بازدید 2503

کوچاندن باديه‌نشين‌ها در دستورکار رژيم صهيونيستي

رژیم صهیونیستی پروژه جدیدی را برای کوچاندن اجباری بادیه نشین های فلسطینی و غصب سرزمینهای آنها شروع کرده است.
کد خبر: ۴۳۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۲ 19 September 2014
رژیم صهیونیستی پروژه جدیدی را برای کوچاندن اجباری بادیه نشین های فلسطینی و غصب سرزمینهای آنها شروع کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، اسرائیل همچنان به توسعه شهرکهایش ادامه می دهد. گروههای فعال در زمینه حقوق بشر می گویند، اسرائیل به دنبال بیرون راندن بیش از دوازده هزار بادیه نشین فلسطینی از بخش شرقی قدس و کوچاندن آنها به دره اردن است. اسرائیل قصد دارد این افراد به منطقه ای در نزدیک اریحا و رودخانه اردن در کرانه باختری بروند. بادیه نشین های آواره شده می گویند، این اقدامات اسرائیل غیرقانونی است و اسرائیل زندگی آنها را نابود کرده است و برای کوچاندنشان ، نظر آنها را جویا نشده است.

پرس تی وی در ادامه گفته های یکی از بادیه نشین های فلسطینی را پخش کرد که در این باره گفت:« ما بدوی های این منطقه، مالکان این زمین ها هستیم. ما از پنجاه سال پیش در اینجا ساکن بوده ایم. اجداد ما از سالها قبل در این سرزمین بوده اند. اما در بیست سال گذشته، اسرائیل تلاش کرده است سرزمین های ما را بدزد. اسرائیل قصد دارد زمین های بیشتری را تصرف و تصاحب کند. اما بدوی ها با اسرائیل مبارزه می کنند و حاضر نیستند این پروژه را قبول کنند و می خواهند به تحرکات خود علیه این اقدامات ادامه بدهند.»

به گفته بادیه نشین ها، اسرائیل قصد دارد در مناطقی که از آنها غصب کرده است، شهرکهای اسرائیلی نشین احداث کند.

یکی از بادیه نشین های آواره شده نیز گفت:« هفته گذشته شمار زیادی از اسرائیلی ها به این منطقه آمدند و به ما اخطارهایی دادند مبنی بر اینکه این سرزمین ها را تخلیه کنیم زیرا می گفتند این زمین ها به اسرائیل تعلق دارد. این سخن درست نیست. ما از سال هزار و نهصد و چهل و هشت در اینجا زندگی می کنیم. آنها گفتند که اگر از اینجا نرویم، خانه های ما را ویران خواهند کرد.»

پرس تی وی در پایان افزود: بیش از چهل سازمان فلسطینی و بین المللی، بیانیه ای مشترک منتشر کرده و از سران جهان خواسته اند تا با اقدامات اسرائیل مقابله کنند زیرا این اقدامات اسرائیل، نوعی پاکسازی قومی است و به اسرائیل اجازه می دهد پروژه خود را در داخل کرانه باختری اشغالی تکمیل کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی