بازدید 4787

ورود 100 هزار کرد سوری به ترکیه

سازمان ملل در گزارشی از ورود 100 هزار آواره کرد سوری به ترکیه ظرف دو روز گذشته خبر داد و اعلام کرد: در پی افزایش فعالیت‌های داعش در نواحی شمالی سوریه، امکان بالا رفتن این تعداد وجود دارد.
کد خبر: ۴۳۶۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸ 22 September 2014
سازمان ملل در گزارشی از ورود 100 هزار آواره کرد سوری به ترکیه ظرف دو روز گذشته خبر داد و اعلام کرد: در پی افزایش فعالیت‌های داعش در نواحی شمالی سوریه، امکان بالا رفتن این تعداد وجود دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ساکنان شهر مرزی عین العرب، که در زبان کردی کوبانی است و روستاهای اطراف می‌گویند، داعشی‌ها افراد را با هر سن و سالی در این مناطق اعدام می کنند و جوی از ترس و بیم را در میان مردم به وجود آورده‌اند. به همین خاطر تعداد زیادی از کردهای سوریه در دو روز گذشته از طریق مرز وارد ترکیه شده‌اند.

این در حالی است که معاون نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که بیش از 130 هزار کرد سوریه از هراس داعش به ترکیه رفته‌اند.

سیاستمداران کرد در ترکیه درخواست خود را با جوانان کرد جنوب شرقی بار دیگر مطرح کرده و از آن‌ها خواسته‌اند تا به کوبانی بروند و با داعش بجنگند.

ولات آوار، پزشک کرد از شهر کوبانی گفت: داعش در حال پیشروی است. تروریست‌های داعش به هر جا که وارد می‌شوند، دست به قتل، آدم ربایی وغارت می‌زنند.

وی افزود: ما در حال حاضر نیاز کمک‌های دارویی فوری و تجهیزات برای انجام اعمال جراحی هستیم. تلفات در این مناطق سنگین است. داعش مردم زیادی را در این مناطق کشته است. آن ها سر دو نفر را بریدند.

یک سیاستمدار کرد ترکیه‌ای که به کوبانی رفته بود گفت: این اقدامات از جانب داعش بیش از آنکه جنگ باشد یک نسل کشی است آن‌ها به روستاها وارد می‌شوند و سر دو تن را می‌برند و آن را به روستاییان نشان می‌دهند. این یک وضعیت اسفبار برای بشریت است. ما خواهان مداخله بین‌المللی هستیم.

برخی از کردهای سوری سرنوشت خودشان را با ایزدی‌ها در عراق مقایسه می‌کنند، اقلیت مذهبی که اوایل سال جاری میلادی تحت حملات مرگبار داعش قرار گرفتند ده‌ها هزار ایزدی مجبور شدند سنجار و سایر روستاهای محل سکونتشان را ترک کنند و آواره شوند.

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت، کشورهای دیگر تمایل دارند تا به کمپین حملات هوایی آمریکا علیه تروریست‌های داعش بپیوندند.

وی به برنامه "رو در رو با ملت" شبکه خبری سی بی اس گفت: ما این حملات هوایی را به تنهایی انجام نمی‌دهیم و از سایر کشورها برای این امر کمک می‌گیریم.

ترکیه اعلام کرده که از روز جمعه 70 هزار آواره کرد سوری وارد ترکیه شدند اما آژانس عالی آوارگان سازمان ملل این تعداد را بسیار محافظه کارانه خواند و تعداد آوارگان را 100 هزار نفر اعلام کرد.

نماینده آژانس عالی آوارگان سازمان ملل در ترکیه گفت: فکر نمی‌کنم در سه سال و نیم گذشته ما شاهد ورود 100 هزار آواره سوری به ترکیه ظرف دو روز بوده باشیم. این بدان معناست که اوضاع بسیار وخیم است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار