بازدید 13168
۶
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

موضع‌گیری متقابل ایران و آمریکا درباره ائتلاف مبارزه با داعش

موضع ایران درباره ائتلاف آمریکایی مقابله با داعش، مخالفت آمریکا با حضور ایران در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه، پابرجا بودن اختلاف‌نظر‌ها میان ایران و گروه ۱+ ۵، مذاکره یک شرکت اروپایی با ایران برای ساخت یک خط لوله جدید گاز و افزایش چشمگیر واردات خودرو به ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۳۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵ 14 September 2014
موضع‌گیری متقابل ایران و آمریکا درباره ائتلاف مبارزه با داعشموضع ایران درباره ائتلاف آمریکایی مقابله با داعش، مخالفت آمریکا با حضور ایران در کنفرانس بین‌المللی مبارزه با تروریسم در عراق و سوریه، پابرجا بودن اختلاف نظر‌ها میان ایران و گروه ۱+ ۵، مذاکره یک شرکت اروپایی با ایران برای ساخت یک خط لوله جدید گاز و افزایش چشمگیر واردات خودرو به ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، بخش عمده مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به مواضع ایران در قبال ائتلاف غربی ضد داعش مربوط می‌شود. در این زمینه، خبرگزاری چینی «شین هوا» از بدبینی ایران نسبت به ائتلافی که آمریکا برای مبارزه با داعش شکل داده سخن گفته است.

این خبرگزاری به نقل از علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران می‌نویسد، آمریکا می‌خواهد به بهانه مبارزه با تروریسم، حاکمیت دیگر کشور‌ها را نقض کند. به گفته وی، اقدام آمریکا در شکل‌دهی به این ائتلاف، با هدف منحرف کردن افکار عمومی بین‌المللی از نقش محوری خود این کشور در حمایت و تسلیح تروریست‌ها در سوریه انجام می‌گیرد.

در این میان، دولت آمریکا ضمن تأکید بر مواضع سابق خود درباره ائتلاف ضد داعش، اعلام کرده ورود ایران به این ائتلاف و شرکت در کنفرانس بین‌المللی که به همین منظور برگزار می‌شود، مناسب نیست.

به نوشته «واشنگتن اگزمینر»، جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفته ایران نباید در کنفرانس بین‌المللی پاریس ـ که به منظور بررسی راه‌های مقابله با داعش در عراق و سوریه برگزار می‌شود ـ شرکت کند. وی مدعی شده با توجه به وجود بسیاری از مسائل، از جمله حضور ایران در سوریه و دیگر مناطق، شرکت ایران در این کنفرانس مناسب نیست. وی این سخنان را در جریان سفر به کشور مصر بیان کرده است.

اما در مطلبی در موضوع هسته‌ای، سایت خبری «ژاپن تودی» از پا بر جا بودن اختلاف نظر‌ها میان ایران و گروه ۱+ ۵ در مذاکرات هسته‌ای خبر داده است. این سایت می‌نویسد، یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد هسته‌ای ایران گفته عدم توافق درباره مسائل جدی، در دور اخیر مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهانی پابرجا بوده است.

به گفته مجید تخت روانچی، پس از دو دور مذاکره با نمایندگان کشورهای اروپایی، دیدگاه‌های طرفین به یکدیگر نزدیک نشده و اختلاف بر سر موضوعات جدی همچنان وجود دارد. تخت روانچی از کشورهای ۱+ ۵ خواسته به منظور دستیابی به توافق هسته‌ای، به خط قرمزهای تعیین شده از سوی ایران احترام بگذارند.

در میان دیگر مطالب، خبرگزاری «ترند» از مذاکره یک شرکت اروپایی با مقامات ایرانی برای ساخت یک خط لوله جدید در ایران خبر داده است. این خبرگزاری می‌نویسد یک شرکت اروپایی در حال مذاکره با ایران است تا نسبت به ساخت نهمین خط لوله گازی این کشور که قرار است گاز طبیعی را به ترکیه صادر کند، اقدام نماید.

نام این شرکت اروپایی اعلام نشده، ولی مدیر اجرایی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفته مذاکرات با این شرکت در ‌۲۲ سپتامبر آغاز خواهد شد. این خط لوله که طول آن ۱۸۰۰ کیلومتر پیش بینی شده، قرار است گاز طبیعی را از عسلویه در جنوب به مرز بازرگان در شمال غربی ایران انتقال دهد.

در پایان در یک مطلب اقتصادی دیگر، روزنامه «نشنال» امارات از رشد چشمگیر واردات خودرو به ایران در پی کاهش تحریم‌های غرب خبر داده است. این روزنامه می‌نویسد در پی کاهش تحریم‌های ایران در ماه فوریه سال جاری، واردات خودرو به ایران افزایش چشمگیری یافته؛ به گونه‌ای که در پنج ماه نخست سال جاری به میزان ۱۵۰ درصد افزایش یافته است. به نوشته این روزنامه میزان صادرات خودرو به ایران حدود ۴۴ هزار دستگاه بوده؛ در حالی که در مدت مشابه سال قبل، این میزان ۱۷ هزار دستگاه بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶
آمریکا نگران شده که اگر ایران در اءتلاف ضد داعش شرکت کند کلا داعش نابود شود و بهانه آمریکا برای حضور در خاورمیانه و چپاول ثروت این منطقه از بین برود. آی چه حالی میدهد که آمریکا تو شر داعش گیر کند و ژنرال های آمریکایی با این همه ادعابیایند پیش سردار سلیمانی و التماس کنند
یکسال پیش پوتین به آمریکا و انگلیس هشدار داد که اگر به این آدمخوارها ضّد اسد کمک کنید شما را هم خواهند خورد، حالا دارد پیش بینی‌ او درست از آب در میاید، ولی‌ باید دید که این پیش بینی‌ اتفاقی‌ بوده یا دستی‌ وجود دارد که آن را محقق کرده است، واقعیت امر این است که از زمان روی کار آمدن پوتین در روسیه، روسیه و اسرائیل نقش دو لب ‌یک قیچی را بازی میکنند که با اهداف مختلف اما مشترک در نتیجه گیری با هم همکاری میکنند،

۱- واقع ۱۱ سپتامبر، پوتین می‌خواست به غرب و آمریکا بفهماند که اگر آنها خط قرمز عدم دخالت مستقیم در خاک یکدیگر را که در جنگ سرد ٔبر قرار بود در مورد چچن و کمک به آن و متعاقباً بمب گزاریها در مسکو نقض کردند، مسکو نیز این امکان و قدرت را دارد که همان بمبگزاریها و ناا امنیها را در خاک اصلی‌ آمریکا انجام دهد، از انطرف اسرائیل نیز در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ آماج حملات و بمبگزاریها در خاکش بود که غرب یعنی‌ آمریکا و اروپا به آن حساسیتی نشاند نمی‌دادند و از نظر اسرائیل لازم بود به آمریکا و اروپا یادآوری شود که اگر خیابانهای اسرائیل امنیت ناداشته باشد خیابانهای آمریکا و اروپا نیز امنیت نخواهد داشت و از آنجا که سرویسهای امنیتی اسرائیل اشراف کاملی ٔبر سرویسهای امنیتی آمریکا دارند، در یک همکاری با سرویسهای امنیت روسیه این پروژه مشترک را به سر انجام رسندند.

۲- در مورد عراق و سوریه و لیبی‌ هم به همین صورت، یعنی‌ روسیه پوتین در درگیری خود با غرب و آمریکا از یکطرف در به دنبال در گیر کردن غرب و آمریکا در منطقه بود و از طرفی‌ دیگر هم با خارج کردن نفت این کشورها از بازار قیمت جهانی‌ نفت را به رقمهای جدید رساند و خود بیشترین سود را از افزایش تولید برد، از طرف دیگر اسرائیل هم تمام کشورهایی که زمانی‌ میتوانستند منافع حیاطی اسرائیل را به خطر بیندازند درگیر جنگ داخلی‌ و فروپاشی کرد و تنها در مورد مصر با روسیه همکاری نکرد و دلیل آن این بود که ریسک بی‌ ثباتی مصر بزرگتر از آن بود که به خواهد به آن تن‌ دهد.

۳- در مورد داعش نیز همین سیاست و همکاری به چشم می‌خورد، از طرفی‌ داعش پشت سر هم آمریکایی‌ها و انگلیسیها را سر میبرد و از این طریق آمریکا و اروپا را تحقیر میکند و باعث میشود فشار ٔبر روی آمریکا و اروپا برای وارد شدن به درگیری با داعش افزایش یابد و از طرف دیگر اسرائیل به دنیا نشان میدهد که مسلمانان این چنین هستند و لأزم از از اسرائیل در برابر آنها دفاع کنید

۴- در مورد تحریمهای ایران نیز روسیه و اسرائیل دو سر یک قیچی هستند، از یک طرف ادامه تحریم نفت ایران برای روسیه حیاطی و سودمند است و از طرف دیگر برای اسرائیل تحریم ایران و تحت فشار گذاشتن ایران اهمیت حیاتی دارد پس هر دو به دنبال عدم توافق ایران و غرب هستند.

شاید تصور شود که این مورد بیش از اندازه دور از ذهن است ولی‌ برای اثبات آن ذکر تنها دو مورد کافی‌ است، پوتین و نتانیهو در حداقل ۱۰ سال گذشته بارها با هم در مسکو و اسرائیل ملاقات داشته‌اند، در حالیکه پوتین به سختی با رهبران آمریکا و اروپا ملاقات میکند و در آخرین مورد با هم به توافق رسیدند که بین یکدیگر خط سبز تلفنی ایجاد کنند که قبل از آن فقط بین مسکو و واشنگتن ٔبر غارا بود و در مورد پرونده هسته‌ای ایران روسیه نهیات همکاری را با آمریکا به سفارش اسرائیل انجام میدهد و حتی حاضر نشد که تقاضای ایران برای عضویت در پیمان شانگهای که خود همه کره‌ آن است را به بهانه تحریم شعاری امنیت که خود عضو آن است به پذیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۳
جلب بود.تازگی اسرائیل به روسیه پیشنهاد کرده که در مورد تولید محصولات کشاورزی(به دلیل تحریمهای غرب)همکاری کند.وشاید اسرائیل با پیدا کردن گزینه بهتر از آمریکا 180درجه تغییر موضع دهد.
خودشان بوجود اوردند خودشان هم هر وقت مصلحت بدا نند از بين ميبرند.
این داعش آخرش شر میشه هم برای ما و هم برای آمریکا داعش باعث میشود تنش بین ایران و آمریکا در منطقه بیشتر شود و هم موجبات درگیر شدن ما را در جنگ با خودش فراهم میکند
و اسرائیل بیشترین سود را از این وضعیت میبرد
يك روز دست پرورده اى مثل القاءده كه بعدا افت شد و حالا هم داعش كه در عراق نقش بازى ميكند و ميخواهند فعلا به باغهاى سوريه سرازيرش كنند و پس از ان به هدفهاى بعدى و يا سمپاشى كه فعلا مقدارى شروع شده با كارهايى مثل سربريدن كه با اين كار دستورى عليه خودشان جو ايجاد ميكنند و عجب برنامه ريزيهايى براى اهداف كه نميكند استعمار
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار