بازدید 6113

ادعای رویترز درباره اطلاع ایران از حمله آمریکا

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ایرانی مدعی شد که آمریکا پیش از حمله هوایی به مواضع داعش در سوریه ایران را مطلع کرده و قول داده بود که نیروهای دولت سوریه را هدف قرار ندهد.
کد خبر: ۴۳۶۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷ 24 September 2014
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ایرانی مدعی شد که آمریکا پیش از حمله هوایی به مواضع داعش در سوریه ایران را مطلع کرده و قول داده بود که نیروهای دولت سوریه را هدف قرار ندهد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز در گزارش خود مدعی شد که آمریکا پیش از حمله هوایی به سوریه منظور مقابله با نیروهای داعش در این کشور مقامات ایرانی را از قصد خود مطلع کرده است.

چنین ارتباطی که از سوی یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا نیز تایید شده است نشان می‌دهد این دو دشمن قدیمی در اتفاقی بسیار نادر پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران از سال 1979 تاکنون با یکدیگر ارتباط برقرار کرده‌اند.

این مقام ارشد ایرانی که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با رویترز تصریح کرد: ایران در مورد موقعیت بشار اسد و احتمال تضعیف دولت‌ وی در صورت حمله آمریکا به مواضع داعش در سوریه ابراز نگرانی کرده است.

این مقام ایرانی همچنین گفت که مقامات ایرانی در دیدار با آمریکایی‌ها در مورد این مساله گفت‌وگو کرده‌اند.

به گفته‌ این مقام ایرانی، این مساله برای اولین بار در ژنو و سپس در نیویورک مورد بحث قرار گرفته و ایران اطمینان یافته است که در صورت حمله به داعش در سوریه دولت و نیروهای دولتی هدف قرار نخواهد گرفت.

به گزارش رویترز، روز سه شنبه آمریکا به همراه همپیمانان عرب خود در منطقه برای اولین بار به مواضع داعش در سوریه حمله کردند.

همچنین یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا به رویترز گفت: ما در مورد قصد خود با ایرانی‌ها صحبت کردیم اما نه درباره‌ جزییات حمله و زمان آن، همانطور که قبلا گفته‌ایم ما با ایرانی‌ها همکاری نظامی نخواهیم داشت و به طور قطع اطلاعات نیز با ایران رد و بدل نمی‌کنیم.

رویترز در ادامه آورده است: ایران و آمریکا هر دو اعلام کرده‌اند در مقابله با داعش منافعی دارند اما همواره تاکید کرده‌اند که هیچگونه همکاری نظامی در عراق با یکدیگر ندارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست