بازدید 4815

ایران در مبارزه با داعش اعتنایی به آمریکا ندارد

کد خبر: ۴۳۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۶ 22 September 2014
یک روزنامه فرانسوی با روایت نقش ایران در آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش در عراق تصریح کرد ایران نیاز و اعتنایی به آمریکا ندارد.

به نوشته کیهان، فرستاده ویژه نشریه فیگارو به منطقه «دیاله» در کردستان عراق، گزارشی دارد که در آن به نقش ایران در کردستان و کردها در مبارزه با داعش می‌پردازد.

فیگارو می‌نویسد: روز دهم اوت که شورشیان داعش به شهر «جلوله» در جنوب شرقی کردستان حمله کرده و آن را به تصرف خود درآوردند، تهران بدون تامل واکنش نشان داد. رژیم ایران نمی‌توانست بی‌تفاوت باقی بماند وقتی شورشیان خود را به مرزهای ایران نزدیک می‌کردند و به ویژه می‌خواستند راه باریکه‌ای که بغداد را به کردستان وصل می‌کند قطع کنند.

جعفر مصطفی مسئول حزب دموکرات کردستان عراق در شهر خانقین که تحت رهبری مسعود بارزانی در این منطقه حکومت می‌کند، در مصاحبه با نشریه فیگارو توضیح می‌دهد که پس از اشغال «جلوله» توسط داعش، بلافاصله یک نماینده ایران به دیدار ما آمد و به ما پیشنهاد کمک کرد.

جعفر مصطفی می‌گوید: ایران به ما پیشنهاد حمایت داد و گفت که مشاوران نظامی، بویژه در زمینه سلاح‌های سنگین و توپخانه برایمان ارسال خواهد کرد، او می‌گوید یک گروه صد نفره به منطقه آمدند و در کنار ما وارد مبارزه شدند و پس از پایان عملیات بازگشتند.
فیگارو تصریح کرد: از روزی که آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، روز پانزدهم سپتامبر، طی سخنانی همکاری با آمریکا را در بحران عراق رد کرد، با پیام خود به همه فهماند که عملیات ایران در منطقه همچون یک رقیب آمریکا باید تلقی شود.

نویسنده فیگارو درباره شهر «خانقین» می‌نویسد: در این شهر فرهنگ ایرانی نفوذ فراوانی دارد، اهالی بومی این منطقه کردهای شیعه هستند که روابط خانوادگی وسیعی با ساکنان آن سوی مرز دارند. دشت «دیاله» که اینک محل درگیری‌های فراوانی میان داعش با کردها و نیز شبه‌نظامیان شیعه هوادار «بدر» که توسط ایران تعلیم دیده و مسلح شده‌اند، در اطراف شهر «خانقین» گسترده است. این ائتلاف شیعیان با کردها که توسط ارتش عراق همراهی می‌شوند و همین اوایل سپتامبر شکل گرفته است، همکاری سپاه پاسداران ایران را غنیمت بزرگی می‌شمارند.

جعفر مصطفی- مسئول حزب حاکم دموکرات کردستان عراق - به فیگارو می‌گوید ایرانی‌ها در بازگشایی و تصرف مجدد شهر «آمرلی» کمک کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی