترم جهت بررسی و صحت ادعای مطرح شده حتما سری بزنید به سیمتری امامت مسیل منوچهری چه شرقی چه غربی این محدوده ، از دیدن موشهای بزرگ و نترس که بعضا بصورت گروهی رفت وآمد میکنند حیرت میکنی!!!!!!! نباید واقعیات را کتمان کرد...لطفا بیایید ببینید.......
کاری نداره که بیان یه سرشماری نفوس از موش ها انجام بدن تا معلوم شه!
یعنی هر نفر یه موش کافیه؟ 100 درصد طبیعیه؟ کم که نمیاد؟ خاطرم جمع باشه؟ باز یه حساب سرانگشتی دیگه بزن که مطمئن بشیم کم نمیاد مبادا شرمنده بشیم
مامور سرشمار :سلام جناب آقای موش با اعضای خانواده نفرید
در ضلع شمالی میدان صادقیه ابتدای اشرفی اصفهانی موش ها در روز روشن توی چمن ها توی سروکول هم میپرن.اگه برین میتونین ببینین.
چرا از نیویورک مایه میزاری!!
از خودت بگو؟؟؟
کی گفته حالا نیویورک آلوده ترین شهر دنیاست؟؟؟
جان.!!!!!!!!!!!!!شهر نیویورک آلوده ترین شهر دنیاست.؟از بمبئی هم. آخ چقد بده این امریکا. خواهشم کنن نمیرم .مگه برا اجلاس یا خرید.اخه.اخ
اینا که می تونن موش ها رو بشمورن و تعدادش رو دقیق اعلام کنن چرا نمی تونن بکشنشون؟ همون موقع شمارش بکشن که راحت تره اول بشمرن بعـــــــــد اگه قسمت بود بکشنشون
ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺷﻬﺮﺩﺍﺭﻱ ﺳﺮﻱ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﺍﻣﻴﻦ ﺳﻠﻂﺎﻥ ﺩﺭ ﻣﻮﻟﻮﻱ ﺑﺰﻧﺪ ﻛﻪ ﻣﺮﻛﺰ ﻓﺮﻭﺵ ﻣﻮﺍﺩ ﻏﺬﺍﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﻭﺳﺮﺷﺎﺭ ﺍﺯ ﻣﻮﺵ ﻫﺎﻱ انجناني
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی