بازدید 6518

زمان اعلام نتایج آزمون ارشد دانشگاه آزاد

کد خبر: ۴۳۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵ 10 September 2014
معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با اعلام اینکه نتایج آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد امشب اعلام می‌شود، گفت: داوطلبان می‌توانند از فردا بعدازظهر برای انتخاب رشته و رشته‌محل‌های جدید به سایت سنجش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و برای آنها 20 انتخاب در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، دکترعلوی فاضل در نشست خبری افزود: تمام اطلاعات نتایج کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در اختیار شرکت ارائه کننده خدمات قرار گرفته و ساعت دقیق اعلام نتایج بستگی به پهنای باند مناسبی دارد که نتایج اعلام شود.

وی با بیان اینکه نتایج کارشناسی ارشد امسال از لحاظ جنسیت به نسبت 50 – 50 بوده است، گفت: برای ورودی‌های امسال هیچ گونه محدودیت جنسی، سنی، جغرافیایی و مدرک پایه موثر نبوده است.

علوی‌فاضل با بیان اینکه نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد روز گذشته اعلام شد، گفت: داوطلبان دکتری می‌توانند از امروز بعدازظهر اقدام به انتخاب رشته و رشته‌ محل‌های جدید کنند. در مهرماه امسال قریب به 12 هزار نفر در دانشگاه‌ها ثبت‌نام خواهند کرد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه نتایج کارشناسی با آزمون دانشگاه آزاد نیز فردا پنجشنبه اعلام خواهد شد، گفت: در دوره کارشناسی حدود 40 هزار نفر با آزمون پذیرفته می‌شوند و 140 هزار نفر نیز در مرحله بدون آزمون در مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته پذیرفته خواهند شد.

وی افزود: در اواخر هفته آینده نیز داوطلبان مرحله‌های بدون آزمون مجدد می‌توانند برای انتخاب رشته به سایت سنجش دانشگاه آزاد مراجعه کنند.

علوی‌فاضل با اشاره به رشته محل‌های جدید در دکتری اظهار کرد: تمام داوطلبانی که برای مصاحبه فراخوانده شده‌اند چه افرادی که در رشته محل خود قبول شده و چه افرادی که قبول نشده‌اند، امروز بعدازظهر می‌توانند اقدام به انتخاب رشته مجدد در رشته‌ محل‌های جدید کنند و نتایج آن چهارشنبه هفته آینده 26 شهریور ماه اعلام خواهد شد.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با بیان اینکه افزایش رشته محل‌ها به معنای افزایش ظرفیت به همان میزان نیست، گفت: رشته‌ محل‌های جدید در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد حدود دو برابر افزایش پیدا کرده، اما این به این معنا نیست که ظرفیت‌ها نیز دو برابر شده است. بلکه به این معناست که ظرفیت‌ها در رشته‌های محل توزیع شده‌اند. به طور مثال در رشته محل‌های جدید مقطع دکتری فقط 5 نفر دانشجو پذیرش خواهد شد و در رشته‌ محل‌های قدیمی ظرفیت بیشتر خواهد بود و این مساله در راستای حفظ کیفیت آموزشی بوده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اقدام به جذب دانشجوی دکتری پژوهش‌محور نیز خواهد کرد، گفت: مطابق مجوز وزارت علوم، دانشگاه آزاد اقدام به جذب دانشجوی پژوهش محور خواهد کرد و شرایط تصویب شده برای پذیرش این دوره‌ها براساس این است که افراد در دوره با آزمون و بدون آزمون سال 93 ثبت‌نام کرده باشند و در رشته‌های انسانی با معدل بالای 18 و برای سایر گروه‌ها معدل بالای 17 باشد.

علوی‌فاضل افزود: دانشجویان دوره‌های دکتری پژوهش‌محور موظفند زیر نظر اساتید یک طرح پژوهشی از صنعت به خدمات به عنوان رساله خودشان معرفی کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست