بازدید 3538

رسانه ملی تکالیفش در موضوع آب را انجام نمی‌دهد

کد خبر: ۴۳۲۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷ 06 September 2014

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بحران آب، گفت که صدا و سیما در ارتباط با این موضوع تکالیفی دارد که متاسفانه به بهانه‌های مختلف آن را انجام نمی‌دهد.

نصرالله پژمان‌فر در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی درباره مصرف صحیح آب، عنوان کرد: ما اصرار داریم که همه دستگاه‌های فرهنگی به این مساله وارد شوند. از مساجد و حسینیه‌ها گرفته تا کتاب‌های درسی؛ چند درس در کتاب‌های درسی داریم که اهمیت آب و جایگاه آن در زندگی مردم را نشان می‌دهد؟

وی ادامه داد: این مساله در حالی است که آموزه‌های متعددی در این زمینه وجود دارد مثلا امیر مومنان آب نیمه خورده خود را در کنار فرات دور نمی‌ریزند یا حضرت امام (ره) نیز به گونه‌ای مشابه برخورد می‌کنند. می‌توان با استفاده از این ذخیره‌های دینی به شکل مصرفانه آب برخورد کرد.

پژمان‌فر در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد: منابع آب محدود است و ما باید بتوانیم آن را مدیریت کنیم چرا که کمتر از دو درصد آب جهان آب شرب است و برخی از این کشورها از جمله ایران با محدودیت سرانه‌ای بیشتری مواجه هستند.

این نماینده مجلس افزود: آب انرژی تجدیدپذیری نیست و نمی‌توانیم آن را با چیز دیگری جایگزین کنیم. افت سفره‌های آبی واقعیتی است که بر اثر عدم مدیریت منابع آبی ایجاد شده و باعث شده به این سمت برویم که منابع آبی در دل زمین کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: مدیریت منابع آب یک امر ضروری است که به آن توجه نشده و اجازه داده‌ایم که هر کس با زدن چاه عمیق از این منابع برداشت کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به لزوم کار فرهنگی در این مساله، تصریح کرد: اصل قضیه، کار فرهنگی است. مردم باید به باور برسند که آب سرمایه بزرگی است و ارزش آن به مراتب از نفت و معادن دیگر بالاتر است؛ چرا که اگر نفت نداشته باشیم اینطور نیست که مردم نتوانند انرژی را در جای دیگر تامین کنند، اما اگر آب نداشته باشیم از هیچ راه دیگری قابل تامین نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار