بازدید 5469

تفاهم‌نامه اقتصادی ایران و روسیه کلی است!

وزیر انرژی روسیه از تفاهمنامه کلی اقتصادی ایران و روسیه خبر داد و گفت: برای اجرایی شدن هر کدام از مفاد این تفاهمنامه زمان زیادی نیاز دارد.
کد خبر: ۴۳۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۶ 09 September 2014
وزیر انرژی روسیه از تفاهمنامه کلی اقتصادی ایران و روسیه خبر داد و گفت: برای اجرایی شدن هر کدام از مفاد این تفاهمنامه زمان زیادی نیاز دارد.

به گزارش فارس، الکساندر نواک در حاشیه یازدهمین اجلاس کمیسیون همکاری‌ اقتصادی ایراان و روسیه در تهران گفت: قبل از آنکه تحریم‌ اقتصادی علیه ایران شروع شود، وضعیت تجاری ایران و روسیه در بالاترین حد خود بود، اما پس از تحریم‌هایی که آمریکا و کشورهای 1+5 علیه ایران تحمیل کردند، شرایط تجارای ایران از آن حالت رونق دور شد.

وزیر انرژی روسیه با اشاره به اینکه آنچه که امروز بین ایران و روسیه تفاهم شد، حرف نیست، بلکه قرار است به این تفاهم‌نامه عمل شود، تصریح کرد: ما به دنبال رونق اقتصادی ایران و روسیه هستیم که این تفاهم‌نامه اولین قدم در این راستا است.

نواک با اشاره به اینکه در گذشته به خاطر ندارم، مشکلاتی بین ایران و روسیه در زمینه همکاری‌ دو جانبه ایجاد شده باشد، تصریح کرد: اگر هم موانعی بوده عمدتا بر سر مسائل مالی است که با تفاهم‌نامه امروز این مشکل نیز برطرف شد و امیدوارم دیگر مشکلاتی از این دست ایجاد نشود.

وزیر انرژی روسیه با اشاره به شایعاتی که در مورد تهاتر نفت ایران و روسیه مطرح شده است، تصریح کرد: آنچه که امروز بین وزیر نفت ایران و من امضا شد، تفاهم‌نامه‌های کلی است که برای هر کدام از این موارد زمان زیادی طول خواهد کشید که اجرایی شود.

وی ادامه داد: تاکنون بحثی بین ایران و روسیه در مورد تهاتر نفت مطرح نشده است و ایران این حق را دارد که از مسیرهایی که خودش صلاح می‌داند، نفت را به کشورهای متقاضی صادر کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار