بازدید 7440

ضرورت تشکیل کمیسیون مبارزه با مگس سفید

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک سازمان محیط زیست گفت:‌ باید کمیسیون مبارزه با مگس سفید تشکیل شود چراکه دیگر روش آبشویی نیز برای از بین رفتن این حشرات جواب نمی‌دهد.
کد خبر: ۴۳۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴ 22 September 2014
مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک سازمان محیط زیست گفت:‌ باید کمیسیون مبارزه با مگس سفید تشکیل شود چراکه دیگر روش آبشویی نیز برای از بین رفتن این حشرات جواب نمی‌دهد.

به گزارش تسنیم، علیرضا نادری در خصوص افزایش مگس سفید در پایتخت اظهار داشت: فعلا راهکاری برای از بین بردن مگس سفید وجود ندارد چراکه آبشویی نیز جواب نخواهد داد.

وی با بیان این که باید نامه رسمی مبنی بر پیگیری از سوی سازمان برای بنده ارسال شود، گفت: ظاهراً این حشرات بر روی تمام گیاهان و حتی درختان نشسته و تغذیه می کنند که این فاجعه است چراکه بر روی گیاهان تخم گذاری کرده و از گیاهان نیز تغذیه می کنند.

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: مگس سفید بر روی همه گیاهان حتی گیاهان پارک پردیسان نشسته که این نگران کننده است.

نادری با اشاره به این که باید متخصصان برای حل این امر دور هم جمع شوند، افزود: کمیسیون مبارزه با مگس سفید باید با حضور مسئولان جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، شهرداری و سازمان محیط زیست تشکیل شود و در نهایت آن ها تصمیم گیرند.

وی با بیان این که ممکن است مگس های سفید به مزارع کشاورزی منتقل شوند چراکه با وزش باد به راحتی جابه جا می شوند که باید در این خصوص تأمل کرد، گفت: مبارزه شیمیایی، بیولوژیک و فیزیکی برای از بین بردن مگس های سفید یک ضرورت است.

مسئول بخش حشرات دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیک سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: راه دیگر این است که منتظر سرما و بارش باشیم تا از بین بروند که البته این حشرات بر روی گیاهان تخم گذاری کردند و تخمشان باقی می ماند بنابراین باید اقدام اساسی صورت گیرد.

نادری با اشاره به این که این حشرات برای انسان خطرناک نیست و با سم پاشی نمی توان آن ها را ازبین برد، گفت: از بین بردن مگس سفید دیگر کار کوچک و راحتی نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی