بازدید 4367

کنایه‌های رسایی به ابوطالبی

کد خبر: ۴۳۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵ 27 September 2014

نماینده تهران در مجلس نوشت: برنامه امسال غربی‌ها با تقسیم کار جدیدی همراه بود؛ اوباما سعی کرد تا با ارائه نطقی ظاهرفریبانه نقش پلیس خوب را بازی کند و نخست‌وزیر انگلیس با ارائه نطقی توهین آمیز در نقش پلیس بد ظاهر شد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد نطق موهن دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس علیه کشورمان در شصت‌ونهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نوشت: واقعیت آن است که مشی 10 ساله رهبری امام خمینی (ره) و همچنین مشی 25 ساله امام خامنه ای نشان می دهد که از نگاه ایشان، هرگونه مذاکره و رابطه‌ای با شیطان بزرگ نه تنها بی‌فایده که برای ملت ایران پرضرر هم خواهد بود.

رسایی می‌افزاید: رهبر معظم انقلاب در دیدار با سفرای کشورمان در خارج از کشور فرمودند: «رابطه با آمریکا و مذاکره با این کشور به جز در موارد خاصی برای جمهوری اسلامی نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد و کدام عاقلی است که دنبال کار بی‌منفعت برود!؟ عده‌ای این جور وانمود می‌کردند که اگر با آمریکایی‌ها دور میز مذاکره بنشینیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود، البته ما می‌دانستیم اینجور نیست اما قضایای یک سال اخیر برای چندمین بار این واقعیت را اثبات کرد.

در گذشته میان مسئولان ما و مسئولان آمریکا هیچ ارتباطی نبود اما در یک سال اخیر بخاطر مسائل حساس هسته‌ای و تجربه‌ای که مطرح شد انجام بشود، بنا شد مسئولان تا سطح وزارت خارجه تماس‌ها، نشست‌ها و مذاکراتی داشته باشند اما از این ارتباطات نه تنها فایده‌ای عاید نشد بلکه لحن آمریکایی‌ها تندتر و اهانت‌آمیزتر شد و توقعات طلبکارانه‌ بیشتری را در جلسات مذاکرات و در تریبون‌های عمومی بیان کردند.

البته مسئولان ما در نشست‌ها در جواب طلبکاری آنها، جواب‌های قوی‌تر و گاهی گزنده‌تر دادند، اما در مجموع معلوم شد، مذاکره برخلاف تصورات برخی‌ها، به هیچ چیز کمک نمی‌کند. آمریکایی‌ها نه تنها دشمنی‌ها را کم نکردند بلکه تحریم ها را هم افزایش دادند!

می‌گویند این تحریم‌ها، جدید نیست اما در واقع جدید است و مذاکره در زمینه‌ تحریم هم، فایده‌ای نداشته است. البته در زمینه‌ ادامه‌ مذاکرات هسته‌ای، منع نمی‌کنیم و کاری که دکتر ظریف و دوستانشان شروع کردند و تا امروز هم خوب پیش رفتند دنبال می‌شود اما این، یک تجربه‌ ذیقیمت دیگر برای همه بود که متوجه شویم نشست و برخاست و حرف زدن با آمریکایی ها، مطلقاً تأثیری در کم کردن دشمنی آنها ندارد و بدون فایده است.»

به نوشته رسایی: با دقت در بیانات رهبر معظم انقلاب این نکات در ذهن مخاطب برجسته می شود: «مذاکره با آمریکا نه تنها بی‌فایده که پرضرر است پس کار غیرعاقلانه‌ای است/ مذاکرات یک سال اخیر ثابت کرد مذاکره مشکلات را حل نمی کند/ به خاطر تجربه ای که مطرح کردند بنا شد تا سطح وزارت خارجه مذاکره باشد که آن هم جواب عکس داد/ مسئولان ما جواب توهین های آمریکا را دادند ولی معلوم شد مذاکره درباره تحریم ها سبب تحریم و توهین بیشتر آمریکایی ها شد/ بنده بازهم مذاکره را منع نمی کنم ولی بی فایده می دانم».

وی گفته است: برنامه امسال غربی ها در مواجه با روحانی با تقسیم کار جدیدی همراه بود. اوباما وقتی پشت تریبون سازمان ملل قرار گرفت سعی کرد تا با ارائه نطقی ظاهرفریبانه درباره ایران، نقش پلیس خوب را بازی کند و نخست‌وزیر انگلیس با ارائه نطقی توهین آمیز در نقش پلیس بد ظاهر شد.

به نوشته نماینده مردم تهران در مجلس، امام خامنه ای پیش از این در دیدار با سفرا و کارداران دولت دهم خطاب به آنها به همین اصول اشاره کردند و فرمودند: «یک دوره‌ای بعضی از مسئولین خیال می کردند که اگر چنانچه در ملاقات های بین‌المللىِ خودشان حرف های آنها را برایشان تکرار کنند، خوب است. و همین کار را هم می کردند؛ می نشستند همان حرف هایی را که آنها صد سال است می زنند، برای آنها دوباره تکرار می کردند.

این کار، شما را پیش آنها سبک می کند؛ این نشان می دهد که شما از خودتان هیچ چیزی ندارید؛ در حالی که وقتی شما خودتان حرف دارید، خودتان مبنا دارید، بر روی مبنای خودتان می ایستید، بر روی تحلیل خودتان از حوادث و ترسیم آینده می ایستید، و بعد با قدرت حوادث را مدیریت می کنید، این شما را در چشم طرف مقابلتان تقویت می کند؛ و تقویت در چشم طرف مقابل، یکی از ابزارها و راه‌های پیروزی است.

این را توجه دارید که پیروزی بر سر میز مذاکره و استدلال طرف مقابل را از او گرفتن و استدلال خود را بر ذهن او تحمیل کردن، مهمترین پایه‌ پیروزی ها در صحنه عمل است. یک مذاکره کننده قوی آن کسی است که می تواند مبانی فکری خودش را بر مبانی فکری طرف مقابلِ مذاکره کننده تغلیب کند، غلبه بدهد. البته این کار با های و هو نمی شود؛ این با هوشمندی، ظرافت، استحکام عقلانی و اعتماد به نفس امکان‌پذیر است؛ این هم با توکل به خدای متعال، با انس بیشتر با قرآن، با انس بیشتر با ادعیه به دست می آید».

به اعتقاد رسایی، باید یادداشت آن مقام دولتی که بعد از ملاقات روحانی با نخست‌وزیر انگلیس در صفحه توئیترش نوشته بود: «وقتی عده ای نگران دیدار با اوباما باشند، دیدار با کامرون دیگر محل نزاع آنان نخواهد بود؛ زیرا زمانی که گروهی تصور می کنند قصد داری گامی بلند برداری و دل نگران آن می شوند، فرصت داری در این مسیر، گام های مدنظر را راحت تر تنظیم کنی» را به یاد آورد و با لبخندی تلخ گفت که نه فقط دیدار با شیطان که دیدار روحانی با کامرون نخست وزیر روباه پیر نیز محل نزاع ما با شماست اما گاهی باید اجازه داد تا اتفاقی رخ دهد و معلوم شود که جماعتی با این تحلیل ها و مشاوره هایشان نشان می دهند که اگر خائن نیستند، اما بی شک در عالم سیاست با همان استدلالی که رهبر انقلاب فرمودند، بی عقل اند.

وی می‌افزاید: موضع گیری وقیحانه نخست وزیر انگلیس، تمام آن چه دولت برای راه اندازی مجدد سفارت انگلیس رشته بود را پنبه کرد تا شاید دولتمردان ما تجربه چندباره اعتماد به کشورهای غربی را از سر خود بیرون کنند و بدانند که هدف اصلی این سفارت، تشکیل لانه جاسوسی در خدمت روباه پیر است که زمینه را برای موضع گیری های توهین آمیز بعدی آقای نخست وزیر فراهم می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل