بازدید 9531

تفکیک آب شرب و بهداشتی تهران، به‌زودی

یک مقام وزارت نیرو از تفکیک آب شرب از بهداشتی در برخی شهرهای ایران از جمله تهران در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۴۳۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶ 27 September 2014
یک مقام وزارت نیرو از تفکیک آب شرب از بهداشتی در برخی شهرهای ایران از جمله تهران در آینده نزدیک خبر داد.

 اين تصميم وزارت نيرو، يكي از گام‌هاي بلند براي مديريت مصرف آب در كشور است و اجرايي‌شدن آن نيازمند تعريف استانداردهاي آب بهداشتي است كه قرار است توسط وزارت بهداشت، وزارت نيرو و سازمان محيط‌زيست تعيين شود.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو، حميدرضا جانباز مديرعامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور با اشاره به تأكيد وزير نيرو بر لزوم اجرايي شدن اين طرح در كشور، اظهار داشت: هم‌اكنون چند شهر به‌صورت پايلوت براي انجام اين طرح درنظر گرفته شده و حتي در بافت مركزي شهر مشهد و اطراف حرم مطهر امام رضا(ع) و شهر قم به اجرا درآمده است.

وي افزود: در تمامي استان‌ها شهرهايي براي اجراي اين طرح درنظر گرفته شده است و درصورت اجرا و حصول نتيجه مناسب از طرح‌هاي پايلوت، اين طرح به‌تدريج در تمام شهرهاي كشور اجرايي خواهد شد. جانباز با اشاره به اولويت‌هاي اين طرح گفت: درنظر داريم ابتدا در شهرهايي كه با تنش آبي مواجه هستند، مجوز اجرا را بگيريم و آب مورد نياز اين مناطق را از 2سامانه مجزا تأمين كنيم. وي ادامه داد: با اجراي اين طرح آب با كيفيت بهداشتي ازطريق شبكه‌هاي توزيع و آب‌شرب از سامانه‌هاي ديگري همچون آب بسته بندي، ايستگاه‌هاي برداشت آب و يا استفاده از بخش خصوصي براي توزيع در اختيار مردم قرار خواهد گرفت. اگر وضعيت كم‌آبي به‌روال سال‌جاري باشد، اين طرح در كلانشهرهايي همچون تهران نيز به‌زودي اجرا مي‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار