بازدید 48364
هشتمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون؛

افتخارآفرینی ملی‌پوش بلاروسی‌الاصل تیم ملی دو و میدانی بانوان

در روزی که با میدان رفتن کشتی‌گیران ایرانی، همه انتظار داشتند، مدال‌های طلای بیشتری نصیب کشورمان شود، هر دو ملی‌پوش پر امید کشورمان از دور رقابت‌ها حذف شدند تا ورزشکاران کشورمان در تیروکمان، دو و میدانی و دوچرخه‌سواری جور آن‌ها را بکشند.
کد خبر: ۴۳۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶ 27 September 2014
افتخارآفرینی ملی‌پوش بلاروسی‌الاصل تیم ملی دو و میدانی بانوانهشتمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون ‌با چهار مدال برای کاروان ورزشی کشورمان همراه بود که یک طلا، یک نقره و دو برنز حاصل کار ملی‌پوشان کشورمان در این رقابت‌ها بود. در روزی که با میدان رفتن کشتی‌گیران ایرانی همه انتظار داشتند، مدال‌های طلای بیشتری نصیب کشورمان شود، هر دو ملی‌پوش پر امید کشورمان از دور رقابت‌ها حذف شدند تا ورزشکاران کشورمان در تیروکمان، دو و میدانی و دوچرخه‌سواری جور آن‌ها را بکشند.

به گزارش «تابناک»، هشتمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون یک مهمان ویژه داشت؛ حسین عسکری، دوچرخه‌سوار بخش جاده تیم ملی کشورمان که با شش دوره حضور در بازی‌های آسیایی یک رکورد بی‌نظیر از خود به‌ جای‌ گذاشته است.

حسین عسکری ۳۸ ساله که امسال آخرین سال پوشیدن پیراهن تیم ملی‌اش را ‌می‌گذراند، امروز در بخش جاده یک مدال برنز به مدال‌های کاروان ایران اضافه کرد تا مدال‌های خودش در ادوار بازی‌های آسیایی به دو نقره و دو برنز ارتقا پیدا کند.

وی از ‌بازی‌های آسیایی هیروشیما در سال ۱۹۹۴ که برای نخستین بار با پیراهن تیم ملی را به تن کرد تا کنون در شش دوره این رقابت‌ها بوده که در نوع خود، رکورد بی‌نظیری به شمار می‌آید.

اما امروز کاروان ورزشی ایران مانند روزهای قبل رنگ طلا را به خودش دید و اسماعیل عبادی در رشته تیروکمان کامپوند مردان، ششمین مدال طلای کاروان ایران را کسب کرد.

عبادی که صبح امروز در قالب تیم کامپوند ایران به همراه قیدی و کاظم‌پور مدال برنز تیمی را به دست آورده بود در دور انفرادی هم توانست یک مدال خوشرنگ برای کشورمان کسب کند و با غلبه بر حریف هندی در دیدار فینال و با نتیجه ۱۴۵ به ۱۴۱ توانست قهرمان کامپوند انفرادی بازی‌های آسیایی شود.

ورزشکاران ایرانی در رشته تیراندازی امروز اما مانند روزهای قبل موفق نبودند و نتوانستند مدالی به دست آورند. در ماده تفنگ ۵۰ متر سه وضعیت مردان ایران با ترکیب مهدی جعفری پویا، ساسان شهسواری و حسین باقری در فینال بخش‌ تیمی به مقام هفتمی رسید. همچنین در بخش انفرادی و در مرحله مقدماتی، ساسان شهسواری بیست و سوم شد، مهدی جعفری پویا در رده بیست و چهارم قرار گرفت و حسین باقری نیز سی و دوم شد. به این ترتیب از راهیابی به مرحله فینال باز‌ماندند.

اما روز هشتم رقابت‌های آسیایی یک مدال ویژه برای ما داشت. لیلا رجبی ورزشکار پرتاب وزنه ایران ‌در فینال این رشته با پرتابی به میزان ۱۷.‌۸۰ موفق شد در رتبه دوم قرار بگیرد و مدال نقره این رقابت‌ها را کسب کند. این نخستین مدال دوومیدانی زنان در تاریخ بازی‌های آسیایی است که توسط لیلا رجبی کسب شده است. لیلا رجبی که یک پرتاب‌کننده بلاروسی‌الاصل است، پس از ازداواج با یک دونده ایرانی چند سالی است که با پیراهن تیم ملی کشورمان در رقابت‌های بین‌المللی حضور دارد که حضور در المپیک لندن مهمترین آن‌ها بود.

تیم دوومیدانی ایران امروز نماینده‌های دیگری هم داشت. مریم طوسی، دونده دوی ۱۰۰ متر کشورمان و یکی از امیدهای کسب مدال امروز فینالیست شد و در ماده دوی ۱۰۰ متر مردان هم رضا قاسمی با زمان ۱۰:‌۳۳ ثانیه در مکان سوم قرار گرفت و به نیمه نهایی صعود کرد. همچنین حسن تفتیان نیز با زمان ۱۰.‌۴۱  از خط پایان گذشت و به نیمه نهایی صعود کرد. در پرتاب چکش هم کاوه موسوی و رضا مقدم در هر سه پرتاب خود خطا کردند و حذف شدند.

اما امروز کشتی‌گیران کشورمان شروع ناامیدکننده‌ای داشتند و حسن رحیمی، قهرمان جهان‌ و مصطفی حسین‌خانی یکی از ملی‌پوشان پرامید کشورمان در برابر رقبای از کره‌جنوبی و ژاپن شکست خوردند و از دور رقابت‌ها حذف شدند تا حتی شانس کسب برنز را هم نداشته باشند.

در ورزش‌های تیمی ملی‌پوشان بسکتبال و والیبال کشورمان همچنان مقتدرانه در بازی‌ها حاضر می‌شوند. تیم ملی بسکتبال ایران با نتیجه ۱۰۷ بر ۶۹ مغولستان را شکست داد تا تقریبا صعودش به مرحله نیمه نهایی قطعی شود. همچنین ملی‌پوشان والیبال ایران در سومین بازی خود با نتیجه ۳ بر صفر مالدیو را شکست داد. ست‌های این دیدار با نتایج ۲۵ بر ۱۰، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۱ به سود ایران رقم خورد.

امین قاسمی‌پور، تنها نماینده امروز بوکس ایران هم در مرحله یک هشتم نهایی برابر احمد سالم از عربستان در هر سه راند به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

قایقران‌های ایرانی هم امروز روز پرکار و بی‌مدالی داشتند. در کایاک ۱۰۰۰ متر، احمدرضا طالبیان زمان ۴ دقیقه و یک ثانیه و ۸۱۹ هزارم ثانیه را ثبت کرد و پس از پاروزنان قزاقستان و چین به فینال رسید.

کانو ۱۰۰۰ متر مردان: شاهو ناصری با زمان ۴ دقیقه و ۲۱ ثانیه و ۶۰۹ هزار ثانیه از خط پایان گذشت و پس از پاروزنان چین و چین تایپه به عنوان نفر سوم به فینال رسید.

کانو دو نفره ۱۰۰۰ متر مردان: پژمان دیوسالاری و سید کیا اسکندانی با زمان ۴ دقیقه و ۲ ثانیه و ۴۷۸ هزارم ثانیه پس از ازبکستان به فینال راه یافتند.

کایاک دو نفره مردان: علی آقامیرزایی و سعید فضل اولا با زمان ۳ دقیقه و ۲۵ ثانیه و ۶۳۱ هزارم ثانیه به عنوان تیم نخست گروه خود به فینال راه یافتند.

کایاک ۵۰۰ متر زنان: آرزو حکیمی با زمان یک دقیقه و ۵۸ ثانیه و ۸۰۳ هزارم ثانیه پس از قزاقستان و کره جنوبی سوم شد و به فینال رسید.

کایاک ۴ نفره ۱۰۰۰ متر مردان: ایران هم متشکل از احمدرضا طالبیان، حمیدرضا ترکی، فرزین اسدی و امین بوداغی با ثبت زمان ۳ دقیقه و ۷ ثانیه و ۱۰۵ هزارم ثانیه اول شد و به مرحله فینال صعود کرد.

کایاک دو نفره ۵۰۰ متر زنان: ایران سوم شد. مینا عبداللهی و هدیه کاظمی در این ماده با یک دقیقه و ۴۹ ثانیه و ۷۲۳ هزارم ثانیه فینالیست شدند.

کایاک ۲۰۰ متر یک نفره دختران: آرزو حکیمی با زمان ۴۱ ثانیه و ۵۶۶ هزارم ثانیه سوم شد و به بازی نهایی صعود کرد.

کایاک ۲۰۰ متر مردان: علیرضا علی محمدی با زمان ۳۵ ثانیه و ۳۴۱ هزارم ثانیه سوم شد و به فینال رفت.

کانوی یک نفره ۲۰۰ متر: عادل مجللی هم با زمان ۳۸ ثانیه و ۱۷۳ هزارم ثانیه اول شد و به فینال رسید.

بادبانی: احمد احمدی در رشته لیزر در دور نهم در رده ۹ و در دور دهم رده ۸ به دست آورد.
هشتمین روز بازی‌های آسیایی در حالی به پایان رسید که تیم ایران با شش طلا، هفت نقره و شش برنز در جایگاه ششم جدول توزیع مدال‌ها قرار گرفته است.

برنامه رقابت ورزشکاران ایران در روز نهم


دو‌و‌میدانی

سپیده توکلی رقابت‌های خود را در ماده هفتگانه آغاز می‌کند و از ساعت ۴:‌۳۰ در دو‌ ۱۰۰ متر با مانع، از ۵:‌۱۰ در پرش ارتفاع، از ۱۳:‌۰۵ در پرتاب وزنه و از ۱۵:‌۳۵ در دو‌ ۲۰۰ متر به میدان می‌رود.

حسن تفتیان از ۱۳:‌۴۵ در گروه یک و رضا قاسمی از ۱۳:‌۵۲ در گروه دو‌ مرحله نیمه نهایی دوی ۱۰۰ متر مسابقه می‌دهند.

مریم طوسی از ۱۵:‌۵۰ در فینال دو‌ ۱۰۰ متر به مصاف رقبای خود می‌رود.

بسکتبال


تیم ملی ایران در سومین مسابقه خود در گروه G مرحله یک چهارم نهایی از ساعت ۹:‌۴۵ با چین روبه‌رو می‌شود.

کانوئینگ


تیم کایاک دونفره ۲۰۰ متر با ترکیب سعید فضل اولی و علیرضا علی محمدی از ۸:‌۲۰ در مرحله نیمه نهایی مسابقه می‌دهد.

دوچرخه سواری


آروین معظمی گودرزی و مهدی سهرابی از ساعت ۴:‌۳۰ در رشته استقامت جاده به میدان می‌روند.

کبدی


تیم زنان ایران از ساعت ۵:‌۳۰ با ژاپن و تیم مردان ایران از ساعت ۱۱ با مالزی در نخستین مسابقه خود در مرحله مقدماتی رقابت‌ها روبه‌رو می‌شوند.

والیبال

تیم ملی ایران از ساعت ۷ در نخستین مسابقه خود در گروه E مرحله پلی آف مسابقات با قطر مسابقه می‌دهد.

کشتی آزاد


رضا یزدانی در مرحله یک چهارم نهایی وزن ۹۷ کیلوگرم با خودربولگا دورخاند از مغولستان روبه‌رو می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی