بازدید 5202

دولت خواستار عدم ارائه طرح جامع رسانه در مجلس

کد خبر: ۴۳۵۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷ 20 September 2014

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر نظام مند کردن رسانه ها در قالب طرح بیاید ممکن است با شتابزدگی همراه شود لذا از آنجایی که در دولت وظیفه قانونی داریم، کار به صورت علمی، حقوقی، کامل و جامع پیش خواهد رفت.

حسین نوش آبادی در گفت و گو با خانه ملت، درباره لایحه قانون نظام صنفی رسانه گفت: در حال حاضر در حال تهیه پیش نویس لایحه قانون نظام صنفی رسانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم که این موضوع با آنچه در مجلس تحت عنوان طرح جامع رسانه پیگیری می شود، متفاوت است.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه دولت قبل در تهیه این لایحه وپیش نویس مربوط آن تعلل کرد، نمایندگان مجلس در کمیسیون فرهنگی تصمیم گرفتند در این خصوص اقدام کرده و طرحی را ارائه کنند.

وی ادامه داد: از طرفی این مسأله جزء تکلیف برنامه پنجم توسعه اجتماعی بوده و دولت باید آن را تهیه کند همچنین از طرف دیگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی اصلی امور رسانه و مطبوعات است به تهیه پیش نویس لایحه نظام صنفی مطبوعات اقدام کرده است که البته ممکن است انتقاداتی از سوی نمایندگان مجلس و جامعه مطبوعاتی به آن وارد باشد که جای بررسی دارد.

نوش آبادی همچنین افزود: در مجموع آنچه ما در صدد انجام آن هستیم و تکلیف قانونی ماست طی یک لایحه جامع مطبوعاتی در حال انجام بوده و در سایت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در معرض قضاوت صاحب نظران، پژوهشگران و دست اندرکاران مطبوعات قرار گرفته است تا در زمان مشخص دیدگاه ها و نظرات آنها جمع آوری شود.

وی در ادامه با بیان اینکه با نهایی شده لایحه قانون نظام صنفی رسانه، دولت آن را تصویب کرده و به مجلس ارائه خواهد کرد، گفت: قطعا تا پایان فصل پاییز این لایحه تکمیل خواهد شد و از آنجایی که در لایحه پیش بینی بار مالی آن شده است موفقیت بیشتری نسبت به طرح خواهد داشت چرا که ممکن است به علت عدم پیش بینی بار مالی در طرح مجلس، این طرح رد شود.

نوش آبادی در ادامه با تأکید بر اینکه اعتبار و ردیف بودجه در لایحه تعیین می شود و مانعی وجود برای اجرا ندارد، عنوان کرد: اگر نظام مند کردن رسانه ها در قالب طرح بیاید مشکلاتی خواهد داشت و ممکن است شتابزدگی در کار به وجود بیاید اما از آنجایی که در دولت وظیفه قانونی داریم، کار به صورت علمی، حقوقی، کامل و جامع پیش خواهد رفت.

معاون پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با بیان اینکه اگر نمایندگان نقطه نظری دارند می توانند در قالب پیشنهادات به لایحه اضافه کنند، خاطرنشان کرد: در نهایت این موضوع می تواند تلفیقی از طرح و لایحه دولت شود لذا پیشنهاد می کنیم مجلس طرح خود را ارائه ندهد تا پس از نهایی شدن لایحه، با شناختی که از موضوع دارد اظهار نظر کرده و دیدگاه های خود را که هم اکنون در قالب طرح آماده می کند در همین لایحه جای دهد تا به مشکل بار مالی هم برخورد نکند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار