بازدید 11573
۳
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادعای اطلاع ایران از طرح آمریکا برای حمله به مواضع داعش در سوریه

مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال حملات هوایی آمریکا به داعش در سوریه، ادعای اطلاع ایران از طرح آمریکا برای انجام حمله در سوریه، تحلیل ماهیت حضور رئیس‌جمهور ایران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل و چشم‌انداز بهبود روابط ایران و عربستان سعودی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۳۶۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 24 September 2014
ادعای اطلاع ایران از طرح آمریکا برای حمله به مواضع داعش در سوریهمواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال حملات هوایی آمریکا به داعش در سوریه، ادعای اطلاع ایران از طرح آمریکا برای انجام حمله در سوریه، تحلیل ماهیت حضور رئیس‌جمهور ایران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل و چشم‌انداز بهبود روابط ایران و عربستان سعودی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، مواضع ایران در قبال آغاز حملات هوایی آمریکا و متحدانش به مواضع داعش در سوریه، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

خبرگزاری «ریانووستی» ضمن انتشار مطلبی در این زمینه می‌نویسد، ایران حملات هوایی آمریکا در سوریه را محکوم کرده و آن را ‌غیرقانونی و در راستای نقض حاکمیت دولت سوریه دانسته است.

این خبرگزاری می‌نویسد، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران در سخنانی اشاره کرده که این حملات، هیچ گونه پایه ‌قانونی نداشته و در مغایرت با حقوق ‌و قوانین بین‌المللی نیز هستند.

در همین حال، خبرگزاری «رویترز» با انتشار یک گزارش اختصاصی مدعی شده، دولت آمریکا پیش از حمله به مواضع داعش در سوریه، ایران را در جریان تصمیم خود برای این کار گذاشته است.

این خبرگزاری به نقل از «یک مقام ارشد ایرانی» می‌نویسد، ایالات متحده پیش از انجام این حملات، ایران را در جریان برنامه خود گذشته و اطمینان داده ‌در این حملات، نیروهای ارتش و دولت سوریه هدف قرار نخواهند گرفت.

به باور این خبرگزاری، این تماس و تعامل که درستی آن تا اندازه‌ای از سوی یک مقام وزارت خارجه آمریکا نیز ‌تأیید شده، می‌تواند بیانگر آغاز دوره‌ای جدید از تعاملات میان ایران و آمریکا باشد.

در میان دیگر مطالب، نشریه «کریستین ساینس مانیتور» به موضوع حضور رئیس جمهور ایران در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل پرداخته و می‌نویسد، این حضور سبب شده روابط ایران و آمریکا به اندازه همیشه تیره نباشد.

در این مطلب آمده است، در چندین سال، حضور ایران در اجلاس‌های سالانه مجمع عمومی، حضوری جنجالی بود و رئیس جمهور سابق این کشور، همواره موضع‌گیری‌های تندی را در مجمع عمومی مطرح می‌نمود. اما از سال گذشته، حضور حسن روحانی نشان داد، ‌اوضاع با گذشته متفاوت شده است. اکنون‌ برخی ‌نمایندگان کنگره آمریکا نگران هستند که دولت اوباما از رویکرد منطقی‌تر دولت روحانی تحت تأثیر قرار گرفته و در موضوع هسته‌ای، امتیازات بیش از حدی را به ایران واگذار کند.

اما در پایان بخشی از مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران نیز به موضوع بهبود روابط ایران و عربستان سعودی اختصاص دارد. در این زمینه، روزنامه «گالف نیوز» با انتشار مطلبی گفت‌و‌گوهای اخیر میان مقامات ایران و عربستان را نشانه‌ای از بهبود احتمال روابط دو کشور دانسته است.

این روزنامه می‌نویسد، دیدار وزرای خارجه ایران و سعودی در نیویورک که نخستین دیدار آن‌ها از زمان روی کار آمدن دولت روحانی در تهران به شمار می‌رفت، می‌تواند نشانگر بهبود روابط پرتنش میان دو کشور باشد. در این میان، به باور گالف نیوز، دو کشور باید بدانند که این موقعیت برای بهبود روابط، در اثر وجود تهدید مشترکی به نام داعش شکل گرفته و می‌تواند زمینه را برای تغییر روابط آن‌ها در سطح منطقه فراهم کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳
این ها می خوان پای ما را به ماجرا بکشند
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
باید با دید باز و عاقلانه وارد ماجرا شد و از آن بهره برد همانطور که دیگران میبرند. از کنار نشستن و منزوی بودن نتیجه مثبتی نمیتوان گرفت
خب بدانند مگه میتونه کاری بکنه!؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار