بازدید 3091

جای خالی مردم در «صبحانه‌های حکیمانه»!

افشین اورکی
کد خبر: ۴۳۳۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲ 10 September 2014
بی تردید بازدید مسئوولان دولتی از زیر مجموعه های خود اگر برای بررسی، شناسایی و حل مشکلات فراوان و رنگارنگ مردم انجام شود کاری ستودنی و قابل ارزش است. تاکید بر اجرای این مساله هم در متون شعر و ادب پارسی این سرزمین دیده می‌شود و هم در جای جای اسناد برجای مانده از بزرگان ایران زمین وجود دارد. یکی از بزرگترین تشکیلات بیمه‌ای ایران که متنوع ترین خدمات بیمه‌ای را به میلیون ها مخاطب ارائه می‌دهد، سازمان تامین اجتماعی است.

از سوی دیگر حدود 40 میلیون نفر در این سرزمین پهناور تحت پوشش خدمات بیمه‌ای و درمانی تامین اجتماعی قرار دارند و این مساله وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم متاسفانه در سازمان تامین اجتماعی بیش و پیش از آنکه به کیفیت خدمات ارائه داده شده به بیمه شدگان و مستمری بگیران توجه شود، به ارائه آمارها و اطلاعات غیر واقعی، رویاپردازانه و مدیریت پسندانه پرداخته می‌شود.

شاید به نوعی برخی از مدیران ارشد تامین اجتماعی که قادر به درک درستی از وخامت و شرایط ناگوار این سازمان بیمه‌ای نبوده و نیستند، می‌خواهند تا در سایه شیرینی این ارقام و آمار غیر واقعی که کیلومترها از دنیای تلخ و تیره بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی فاصله داشته و دارند، همچنان در شیپور تبلیغاتی خود دمیده و از این نمد برای خویش، کلاهی دست و پا کنند.

یکی از روش های پروپاگاندای سیاسی برخی از مدیران ارشد و مسئوولان سازمان تامین اجتماعی، بازدید از زیرمجموعه های شسته و جارو شده خود است. برای نمونه شعبه مکانیزه 27 تامین اجتماعی شرق تهران بزرگ، شعبه ای تبلیغاتی برای دید و بازدیدهای مدیران ارشد و میانی ستاد مرکزی این سازمان است؛ شعبه ای که تا پایان خرداد ماه امسال، تنها 33 هزار و 267 بیمه شده اصلی و 485 نفر مستمری بگیر داشته است.

به نظر می‌رسد در این زمان که میلیون ها بیمه شده و مستمری بگیر تامین اجتماعی زیر بار گرانی و تورم افسارگسیخته کمر خم کرده اند، اینگونه دید و بازدیدهای تشریفاتی و صوری مدیران، نمی تواند کارایی لازم برای حل مشکلات رنگارنگ آنها را داشته باشد.

جای خالی مردم در «صبحانه‌های حکیمانه»!

اینکه مدیران و مسئولان سازمان تامین اجتماعی به دیدن همکاران خود در شعبه ها می روند، کاری خوب و پسندیده است. اینکه بعضی از این اندک مدیران مردمی، به کارمندان دون پایه اجازه حرف زدن می دهند نشان از بینش و منش و تمرین دموکراسی پذیر بودن آنها داشته و دارد، اما اینکه این اصلاحات و تحولات به جای پرداختن به مشکلات مردم، معطوف صبحانه های حکیمانه کاری شود و روسای شعبه های زیرمجموعه تامین اجتماعی برای رنگین کردن صبحانه های تشریفاتی و ملوکانه خویش، تا پاسی از شب، کارمندان واحد خدمات اداری خود را در شعبه ها نگاه داشته و هسته از دل زیتون های درشت خارج کنند، به نظر نمی‌رسد کاری پسندیده باشد!

اینکه برخی از آقایان و خانم های روسای شعبه های تابعه اداره کل تامین اجتماعی یکی از استان ها، برای توجه مدیر کل محترم تامین اجتماعی آن استان به خود، گوی سبقت در ریخت و پاش منابع و درآمدهای بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را از یکدیگر ربوده و از جیب مردم مظلوم و دردمند که این روزها به شدت محتاج و نیازمند نان شب خود هستند هزینه کنند، تصور نمی شود نه مورد تائید مقام معظم رهبری(ره) و نه مورد تائید مقام وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت تدبیر و امید دکتر حسن روحانی رئیس جمهور محبوب مردم ایران زمین و نه مورد تائید هیچ انسان آزاده دیگری بوده باشد.

برگزاری اینگونه صبحانه های حکیمانه کاری (نقل قول صریح یکی از روسای شعبه های تابعه اداره کل ... خطاب به آقای مدیر کل ...) نشان از چیست و براستی چرا مدیران سازمان ترجیح نمی‌دهند به جای این موارد، چرایی ازدحام و سرگردانی مردم در برخی شعبات را پرس و جو کرده و چاره جویی کنند؟!

اگر از اینکه چه حکمتی پشت اقدام مدیران  وجود دارد که از آن بی خبریم، بگذریم، بد نیست نکاتی چند در این باره مطرح کنیم؛

مردم به کارمندانی که نهار خود را از خانه می آورند و اگر فرصت کنند، برای فرار از زخم معده با عجله یک لقمه از آن می خورند، اعتراض دارند و می‌گویند: «حقوق شماها را ما می دهیم!» ، با این رویکرد، اگر این مردم بدانند که در زمان بازدید مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی از شعبه های تحت پوشش و از جیب آنها «سفره های صبحانه حکیمانه کاری» پهن می شود، چه تصوری درباره حافظان منافع خود در این سازمان بیمه ای خواهند داشت؟!

اگر هدف مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی در زمان بازدید از زیرمجموعه های خود، حل مشکلات مختلف و رنگارنگ مردم، بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی است، پس بیراه نیست از ایشان بخواهیم برای این حاتم بخشی های انجام شده به افکار عمومی پاسخ داده و ترتیبی اتخاذ کنند که دریابیم مردم در کجای این معادله گنگ جای داشته و دارند؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
دلا نزد کسی بنشین که او از دل خبر دارد.
ای کاش ابعاد دیگری از ماجرای اختلاس های انجام شده در سازمان تامین اجتماعی که گزارش آن سال گذشته توسط نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی منتشر شد
گزارش خوبی است، اما کو گوش شنوا
می خواهم از سایت تابناک و نویسنده این یادداشت صمیمانه تشکر کنم.ما با شما هستیم.
پس چرا هیچ کدام از مسئوولان وزارت رفاه و تامین اجتماعی جلوی این حاتم بخشی ها را نمی گیرند؟!
مدیران چه می دانند دوندگی برای تهیه یک نسخه چه معنا دارد!
سازمان شما درست بشو نيست
از سایت وزین خبری تابناک برای انتشار این یادداشت افشاگرانه و تخصصی تشکر و قدردانی می کنم. امیدوارم که اینگونه یادداشت ها در باره سازمان پر رمز و راز تامین اجتماعی باز هم تداوم داشته باشد.
حالا صبحانه چی خوردند؟!
حالا اگه صبحونه شاهانه بخورن و دو ریال هم به نفع مردم کاری کنند، بازم می گیم نوش جانشان. اما درد اینجاست که این همه ریخت و پاش و بی محلی به مردم! چرا کسی به درد دل مردم رسیدگی نمی کند؟!
سلام متاسفانه جایی برای ارزشیابی و پایش امور دولتی نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی