بازدید 3340

منافع افراد خاص در واردات تجهیزات صنایع دریایی

کد خبر: ۴۳۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷ 12 September 2014

عضو هیات رئیسه فراکسیون توسعه بنادر و صنایع دریایی با انتقاد از منافع و نفوذ افراد خاص در واردات تجهیزات صنایع دریایی، گفت: در واردات منافع افراد خاصی وجود دارد که این منافع در تولید داخلی ممکن است تامین نشود از این رو نگاه واردات محور بر حوزه صنعت دریانوردی و کشتی‌سازی حاکم شده است.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر اینکه در صنعت دریانوردی بسیاری از امکانات مورد نیاز برای کشتی سازی فراهم است، گفت: لزومی ندارد برای ساخت کشتی و سایر تجهیزات دریانوردی با کشورهای دیگر به خصوص چینی ها قرارداد بسته شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه در حال حاضر اکثر امکانات دریانوردی از چین وارد و تامین می شود، تصریح کرد: کیفیت کار چینی‌ها در حدی نیست که با تولیدات داخل توان رقابت داشته باشد اما متاسفانه تولید داخل را باور نداریم به همین دلیل صنعت دریانوردی به واردات متکی است.

عضو کمیسیون عمران در مجلس نهم، تصریح کرد: در واردات منافع افراد خاصی وجود دارد که این منافع در تولید داخلی ممکن است تامین نشود از این رو نگاه واردات محور بر حوزه صنعت دریانوردی و کشتی سازی حاکم است.

لاهوتی با یادآوری اینکه در کمیسیون مشترک، لایحه رفع موانع تولید و خروج از رکود در حال بررسی است، افزود: در این کمیسیون همه این نگرانی‌ها وجود دارد و تا زمانی که نگاه به واردات در کشور نگاه کاهشی و به سمت افزایش صادرات نباشد چیزی تغییر نمی‌کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: باید تولید داخل را روابط پذیر کنیم تا شرایط برای توسعه صادرات فراهم شود.

انتقاد از فروش منابع نفتی و خروج ارز برای واردات کالاهای غیرضروری

عضو کمیسیون عمران در مجلس نهم، با یادآوری اینکه محدود کردن واردات باعث می شود تولیدکنندگان با انگیزه‌ای بیشتر فعالیت های تولیدی را پیگیری کنند، گفت: در مقطعی دولت دهم وارد کردن کشتی را ممنوع اعلام کرد اما این تصمیم خوب که باعث انسجام صنعت کشتی سازی شده بود هم به مرور از هم پاشیده شد.

لاهوتی تاکید کرد: حمایت از تولید داخلی جلوی خروج ارز از کشور را می‌گیرد و رونق اشتغال را در پی دارد.

وی گفت: دستاوردهای علمی و فنی که در طول سال‌های سال توسط محققان کشور در عرصه کشتی سازی حاصل شده است باید مورد بهره برداری قرار گیرد چرا که بی توجهی ها باعث نابودی این علوم می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: فروش منابع نفتی کشور و تبدیل آن به ارز برای واردات کالاهایی که نیاز کشور نیست و امکان ساخت این کالاها در کشور وجود دارد صحیح نیست.

عضو کمیسیون عمران در مجلس نهم، تصریح کرد: اگر هزینه ساخت و تولید کشتی و تجهیزات دریایی در داخل و خارج با هم برابرباشند، بازهم منافع ساخت این تجهیزات در داخل به سبب اشتغالزایی و جلوگیری از خروج ارز بیشتر از روی آوردن به واردات است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط تحریم و تهدیداتی که وجود دارد یکی از مقولاتی که باید بر آن تکیه داشته باشیم، ظرفیت‌های صنعت کشتی سازی در داخل است چرا که همه شرایط و امکانات مورد نیاز در این صنعت وجود دارد و باید واردات بی رویه کاهش یابد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون توسعه بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: ممکن است برخی قطعات کوچک و جزیی در صنعت کشتی سازی نیاز به واردات داشته باشد اما اینکه کل این صنعت را به دیگرکشورها متکی کنیم ساده و آسان‌ترین راه ممکن است که می توان انتخاب کرد و درست نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار