بازدید 23482

قرائتی: ازدواج باید دبیرستانی شود

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید در مسیر آسان شدن ازدواج‌ها گام برداریم، تأکید کرد: من با ازدواج دانشجویی مخالفم و معتقدم که ازدواج‌ها باید دبیرستانی باشد.
کد خبر: ۴۳۷۵۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰ 27 September 2014
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه باید در مسیر آسان شدن ازدواج‌ها گام برداریم، تأکید کرد: من با ازدواج دانشجویی مخالفم و معتقدم که ازدواج‌ها باید دبیرستانی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرآئتی، شامگاه جمعه در جشن هلهله فرشته‌ها که به مناسبت سالروز پیوند آسمانی امام علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در حسینیه شهدا قم و به همت هیئت یازهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: غفلت و شهوت از عواملی است که موجب صدمه دیدن انسان می‌شود که اقامه نماز راهی برای حل مشکل غفلت و ازدواج نیز برطرف کننده مشکل شهوت است.

وی عنوان کرد: اگر نسل جوان نسبت به نماز و همچنین امر ازدواج اهتمام داشته باشد؛ تا حدود زیادی از آسیب‌ها در امان خواهد ماند، چرا که این دو عامل سدی در برابر غفلت و شهوت به شمار می‌روند.

این مفسر قرآن کریم، تاکید کرد: امروز برای فرهنگ سازی در زمینه ازدواج آسان و گسترش امر ازدواج در بین جوانان نیازمند یک همت و بسیج عمومی هستیم و همگان باید در این راستا یک قیام عمومی داشته باشند.

وی افزود: علاوه بر جوان که ممکن است یک بعد از ازدواج را بخواهد افراد سالخورده نیز به ازدواج برای داشتن مونس و همدم نیازمند هستند.

حجت الاسلام قرائتی، ادامه داد: امروز در تهران تعداد ۱۴ هزار پیرمرد و پیر زن زندگی می‌کنند که به دلیل تنها بودن، دچار افسردگی شدند.

ازدواج را نباید درگیر مسئله مدرک گرایی کنیم

وی با بیان اینکه ازدواج بهترین راه پیوند دختران و پسران است افزود: برخی از دلایل همانند اختلافات سطح علمی نباید مانع ازدواج دو نفر شود و در واقع ازدواج را نباید درگیر مسئله مدرک گرایی کنیم.

استاد حوزه علمیه، اضافه کرد: در بین مراجع تقلید هم داریم که سطح علمی خانم بسیار پایین‌تر ‌است، اما می‌بینیم که دارای زندگی عالمانه و خوبی هستند.

وی ابراز داشت: من با ازدواج دانشجویی مخالفم و معتقدم که ازدواج‌ها باید دبیرستانی باشد و خانواده‌ها هم بدانند که ازدواج نوبتی نیست؛ بلکه امر ازدواج یک نیاز است.

حجت الاسلام قرائتی عنوان کرد: زندگی را باید آسان گرفت و باید در مسیر آسان شدن ازدواج‌ها گام برداریم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، ابراز داشت: برخی از دختران برای من نامه می‌نویسند و از اینکه والدین خواستگار‌ها را به دلایل مختلفی رد می‌کنند گله دارند و از طرفی نیز دختران هم نباید آنقدر خواستگار‌ها را پس بزنند و رد کنند که زمان ازدواجشان بگذرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳۷۰
انتشار یافته: ۵۳
خواستگاااار؟؟؟؟!!! آقایون الان با این گرونی جرات ازدواج کردن دارن واقعا؟!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
پس چرا جرات دوست دختر داشتن دارند؟
سلام حاج آقا همین مونده که ازدواج دبیرستانی شود - نظام جدید آموزشی بعد از ششم ابتدایی وارد مرحله اول متوسطه یا همان دوره اول دبیرستان میشه - من دخترم سال اول متوسطه هنوز عروسک داره - کبریت کشیدن را بلد نیست - قواعد ازدواج و قانون همسرداری را اصلا بلد نیست - درسته باید یادش بدهم و وظیفه ام اینه که با جامعه بیشتر اشنایش کنم - ولی در این فقر عذاب آور که من و همسرم با وجود یک بچه از پس اجاره خونه و بقیه هزینه ها بر نمیاییم چطور دختر بچه معصومم را که از کمبود کلی ویتامین وزنش 25 کیلو هست را باید وارد یه زندگی مشرک دبیرستانی کنم و از درس و آینده دور کنم - من به شخصه به جوانان توصیه میکنم ازدواج دانشگاهی را در صورتی قبول کنند که کاملا در رفاه باشند
آقای قرائتی عزیز

امثال بنده با مدرک فوق لیسانس با معدل الف پس از 4 سال هنوز که هنوزه به دلیل عدم پارتی بیکارن

شعار کافیه لطفا". از قدیم گفتند که : "دو صد گفته چوم نیم کردار نیست". لطفا" به جای این شعارها از مسئولین بخواهید کاری کنند این مشکلات بیکاری تموم بشن. هر روز صحبت کردت درباره ی ازدواج که به ازدواج واقعی ختم نمیشه پدر من. من و امثال من انشاء الله آرزوی ازدواج رو به گور خواهیم برد.
پس الانی ها چی؟...................30 سال به بالاها چی؟.............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
ماها ديگه فسيل شديم رفت
البته اگر به آمار و ارقام ازدواجهای سپید و خانه های مجردی که دختر و پسر به راحتی با هم زندگی می کنند , مراجعه شود به آسانی درک می کنید که دبیرستانی شده که هیچ , دارد به راهنمائی می رسد.
دبيرستانيها چند سال دارند/خونه و شغل دارند؟ درك و فهم از زندگي دارند؟ اينا تو دانشگاه بايد طلاق بگيرند كه
استاد بزرگوار جناب آقای قرایتی زینال معتقد است باید از سوم راهنمایی باشد لطفا منابع مالی آن را مشص فرمایید تا خیل عظیمی از جوانان طالب ازدواج را معرفی نماییم
حاج آقا شما پولشو بده ما همون دوران راهنمایی ازدواج میکنیم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
منظورشو نگرفتی!
منظورش اینه که به جای اینکه دوست بشن، یه خطبه ای بخونن محرم بشن، همین.
اره خدایش ملت خیلی پول و امکانات رفاهی دارن باید از بدو تولد ازدواج کنن
متعاقبا
1- دانشگاه ها را تعطیل کنیم
چون این روزها هر کسی که ازدواج میکنه باید سه شیفته کار کنه تا خرج زندگی را تامین کنه
پس دیگه جوان دبیرستانی وقت نمیکنه بره درس بخونه و دانشگاه بره

2- مساحت منزل پدری را دو برابر کنیم
چون باید این دو جوان تازه بهم رسیده را در منزل پدری جا بدیم تا کسب تجربه نمایند
تازه باید به فکر ازدیاد جمعیت هم باشیم

3- واردات رنگ مو باید آزاد بشه
چون از همان عنفوان دبیرستانی (موی سفید را توی آینه باید ببینه)

4- مهریه ها باید دبیرستانی شود
مهریه در حد 100.000 تومن... فکر کنم کافیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
اره بخدا الان اکثر جوانان ازدواج کرده در خونه پدري زندگي ميکنند مخصوصا در مناطق دور افتاده وبايد طرحي يا نرم افزاري درست بشه که مساحت زمين پدري چند برابر بشه شايد مشکلات حل بشه دانشمندان ما در ساخت اينگونه نرم افزارها تبحر خاصي دارند
فکر خوبیه دبیرستانیها در عین ناپختگی به لحاظ غرائض جنسی در سطح بالایی هستند با این وضعیت در مدت کوتاهی نمودار جمعیت میپکد.
عليرغم اينكه از كودكي به سخنان آقاي قرائتي از تلويزيون گوش مي دادم و درسهاي ايشون رو خيلي علاقمند بودم اما به نظرم اين صحبت ايشون خيلي دور از جامعه امروزي ماست و بايد اصلاح شود
باسلام اقای قرائتی خدا به شما توفیق دهد
این حرف را بایستی بیست سال قبل یا سی سال پیش میفرمودید
انشاالله مثمر ثمر واقع شودو مسئولین بیدار شوند
بعضی مواقع افتخار میکنند 60در صد قبولی کنکور دختران میباشند خواهشمندیم از انها درمورد پیر دختران هم سوال کنید جواب بپرسید وبایستی جواب بدهند
ودر بعضی کلاسهاهم برای اینکه بدختران بگویند در بخوانید وبدانشگاه بروید میگویند پس اگر درس نمی خوانید
می خواهید کهنه بچه بشورید ویا حیاط وخانه جارو کنید
من از اقای قرائتی تقا ضا دارم در مورد این حرفها هم صحبت کنند
بفرمایند که از کجا در بیارند و بخورند؟ اجاره رو کی میده؟ سربازی رو کی میخواد بره؟
بهترين حرفها رو زدند آقاي قرائتي.ولي كو گوش شنوا؟!
اونوقت آمار طلاق: الله و اکبر
وقتي مشكل تهيه مسكن و بحران درامد خانوار ها و اشتغال و . . . . به دبيرستانها سرايت ميكند !
گمانم اقای قرائتی از جایی دیگیر یا کشور دیگری امده است.....بزرگوار شما مشکلات کار و گرانی و مسکن و خوراک رو انگار نمیدانید ...اینها مشکل جوانان کشوره ....هر کسی خودش بهتر میدونه در چه زمان نیاز به گزینش همسر داره بهتره شما پیگیر مسائل مهمتر جوانان باشی
اون وقت خرج زندگي بچه دبيرستانيارو كي ميده؟؟؟؟؟؟
آها برن كار كنند؟؟؟؟؟؟
خوب نه اينكه كار به وفور ريخته!!!!!!!!!
باید دولت برای کسانی که از سطح دبیرستانی ازدواج می کنند مسکن و شغل بدهد تا این امر کامل گردد.
من هم موافقم به دو شرط
یک - ازدواج ساده و راحت و با مهریه بسیار کم باشد
دو - طلاق در جامعه رواج پیدا کند تا اگر ازدواج اشتباه بود فرصت جبران باشد
اول دستور بدین وام ازدواج بشه 200میلیون تومن بعد بگین ازدواج کنیم
الان پیدا کردن همسر هم شده مشکل...

براش فکری کنید
به نظر من تو سن دبيرستاني خام هستند و بعدا كه بزرگتر شدن اكثرا طلاق خواهند گرفت
آنقدر راحت دم از ازدواج نوجوانان می زنید فکر عواقب آن را هم کردید. افزایش طلاق و بچه های طلاق را کی می خواهد جواب بدهد. حالا اگه هزینه آنها را پدر و مادرشان هم بدهند مگر تا کی می توانند در خانه والدین زندگی کنند ؟ بعد ده سال چه خاکی تو سرشان بریزیند از در به دری و بیکاری و عوارض روحی و .... اگر الان یک درد دارند آنوقت هزار ویک درد نصیبشان خواهد شد.
اگر كلام نقره باشد سكوت طلا است .
جوانها از پس مخارج زندگی بر نمیان که نمیرن ازدواج کنند
راهنمایی شود بهتر هم هست.
ازدواج از دوره دبیرستان!!!!
شاید برای دخترها ازدواج در دوره دبیرستان آسان باشد، اما بفرمایید برای پسرهای دبیرستانی که نه سربازی رفتن و نه کار و حرفه مناسب دارند چطور میشه عروسی گرفت؟ اصلا کسی به اینها دختر میده؟
آخه دو نو جوان دبیرستانی چقدر توانایی مدیریت خانواده رو دارند؟ به نظر شما با اجرای این ایده، چند درصد به آمار طلاق اضافه میشه؟؟!!
همه جای دنیا یه روشی برای معرفی کردن موردهای ازدواج وجود داره... یا حداقل یک اجتماعی وجود داره که دختر پسر همو اونجا می بینن ...
متاسفانه جز، دانشگاه دیگه چه اجتماعی برای جوونا وجود داره؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
دقیقاً همینطوره، متاسفانه بعد از اینکه پسر به استقلال مالی میرسه، نمیتونه مورد مناسبی برای ازدواج پیدا کنه... از این دست موردا خیلی وجود داره...
باید یه مرکز مورد اعتماد برای آشنا کردن جوونا به هم ایجاد بشه...
البته بغیر از دانشگاه جاهای دیگه هم هست :
محل کار، پارک، سینما، خیابون، اتوبوس، مترو و ......!!!!!
حالا خوبه نگفتی ازدواج دبستانی شود
جناب قرائتي اگر قصد مضحكه كردن ازدواج را دارند بهتر است كه ازدواج را به مهدكودكها بكشانند
بيخود نبود از قديم وقتي دخترو پسري به دنيا ميومدن خانواده هاشون اونا رو براي هم ناف مي بريدن
آنها هم ميدانستند كه زماني خواهد رسيد كه ازدواج بچه بازي شود
از وقتی یادم می یاد آقای قرائتی تاکید به ازدواج از دبیرستان داشتند.
آنوقت باید عروس خانم عروسکها و اسباب بازیهایش را هم با خودش ببرد.... چه میگویی بزرگوار
فارغ اتحصیلا و فوق لیسانسا توش موندن نوبت دبیرستانیهاست
کاملا درسته ! تا زوجین بتوننن چندبار ازدواج و طلاق رو در عمرشان تجربه کنند !!!
حاج آقا، هدف از ازدواج فقط رفع نیازهای جنسی نیست که با ساخته شدن دم و دستگاه جنسی ازدواج صورت بگیرد تا نکند که کسی به گناه جنسی آلوده شود. ازدواج زمانی باید صورت بگیرد که بلوغ جنسی، عقلی و مالی توامان صورت بگیرد. در صورت نبود هر کدام از آنها زندگی فرد دچار مشکل میشود.
این اقا این نظرات سازنده رو از کجا مییاره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چهل ساله هاش هم الان توان ازدواج ندارن اونایی هم که ازدواج کردن توش موندن دیگه بچه باز یهم بشه اونوقت تماشایی
1- حاج آقا از ضوابط تحصیل در مدارس خبر ندارن . شرط تحصیل در مدارس روزانه تا به حال تجرد بوده است.
2- تعریف ایشان از ازدواج باید روشن شود. آیا منظور فقط برطرف شدن نیازهای جنسی در قالب زناشویی است؟ یا داشتن خانواده پایدار و ماندگار. بسیاری از طلاق ها هم مربوط به ازدواج های سنین زیر 18 سال است.
3- شرایط زندگی طلبه ها و ازدواج های دوران طلبلگی با شرایط زندگی دوران تحصیل دبیرستان و دانشگاه بسیار تفاوت داشته غیر قابل مقایسه است. و بسیار ی ازمردان تحصیل کرده بوده اند که به دلیل متوقف ماندن تحصیلات همسرانشان در حد پیش دانشگاهی دچار اختلافات زن و شوهری شده اند.
4- حاج آقا طرحی می دهند که حد اقل لازم بود در قم و مشهد آن را اجرایی و سپس برای دیگر شهرها مطرح می کردن.
5- پدیده ازدواج آن هم از نوع موفق چندان سهل و آسان نیست. چه بسا خانواده هایی آمدند آسان گیری کنند ولی نتایج طلاق های مکرر و بدهی های سنگین را دیدند.
اقای قرائتی عزیز اصلا از شما انتظار نداشتیم
تخير بنطر من بايد از راهنمايي شروع بشه تا جمعيتمون بيشتر بشه و به خارج کشور صادرات مغزها بيشتر بشه مخصوصا به امريکا وکانادا
با ازدواج دبیرستانی طلاق هم دبیرستانی میشه.

فکری به حال سی ساله های بدون کار و بدون همسر بکنید
آقای قرائتی عزیز، خیلی دوستت دارم ولی این راه حل نیست.
من میگم خودتون راحتید ولی به اطمینان میگم ۵۰ درصد جوانان قادر به تامین نیازهای اولیه زندگی نیستن، این راهکار شما منجر به تولد بچه های بی سرپرست ( هیچکدام قدرت تقبل را نخواهند داشت) و آمار نمایی رشد طلاق. لطفا راه های سازنده تر بدین شما مسئول هستید و من یک فرد تحصیل کرده بیکار مملکت.
2 تا دخترم که میوه دلم بودند در راهنمائئ شوهرشان دادم هر 2 بعد از 7 و 15 سال طلاق گرفتند . زیر ساختهای جامعه غلط و بهم ریخته است .اقتصاد نابسمان . روابط اجتماعی غلط. حقوق ناچیز زن . تنوع طلبی مردان . فقر و بیکاری و اختلاف طبقاتی و مهمتر از همه فقدان مهارتهای تصمیم گیری را باید حل کرد
منظورشون ازدواج موقته
متاسفانه خانواده ها حاضر هستند بچه هاشون دوست نامشروع داشته باشند ولی حاضر نیستند یه خطبه براشون بخونن که مرتکب حرام نشوند.
اونها که قراره دوست باشن، خب با یه خطبه حلالش کنید.
تابناك اولي كه چاپ نكردي
به اين حاج اقا بگو بعد از خوندن نظرات مردم باز هم اگه نظري داره بگه شايد ما اشتباه ميكنينيم!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی