بازدید 8653

حمله شکارچیان به پاسگاه محیط بانی در نجف آباد

شکارچیان متخلف به‌وسیله کوکتل مولوتوف پاسگاه محیط‌بانی قمیشلو را به آتش کشیدند.
کد خبر: ۴۳۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷ 20 September 2014
شکارچیان متخلف به‌وسیله کوکتل مولوتوف پاسگاه محیط‌بانی قمیشلو را به آتش کشیدند.

به گزارش شهروند عصر روز چهارشنبه ٢٦شهریور دو محیط‌بان مستقر در پاسگاه قلعه‌یاور پارک ملی قمیشلو در جریان ورود شکارچیان متخلف به پارک، قرار گرفتند. محیط‌بانان عازم منطقه شدند.

تمام شب را به تعقیب و ردزنی متخلفان در کوه سپری کرده و به پاسگاه بازنگشتند.

نیمه‌های شب درحالی‌که محیط‌بانان داخل پاسگاه حضور نداشتند گروهی از شکارچیان غیرمجاز وارد محیط‌بانی شده و پس از سرقت دو موتورسیکلت تریل متعلق به دولت، با پرتاب کوکتل مولوتوف و مواد منفجره دست‌ساز به درون پاسگاه، ساختمان محیط‌بانی قلعه‌یاور را به آتش کشیدند.

پرتاب مواد منفجره ابتدا موجب انفجار، خرد شدن شیشه‌ها در پاسگاه و درنهایت منجر به آتش‌سوزی و سوختن محیط‌بانی شده است.

صبح دیروز نیروهای آتش‌نشانی، پلیس آگاهی نجف‌آباد، فرماندهی انتظامی نجف‌آباد و نیروهای یگان محیط‌زیست در محل حادثه حاضر شدند و با خاموش کردن آتش، بررسی برای شناسایی عوامل این حمله را آغاز کردند.

شکارچیان متخلف همچنین مقادیر زیادی میخ سه‌سر را در مسیر منتهی به پاسگاه روی زمین پخش کرده بودند تا در صورت حضور نیروهای امدادی و امنیتی تایر خودروهای آنان پنچر شود که هم‌اکنون میخ‌ها نیز از سطح جاده جمع‌آوری شده است.

این حادثه به دلیل تشدید برخوردها طی یک ماه اخیر با شکارچیان غیرمجاز، دستگیری و توقیف اموال تعدادی از آنها ازجمله توقیف چند دستگاه موتورسیکلت قاچاق و گرانقیمت از متخلفان انجام شده است.

عاملان این حمله با همکاری نیروهای امنیتی و انتظامی استان اصفهان به‌زودی دستگیر خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۴
وقتی شکارچیان به راحتی گونه های رو به انقراض را که گنجینه های ملی و میهنی هستند شکار می کنند و با اندک جریمه نقدی و ناچیز آزاد می شوند وقتی برای دست اندازی به سرمایه ملی میهنی زیست محیطی با قاطعیت قضات و قوانین مواجه نیستند دیگه انتظار بهتر از این نمی رود...انقدر مار خورده اند که افعی شده اند با همین شرارت ها دارند موفق می شوند یکی از مناطق چهارگانه از جمله پناهگاه حیات وحش حیدری را به اختیار کامل بگیرند... این قرارداد که در سایت دیده بان محیط زیست و حیات وحش آمده یک قرارداد ننگین است که به یک مشت زیاده خواه شرور و سرمایه دار امتیاز بهره برداری از سرمایه های ملی مردم را می دهد...
باید اعدامشون کرد
طبیعت این مرز و بوم به هم میهنان عزیز تعلق دارد.کاش با کمی مدارا و مردمداری جلوی حوادث ناگوار گرفته میشد.
یادمان باشد حفظ محیط زیست حفظ حیات است.
خدالعنت كنه اوني كه اين مسائل رو شل گرفت تا توي دل مردم جا باز كنه . خدااااااااااااا نابود كنه هر كي كه به مردم خيانت ميكنه !!!
تابناک جان این خبرها چه فایده دارد وقتی مسئولین امر کوچکترین اهمیتی برای این خبرها قایل نیستند و حتی زحمت دادن یک لایحه درست و درمان و به روز را برای حفاظت از محیط زیست و حیوانات در معرض انقراض به خود نمیدهند.
یکی دو تا محیط بان دیگه رو اعدام کنید درست میشه!!!!
یا خدا !
سرکار خانم دکتر ابتکار تا به کی میخواهید دست روی دست بگذارید.؟چرا از مجلس مجوز استفاده از سلاح را برای ماموران محیط زیست کسب نمی کنید که مانند نیروی انتظامی اگر در دفاع از خود متخلف کشته شد مواخذه نشوند.
کاش میشد از اون گشتهایی که قراره برای حجاب بزاریم برای محیط زیست و حیات وحش که هر روز داره از دیروز نابودتر میشه هم بزاریم
والا به خدا اسم شکارچی را تخریب می کنید . شکارچی کسی است دکه با اسلحه مجاز ادام به شکار مجاز در مناطق مجاز می کند می گویند .
اینها را سارق دزد محیط زیست یا خرابکار یا قاتل حیات وحش نامگذاری کنید
تابناک جان یه کم جغرافیا هم بخونید بد نیست بدونبد که قلعه یاور ربطی به نجف اباد ندارد . پارک ملی قمیشلو و قلعه یاور در شهرستان تیران و کرون واقع و تحت نظارت محیط بانی این شهرستان می باشد .
باید برخورد با شکارچی ها رو جدی تر و سخت تر بکنند. متاسفانه به دلیل عدم برخورد قاطع و به عکس برخورد با محیط بانانی که مجبور به درگیری با شکارچی ها شدند، جسارت شکارچی ها در انجام انواع حمله به محیط بان ها بالاتر رفته.
احتمالا خسارت پاسگاه محیط بانی را باید محیط بانان ان بدهند که در موقع حمله به پاسگاه در انجا حضور نداشتند
فیلم شیر سنگی در این منطقه تهیه شد

فقط اعدام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی