بازدید 16284
بانک مرکزی پاسخ دهد؛

مردم باید هزینه «دولت الکترونیک» را بپردازند‌ یا بانک‌ها؟!

چرا همیشه مردم باید هزینه‌های بانک‌ها را پرداخت کنند. در حالی که باید بانک‌ها از سودهای کلانی که از این کارتخوان‌ها می‌برند، هزینه‌های پرداخت‌های الکترونیکی و هزینه استهلاک شبکه را پرداخت کنند. در واقع شیوه منطقی پرداخت هزینه‌های پرداخت الکترونیکی، چشم‌پوشی نظام بانکی از سود بیشتر است!
کد خبر: ۴۳۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۳ 23 September 2014
مردم باید هزینه «دولت الکترونیک» را بپردازند، یا بانک ها!؟ایجاد دولت الکترونیک همیشه یکی از آرزوهای همه دولت‌ها در دهه‌های اخیر بود تا اینکه شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی یا شاپرک در ‌سال ١٣٩٠ ایجاد شد. در آن زمان، تبلیغات گسترده‌ای برای تشویق مردم به انتخاب روش‌های غیرحضوری بانکی و استفاده از کارت‌خوان انجام شد؛ تا اینکه رفته رفته با فرهنگ‌سازی‌ها و شناخت مزایای فراوان این روش‌ها، امروز بنا بر آمار بانک مرکزی به ازای هر ایرانی بیش از سه کارت بانکی وجود دارد.

به گزارش «تابناک»، در حالی استفاده از خدمات الکترونیکی به امری عادی در زندگی روزمره ایرانی‌ها تبدیل شده ‌که طرح جدید بانک مرکزی برای دریافت کارمزد از خدمات بانکداری الکترونیک و تراکنش‌های آن، علامت سؤال بزرگی جلو این دستاورد بزرگ شبکه بانکی کشور گذارده است.

بر پایه سیاست جدیدی که نظام بانکی کشور و در رأس آن بانک مرکزی برنامه‌ریزی کرده، ‌مقرر شده است از آغاز آبان‌ماه امسال، از پذیرنده‌های دستگاه‌های کارت خوان فروشگاهی در ازای هر تراکنش کارمزد کم شود.

بنا بر آخرین برآوردهای بانک مرکزی، نرخ این کارمزد با توجه به اینکه قیمت تمام شده هر تراکنش حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ تومان است، احتمالا حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان خواهد بود که البته این نرخ هنوز نهایی نشده و در مراحل کار‌شناسی است.

البته برخی این حرکت بانک مرکزی را ‌اقدامی از پیش طراحی شده و گام به گام می‌دانند، زیرا دریافت کارمزد بابت تراکنش‌های الکترونیک بانکی از بیستم خرداد امسال با دریافت کارمزد از مانده‌گیری آغاز شد و در گام بعدی، از اول آبان دریافت کارمزد از پایانه‌های فروشگاهی (پوز) و خرید شارژ تلفن همراه عملیاتی می‌شود.

در واقع بانک مرکزی از خرداد ماه امسال در مرحله نخست کارمزد مانده‌گیری از دستگاه‌های خود‌پرداز و کارت‌خوان‌های فروشگاهی را که پیش از آن تنها برای استفاده از بانک میزبان اعمال می‌شد، به تمام بانک‌ها حتی بانک صادر‌کننده کارت تعمیم داد، ولی مشخص شد ‌این کار تنها آغاز طرح بود و در گام‌های بعدی قرار است از همه خدمات الکترونیکی بانکی کارمزد دریافت شود، به گونه‌ای ‌که سرانجام دریافت پول از حساب بانکی مشتریان نیز شامل کارمزد خواهد شد.

اما ‌از آغاز آبان ماه امسال، بانک مرکزی‌در دومین گام، دریافت کارمزد از کارتخوان‌های فروشگاهی را هدف گرفته است. این اقدام بانک مرکزی با واکنش و مخالفت‌های بسیاری از سوی اصناف و حتی مراکز دینی قرار گرفته است؛ هرچند بانک مرکزی نیز برای این کار خود دلایلی دارد.

بانک مرکزی در دستورالعملی که به بانک‌ها در این رابطه ابلاغ کرده، ‌اشاره می‌کند: «برای کاهش ترافیک غیر‌ضروری، ارتقا‌ و پایداری شبکه و کاستن از هزینه‌های غیر ضروری، بانک‌ها مکلف هستند کارمزد خدمت مانده‌گیری مطابق با ساختار کارمزد شتابی دستگاه‌های خود‌پرداز را محاسبه و در تمامی ابزارهای پذیرش از مشتری اخذ کنند». همچنین بانک مرکزی بر این باور است که نگرفتن هزینه بابت خدمات به نوعی تضییع بیت‌المال است!

در مقابل اصناف و فعالان اقتصادی می‌گویند، اجرای این تصمیم در بازار واکنش‌هایی از جمله جمع‌آوری دستگاه‌های کارت‌‌خوان، استفاده بیشتر از اسکناس و افزودن میزان کارمزد به هزینه نهایی را در پی خواهد داشت.

اما در این میان پرسش‌هایی از شبکه بانکی کشور مطرح است؛ برای نموه، چرا در این مصوبه بانک مرکزی، تنها هزینه شبکه مطرح شده و سود کسانی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند و در یک بانک حسابی دارند و پول‌هایشان در قالب‌های مختلف به شبکه بانکی سود می‌رساند، حساب نمی‌گردد؟ از سوی دیگر چرا از ابتدایی که طرح شاپرک مطرح شد، اعلام نشد که مردم باید استفاده از این خدمات هزینه پرداخت کنند؟

نگاهی به آمار نشان می‌دهد در صورت اجرایی شدن این مصوبه، سود فراوانی‌ نصیب شبکه بانکی خواهد شد. آمار رسمی شاپرک نشان می‌دهد، ‌مجموع تراکنش‌ها در پایانه‌های فروش در خردادماه ۴۲۹ میلیون تراکنش می‌باشد که شامل خرید، مانده‌گیری و پرداخت قبوض و خرید شارژ است.

با احتساب به آمار یک ماهه تراکنش‌های پایانه‌های فروش و همچنین با توجه به قیمت تمام شده ۲۰۰-۲۵۰ تومانی این تراکنش‌ها باید گفت، ‌هر ماه ۸۵ میلیارد و ۹۸۹میلیون تومان برای این بخش هزینه می‌شود. همچنین یک حساب و کتاب سرانگشتی نشان می‌دهد که در دوازده ماه هزینه‌ای که برای تراکنش‌های فروشگاهی می‌شود، چیزی حدود یکهزار میلیارد تومان است.

اما در صورت اجرایی شدن دریافت کارمزد از پذیرنده‌ها از آبان ماه با تصویب رقم ۱۰۰-۱۵۰ تومانی اگر آمار یک ماه را در ۱۲ ماه ضرب و حاصل را در کارمزد احتمالی ۱۰۰ تومان ضرب کنیم، عددی که به دست می‌آید۵۰۰ میلیارد تومان است. یعنی از این پس فروشگاه‌ها باید نیمی از هزینه تمام شده تراکنش‌های فروشگاهی را خودشان پرداخت کنند.

همچنین اگر بانک مرکزی بر این روش خود پافشاری کند، مشکلاتی پدید می‌آید و آن استقبال از عابربانک‌ها و کمبود پول نقد و همچنین صف‌های طولانی در دستگاه‌های ATM خواهد بود. در واقع چنین بی‌نظمی‌هایی دور انتظار نخواهد بود.

با این حال هرچند مسئولان امر بر این باورند ‌که دستگاه‌های کارتخوان و ساماندهی میلیون‌ها معامله ریز و درشت هزینه دارد و باید این هزینه پرداخت شود، پرسش اینجاست که چرا همیشه مردم باید هزینه‌های بانک‌ها را پرداخت کنند. در حالی که باید بانک‌ها از سودهای کلانی که از این کارتخوان‌ها می‌برند، هزینه‌های پرداخت‌های الکترونیکی و هزینه استهلاک شبکه را پرداخت کنند. در واقع شیوه منطقی پرداخت هزینه‌های پرداخت الکترونیکی، چشم پوشی نظام بانکی از سود بیشتر است!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۵۹
انتشار یافته: ۸۴
حسابی که پول واریزی از طریق کارتخوان بهش میره رو بالاجبار فقط قرض الحسنه یا جاری بکنن تا از این طریق در بازه زمانی که پول هنوز در آن حساب هست و صاحب حساب به حساب شامل سود ماهیانه انتقال نداده، بانک هم سودی ببره و بهانه اش از بین بره.
بانکها باید بدونن که مردم ما قدرت تطبیق خارق العاده ای دارند! و در طرفه العینی همه این ایرانیهای حداقل سه کارت بانکی دار به اسکناس روی خواهند آورد و تمام این زحمتهای چند ساله برای سیستم الکترونیکی بانکها و معاملات الکترونیک به فنا خواهد رفت و به سر خانه اول باز خواهیم گشت.
پاسخ ها
sasan
| United States |
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
اگرچه مردم ما قدرت تطبیق بالایی دارند ولی باید بدونیم که کنترل امور به میزان بسیار بالایی در دست بانک مرکزی ست!مثلا خاطره ایجاد سقف برداشت نقدی 15میلیون تومان و اخذ کارمزد از چکهای بانکی و بین بانکی هم داریم که مردم تا با کارمزد مواجه میشدند درخواست وجه نقد میکردند که یا با مشکل سقف برداشت برخورد میکردند و یا با این که درشعب بانکها وجه نقد نداریم!ودر نهایت چه کسی برنده شد؟! اینجا هم بانک مرکزی میزان نقدینگی رو کنترل میکنه و روز از نو...!
به نظر من تنها کسی که ضرر اصلی را میکند مصرف کننده است نه کاسب
باید خود دولت بده
من یک رستورندار هستم که بطور متوسط هرروز حدود 40 تراکنش با pos رستوران انجام میشه اگه بخوان از اول آبان این قانون رو اجرا کنن من pos رو جمع آوری میکنم و فقط با پول نقد کار میکنم.عزیز من پول نقد بذار تو جیبت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
نه صبر کنید ببینم این آقای رستوران دار چی میگه! تو بخاطر 150 تا تک تومانی روی هر تراکنش که حداقل چند هزار تومان سود خالص داری دستگاه pos رو بر میداری؟ فقط برای 150 تک تومانی؟ تو هم منتظر باش همه 40 مشتری رو حفظ کنی!!! بعضی کاسب ها فکر میکنند با ... طرف هستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
آقای ناشنای یه حساب سر انگشتی کن روزی ۴۰ تا ۱۵۰ تومن میشه ۶۰۰۰ تومن و ماهش میشه ۱۸۰هزار تومن - این یعنی یک هزینه الکی و زور
کو گوش شنوا
اگه قرار باشه از دستگاه كارتخوان كارمزد بگيرند ديگه تو مغازه سعي ميكنم ازش استفاده نكنم و اگه مجبور باشم كارمزدش را روي جنس ميارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
مغازه دار بی خود میکنه اینکارو کنه، تحریم کنید عر مغازه ای رو که 150 تومان روی هر ترکانش بگیره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
تحریم چیه بابا طرف یا میگه پوز ندارم یا پوز قطع هست یا میکشه رو جنسش دیگه
وقتی بانک مرکزی دودوتا چهارتا میکنه که از کارمزد هر تراکنش چه پولی به جیب می زنه و در نظر نمی گره که پول مردم از طریق پوز چند ساعت تو حساب شاپرک هست و این سود را در نظر نمی گیره ! توقع دارید یه سوپر دار که حداقل 200 بار در روز از دستگاه پوز استفاده میکنه و در سال عددی معادل ده میلیون تومان میشه از این سود صرفنظر کنه؟
بهزاد
| United States |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
من همین دیشب خریدم و مغازه دار هم 150 تومن کشید رو جنسش.
باباجان جای خالی پولهای باد رفته واختلاص شده را چطوری
پرکنند؟؟؟
خیلی برام جالبه . دیگه اینجورش رو ندیده بودم. حالا برای خدمات الکترونیک هم داره هزینه میتراشند اون هم از جیب مردم نه از جیب خود بانکها. واقعا جای تاسف داره . با این وضع تا چند وقت دیگه مبادله کالا به کالا دوباره رایج میشه چون به هر دلیلی دران برای هر تراکنش و خریدی مالیات و هزینه می تراشند. اخرش اگه سرویسی در مقابل ببینم خوبی اما خبری از کیفیت نیست.
بانکها برای سود بیشتر اینجوری میکنن...ساپیا برای سود بیشتر قیمت پراید رو 3 برابر میکنه...اسکانیا از اتوبوس های مزخرف استفاده میکنه...ایران 140 کارشناسانی که معترض بودن رو باعث شده اخراج بشن و تو هوای گرم تر از حد مجاز استفاده شده...تولید کنندگان لبنیات پالم میریزن...تولید کنندگان کالباس از شصت آدمیزاد استفاده میکنن...تولید کنندگان سوسیس از دل و روده مرغ استفاده میکنن...من و تو هم میاییم میگیم آره والا چه کشوری شده همه از بقیه استفاده میکنن حال ما رو به هم میزنن...اونوقت همین فردا صبح خود "من و تو" میریم سر مردم کلاه میزاریم!این "من و تو" ها هست که جامعه رو میسازه دیگه!مدیرعاملان شرکت های هواپیمایی یا تولیدات خودرو یا لبنیات و ... که از چلوکباب ساخته نشدن!همین "من و تو"هستن!تا وقتی همین من و تو مثلا تو اداره از 8 ساعت 20 دیقه کار مفید انجام میدیم یا گرون فروشی میکنیم یا کم فروشی میکنیم همینیه که هست!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
حالا بیا یه لیوان آب بخور ، یه نفسی تازه کن ، بعدش ادامه بده!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
شیطون من و تو زیاد نیگا میکنیا
همیشه مردم هزینه نهایی رو باید بدن. این یک قانون است
پاسخ ها
00
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
ملت به هیچی اعتراض نمیکنه همین میشه دیگه
همه جای دنیا بانک ها کلی امکانات و خدمات میدن و به مشتری ها احترام میگذارن فقط برای اینکه مشتری اونجا حساب داشته باشه ...

اونوقت توی مملکت ما بانک ها با وجود سود های نجومی و نرخ بهره های بالایی که از مردم میگیرن حاضر نیستن از این 1 قرون ،2 زار بیخیال بشن !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
دوست عزیز فکر می کنم شما هیچ جای دنیا رو ندیده اید یا حداقل با سیستم بانکی دنیا آشنا نیستید. در تمام ممالک پیشرفته بانکها برای افتتاح حساب و نگهداری اموال مشتریانشان از آنها کارمزد می گیرند. برای همین هم بیش از 60 درصد از درآمدهای آنها از محل کارمزدهای دریافتی می باشد. من از دوستان تابناک که نشان داده اند کمی بیشتر از دیگر رسانه ها ،حرفه ای و پخته تحلیل می نویسند انتظار نوشتن چنین مطلب سطح پائینی رو نداشتم
سیامک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
ناشناس جان، لیست کن ببینیم کجاهای دنیا رفتی و پرداخت الکترونیکی رو هم تست کردی؟ در تمام دنیای متمدن، کارمزد میگیرن و اتفاقا مبلغ بالاتری از این مبالغ هم داره.
خودپردازها هر روز فقط 200 هزار تومان پول میدهند - برای دریافت وجه بیشتر به داخل بانک میروی برای دریافت پول خودت از حساب خودت باید کارمزد 600 تومانی بدهی این با کدام منطق سازگار است که فرد برای دریافت پول خودش کارمزد بدهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
با منطق بانکداری بدون ربا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
عزیزم به شعبه ای که حساب داری مراجعه کن تا کارمزد پرداخت نکنی
sasan
| United States |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
خب برادر من دوست نداری کارمزد بدی ‍بولت رو بذار تو متکا وتوی خونه ت نگه دار! حالا متوجه منطقش شدی یا بازم توضیح بدم خدمتتون؟!
جان همه دولتها در ایران جون بوده مال مردم بادمجون بوده.
کلا از ابتدای انقلاب مردم دارن هزینه می دهند هزینه جدایی مادران از فرزندان شهیدان و جانبازان و مفقودان هزینه تحریم ها و نبود دارو نبود عدالت در بورسیه و نبود مهرورزی در ماشینهای انتظامی از امکانات تفریحی که بگذریم هزینه استفاده از وایتکس در شیر و روغن پالم هم که بگذریم از هزینه وجود پارازیت ها و سرطان که بگذریم و از هزینه های اختلاس های بی سابقه که در این مملکت روی می دهد در دنیا هم میگذریم از هزینه بی توجهی به محیط زیست و بی آبی هم میگذریم چون بر این باوریم در مملکتی که همه منابع و کارخانه ها و کلا پول در دستان مدیران نظام است آنها میتوانند بسیار موثر تر عمل کنند ما چه کنیم که عاشق نظام و رهبر نظام هستیم هر چه بیشتر هم هزینه کنیم نه اینکه نمی فهمیمم ما می فهمیم ولی عاشقانه عهدی بستیم که به آن پایبندیم
پاسخ ها
فرگل
| United States |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
نصف حرفات درسته، آخراش غلطه.
مردم همیشه به سیستم بدهکار هستم و حکومت هیچ وظیفه ای در قبال آنها ندارد.!!!
اگه این پوز ها الان براشون هزینه داره چرا این همه تبلیغ می کنند و قرعه کشی می گذارن که بیاین از دستگاه ما استفاده کنین؟
شاید بطور مستقیم هزینه داشته باشه ، اما بطور غیر مستقیم سود سرشاری براشون داره....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
سودش اینه که پول ملت کلی تو حساب شاپرک باقی می مونه تا به حساب طرف تو بانک مقصد برسه و این یعنی سود و باز پولدمردم سریعتر نزد بانک خواهد بود یعنی در خرید سنتی پول نقد از سیستم بانکی خارج و در جیب مردم هست و سپس به دست فروشنده می رسد و تا به بانک برگردد چندین روز طول میکشد که با استفاده از پوز پول همچنان نزد سیستم بانکی است و این یعنی سود سرشار و در آخر هزینهوهای پرسنلی و نیرویدانسانی بانک6ا را برای پرداخت پول نقد به مردم و دریافت مجدد آن کاهش می دهد و این یعنی سود سرشار
از این نزول خورها هرچی بگی بر می اید،شمری که سر امام حسین(ع) را برید ،قلمه حرام خور بود ،بابای مسعود رجوی سردستهی منافقین،یکی از بزرگترین نزول خورهای زمان شاه بود و حالا این ها بدترند ،منتهی ظاهر را خوب رنگ می کنند
اینهم از تدابیر صد روزه دولت امید است
ممنون تابناک به نکته خوبی اشاره کردی
خواهش میکنم تا آخرش پیگیر باش
به بانکها بگویید اگر برایشان صرف نمیکنه دستگاهها را از فروشگاهها جمع کنند خداوکیلی بعد ببینید هیچ بانکی این کار را نمیکنه وای به ظاهر هزینه را هم متقبل میشوند
چرا سود کلانی که بانک ها در اثر نگهداری پولی که مردم سر هر ماه می گرفتند و در خانه نگهداری می کردند محاسبه نمی شود. بنده نوعی مثلا به جای آن که یک میلیون مخارج ماهانه را نفدا دریافت کنم و به تدریج مصرف کنم، این مقدار را تا آخرین لجظه خریدها در بانک نگهداری می کنم و بانک با این پول ها وام می دهد و سود می گیرد. ضمن آن که بانک مرکزی از انتشار مقادیر زیادی اسکناس کاغذی تا مقدار زیادی بی نیاز شده است.
باز خورد تو دهن ملت
8 درصد مالیات
ارزش افزوده
معاملات فصلی
پول برق ، اب ، گاز ، عوارض شهرداری ، مالیات بر قبض برق ، اب ، تلفن
کارمزد های بانکی
درآمد پایین
تورم بالا
فقر
اختلاس
رانت خواری و ...
در مملکتی که ساختمان بانک های آن روز به روز بالاتر رفته و سربه فلک می گذارند باید به حال اقتصادش گریست این یک اصل در کشورهای پیشرفته است که متاسفانه در ایران به آن توجه نمی گردد
پاسخ ها
ساسان
| United States |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
این اصل رو از کجا اوردی که ماتاحالا ندیدیم و نشنیدیم؟!
من دارنده پمپ بنزین در منطقه ای هستم که فقط یک بانک کشاورزی دارد روزی 1000تراکنش دارم با کارمزد ماهیانه 20میلیون که شرکت نفت میدهد هم این جوری هم خرجمان به دخلمان نمی رسدچه برسد به کار مزدی که کسر میشود به نظر من عا قلانه آن است از خریدار کسر شود چون خریدار مختار است پول نقد بدهد یا کارت بکشدا
به این موضوعات دقت فرمایید :
1- تسویه حساب کلیه بانک ها 24 ساعت بعد از واریز مشتری صورت میگیرد یعنی بانک حداقل 24 ساعت پول مشتری را نگه میدارد و با ان کار میکند در هیچ کجای دنیا این قانون وجود ندارد .
2- خدماتی که بانک میدهد هیچ سودی به ان تعلق نمیگیرد و سود ان وجه مستقیم به حساب بانک میرود زیرا حداقل سود مانده 24 ساعت است .
3- بنده بعد از اجرای این قانون پول نقد را ترجیح به استفاده از خدمات الکترونیک میدهم زیرا طبیعتا کاسب در هیچ زمانی و هیچ کجای نقطه زمین ضرر نمیکند و تنها کسی که متضرر میشود مصرف کننده است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
1 - وجه نقد شما در حساب واسط بانک مرکزی و شبکه شاپرک است نه بانکی که حساب دارید
2 - در حال حاضر اکثر حسابهای مشتریان دو منظوره با حداقل سود دریافتی10 درصد می باشد
3 - کل میزان تراکنش شما در ماه به 20 تراکنش هم نمی رسد که کارمزد آن هم حدودا 3000تومان در ماه می شود اگر شما با این مبلغ جز پولدارها حساب می شوید سری به ... بزنید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
توی ترکیه دارنده دستگاه بعد از 20 الی 26 روز پول خودشو دریافت میکته . توی ایران بعد از 2 ساعت .
اطلاعات کافی نداری مجبور نیستی تنش ایجاد کنی.
اون از ماليات زور ارزش افزوده و گران کردن مايحتاج بنزين و گاز مصرفی مردم وکلييه احتياجات مردم هم در دولت احمدی نژاد و ادامه دهند فشار مضاعف به مردم در دولت بی تدبير ونااميد آقای روحانی که بی سرو صدا با شيب ملايم تسمه از گرده ملت کشيده است و شنيده ها حاکی از ان است وزير نيرو هم برای عقب نماندن از بقيه قرار است برق را بقول خودش ديگر ارزان نمی فروشد وصد در صد گران خواهد کرد انگار برق و آب وخدمات دولتی مايملک خصوصی وارث پدريست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
مگه برق و آب و ... مجانی نبود؟؟
فشار فقط واسه مردمه! نه تولیدکننده، نه کاسب، نه دولت (ادارات، سازمان‌ها، بانک‌ها و ...)!!
آهای ایهن الناس به عنوان یک بانکی میگم که بانکها مخالف این طرح هستن چون که همینجوری با دستگاه پور براشون درآمدزایی میشه نیازی به کارمزد ندارن.این طرح بانک مرکزی هست که الکی میخوان به عنوان یه واسطه درآمدزایی کنه بدون خدمات-قبلش هم با ایجاد شبکه شاپرک یه واسطه بین بانک و مشتریان ایجاد کرد که بعدن این طرح رو اجرا کنه مثل یه دلال.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
آقا منم چند تا دوست بانکی دارم از بانکهای مختلف که آنها هم بیان کردن که با این قانون مخالف هستند و به ضرر بانک و مشتری هست و فقط به سود دلالی دولت در نقل و انتقال پول است و این طرح دلالی از جایگزینی شبکه شاپرک بجای شتاب بود
دولت تمامی هزینه نهی خودش را ازمردم تامین میکند ثبت اسناد راهتان افتاده یانه بست باجه گذاشته تمام کارهار خودت انجام میدی بست هزینه میگیرد
درهرمعامله سندباطل میشود52000بابت سند جدید و135000 بابت هزینه بست ازشما میگیرند مردم فقط دست بجیب تامین بودجه دولت شده مدارس دولتی امنایی شده غیر انتفاعی شده بول نفت سوءاستفاده بقیه میشود
قانون اساسی نیز بایگانی شده وخاک میخورد عدالت نیز دفن شده.................
من که دستگاه رو تحویل بانک میدم و فقط با پول نقد کار میکنم به نظر من نباید حتی پول را به حساب بانک ها ریخت بریم بریزیم به حساب قرض الحسنه محلی لااقل گره از مشکل یه مومنی باز میشه.
فقط میتونم بگم متاسفم ما مردم خیلی بیچاره هستیم از هر طرف میگیرن ..........
خودتون رو خسته نکنید. این کلا روش جاری در این مملمت است. یعنی هر روز یکسری متفکر می نشینند و فکر میکنند که چه راه های دیگری هم هست تا بتوان مردم بدبخت این کشور را چاپید!!
به اين ميگن سياست بازي و از توربه و آخر و ... خوردن . در حالي كه كاغذ واسه چاپ ندارن و هزينه هاي چاپ اسكناس هم بالاست ، حالا ميخوان مردم رو به سولابه بكشن و بهاي خدمات الكترونيكي كه بسيار ناچيز است رو به شكل چند برابر از جيب مردم بيرون بكشند اما آقاي سيف بدونه؟؟؟ به قول عليرضا : بانکها باید بدونن که مردم ما قدرت تطبیق خارق العاده ای دارند! و در طرفه العینی همه این ایرانیهای حداقل سه کارت بانکی دار به اسکناس روی خواهند آورد و تمام این زحمتهای چند ساله برای سیستم الکترونیکی بانکها و معاملات الکترونیک به فنا خواهد رفت و به سر خانه اول باز خواهیم گشت.
ریشه ی کلمه ی بانک:
قرن ها پیش، افراد ثروتمند در یهودیه، بر چهارپایه ای سر گذر می نشستند و پول نزول می دادند! به ان صندلی و شخص بانک میگفتند!
تا سالها بعد در اروپا بصورت حجره درامد و امروزه ...
خودتون وضع دلالی و تولید و بدهی در مملکت را بررسی کنید تا ببینید معنای ان عوض نشده مگر در ظاهر و عنوان!

به امید روزی که دستکم بجای هر دو شعبه ی بانکی، یک شعبه ی تولیدی داشته باشیم! شاید انگاه بجای هر ایستگاه دلالی، یک شرکت تولیدی داشتیم! شاید انگاه به یاد اوردیم که وقتی اینهمه بانک نداشتیم، اینهمه تورم هم نداشتیم!
پاسخ ها
کارون
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
ممنون. استفاده کردیم.
سزای گران فروش نخریدنه.اگه بانکا پر رو بشن پولارو از بانک بیرون می کشم ونقدا"خرید می کنیم.
بایدپوزهارابردوجلوی بانک انداخت....همه باهم
من که دستگاه رو تحویل بانک میدم و فقط با پول نقد کار میکنم به نظر من نباید حتی پول را به حساب بانک ها ریخت بریم بریزیم به حساب قرض الحسنه محلی لااقل گره از مشکل یه مومنی باز میشه.
فردا میگن بابت پولی هم که تو بانک براتون نگهداری میکنیم بایدپول بدین اخه ما بیکار نیستیم که مفتی پولهای شما رو نگهداری کنیم که
همگی به عصر حجر برمیگردیم به زودی زود مبادله کالا با کالا خواهیم داشت.
از سال گذشته واریز پول از دستگاه کارت خوان به حساب فروشنده بین 5 تا یک روز طول می کشد و بانک مرکزی با ادعای اینکه شبکه کشش ندارد این کار رو انجام داده
به زبون ساده : بانک مرکزی پول هزاران فروشنده رو 5 تا 24 ساعت پیش خودش نگه می داره
حال سوال اصلی اینه این پولها که مقدارش بسیار زیاد هم هست در طول یک شبانه روز سودش برای بانک مرکزی کافی نیست که دوباره می خواد کارمزد بگیره
با سلام
بدین ترتیب هزینه چاپ اسکناس بیشتر از این مبالغ گردن دولت میافتد
با این اقدام فروشگاهها از مشتری اسکناس مطالبه خواهند کردآن وقت بانک مرکزی باید اسکناس چاپ کند و در نهایت هزینه چاپ اسکناس بانک مرکزی افزایش می یابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
داداش محمد گل بانک مرکزی اسکناس چاپ نمی کنه و مجبور میشه هزینه بدی که تو بانک معطل نشی یعنی مجبورت نیکنند چون دندون ملت شمردن و میدونن که مردم اهل اعتراض نیستند.
بخورین شما بانکی ها همه تون مثل همین! فقط اسم بانکداری اسلامی رو با خودتون دارین وگرنه که بانکداری بقیه کشورها از بانکداری ما حلال تره!
بانک مرکزی اول اعلام کنه که هزینه نگهداری شبکه وتجهیزات آن چقدره تا خیرین براش پول جمع کنن نه اینکه این همه پول هنگفت بگیره بعدش بده دست یکی مثل خاوری یا امثال هم وباهاش برن تفریح وتفاوت فرهنگی
چند وقت پیش تلویزیون اعلام کرد که یانک مرکزی ازاین کار ماهانه 60 میلیارد تومن در آمد کسب می کنه.
اون وقت ما چقدر پروژه های عظیم داریم که کلی هم رسانه ای می شه و پز بهش میدن ولی کلا چند میلیارد هزینه داشته.
تازه این یه نمونه خیلی کوچیک از درآمد بانک ها هست که هواسشون نبوده و لو دادن.
دل ما که از دست این ها خون شد ولی کو گوش شنوا. هر کار دوست دارن می کنن و به کسی هم ربط نداره
از ایسنا (مدیر فناوری بانک مرکزی)
139000000*تراکنش
110 قیمت هر تومان
15290000000
پانزده هزار ملیارد تومان
کسری بوجه 440 ملیارد تومان
15290-440=
14850 سود
اقا انجام بدید خوب خوب چه سودی داره
به عنوان یه مغازه دار ، جمع میکنم این دستگاه مسخره رو ، شورش رو درآوردین . این چه سبک و سیاق مسخره ای که هر روز راه انداختن
نظام بانکا ما خودش مسخره هست.اون از سودش که کم شد.اونم از اعلام موجودی که پول میگیرن اینم از تراکنش.دنیا هر روز داره میره سمت الکترونیک شدن ما هر روز پس رفت می کنیم.بی خود نیست ک جهان سومیم
صف بانکهادوباره رونق میگیره.گردش اسکناس بیشتر میشه .هزینه چاپ اسکناس بیشتر میشه روی ترافیک هم اثرمیذاره رشته های بانکداری الکترونیک پنبه میشه...
تو ایران چی هست که هزینشو مردم نمیدن ؟؟؟؟؟؟؟؟
توجیه آقایون اینه که می خوان تراکنش های خرد ( زیر 10 هزار تومن ) از سیستم حذف بشه . این که چاره اش خیلی راحته . کارمزد رو از تراکنش های زیر 10 تومن بگیرید
خجالتم خوب چیزیه مردم و چی فرض میکنن چرا ما باید تاوان ندانم کاری ها و بی مسئولیتی و نا کارامدی مسئولین و بدیم
بانکداری اسلامی یواش یوایش خودش رانشان می دهد اینبار نوبت پسرعمی خاوری است که درامدتراکنش هارابه کاناداببرد
من که مطمئنا کارت خوان رو پس میدم...همه کسبه باید این کار رو بکنن
من در محل کار خود 6 دستگاه کارتخوان دارم از فردا تعطیل. پول نقد میگیرم هم زود تر به پولم میرسم هم هر روز یک الم شنگه این بانکها را مجبور به تحملش نیستم.
من چند تا دستگاه pos دارم اگر قرار باشه کارمزد بگیرند کلا همه را جمع میکنیم اولا تراکنشهای ما 700 تومان و پانصد تومان است که برای اینکه صدی ودویستی نیست ولی سخنگوی بانک میگوید برای تراکنشهای کوچک باید از پول نقد استفاده کرد کو پول خرد. در ضمن تا آنجایی که من می دانم و سرویس دهندگان این دستگاهها به من گفته اند حتی خیلی از اینها آمده اند و فرم هم پر کردند و اعتراض ما را مکتوب کردند همه بانکها با شاپرک مخالف بودند و هستند اینها همه اش کلکهای بانک مرکزی برای اخاذی می باشد همانطور که شبانه حساب بانکها را خالی میکند این شکلی هم جیب ملت رذا می خواهد خالی کند
بانکها دارن کلاهبرداری می کنن. امروز دستگاه خودپرداز غرب تهران پول نمی داد.
بانکها همین الان هم دارند به ازای هر تراکنش به سرویس دهنده های پوز کارمزد میدهند در صورتی که این مشتریان بانکها هستند که توقع دارند سرویس 24 ساعته بگیرند و نگران سرقت پول نقدشون نباشند و همه جا هم سرویس بگیرند.
کمی منصف باشیم این خدمات برای بانکها تا الان به جای سود آوری فقط هزینه داشته .
فراموش نکنیم که همین الان مردم به خاطر انتقال وجه از طریق شتاب کارمزد پرداخت میکنند و چون ارزش این خدمت رو درک میکنند از دادن کارمزد ناراضی نیستند .
توقع داریم تو خونه بشینیم و همه خدمتی بگبریم بدون هیچ هزینه ای .
با اطمینان میگم ، فروشندها این کار مزدهارا از ملت میگیرند ....حقه مونه!
من مدتی در یک شرکت پوز کار میکردم و به وضوح می دیدم که بانکهای مختلف با وجود کمبود دستگاه به علت تحریم حاضر بودند با هر نرخی دستگاه اجاره کنند مثلا 200 هزار دستگاه با قول نصب 3 ماهه در یک شهر نمونشه.
علتش هم داشتن سود بالایی است که از قبل مانده حسابهای مشتریان - کاهش هزینه های پرسنلی و بانکداری و استهلاک سرمایه انسانی و غیره -انتقال حتمی وجوه کارکرد مشتری به حساب ان بانک و نه سایر رقبا ...را می توان نام برد
باور بفرمایید این دستگاه ها را هر کدام 150 هزار تومان از شرکت بیتل کره وچند شرکت چین می خرند
نسبت سود به هزینه غیر قابل تصور است
ضعف تیم برنامه نویسی و فاتا(فناوری اطلاعات وتبادل اطلاعات) تو کشور احساس میشه ، چون بهترین ها در حال خروج از کشور هستن . با این اقدامات نمیشه مشکلو حل کرد .
من حاضرم تمام هزینه راه اندازی شبکه شاپرک و پول تجهیزات و هزینه پرسنلی و غیره آن را پرداخت کنم و به عنوان پیمانکار آن طرف قرارداد بانک مرکزی بشم و این سرویس را رایگان به مردم ارایه بدم اما همون چند ساعت که پول مردم در شبکه شاپرک سود مرا تامین می کند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی