بازدید 5094
۴

سفر هیأتی از رژیم اسرائیل به آمریکا برای بحث درباره مذاکرات هسته‌ای

در حالی که بر پایه اعلام مقامات ایرانی و غربی، قرار است دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود، رژیم اسرائیل بار دیگر و همچون همیشه، تلاش‌های خود را برای جلوگیری از ‌توافق شدت بخشیده است. در این زمینه، اخبار از سفر هیأتی از این رژیم به آمریکا برای بحث درباره موضوع هسته‌ای ایران حکایت دارد.
کد خبر: ۴۳۱۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲ 03 September 2014
سفر هیئتی از رژیم اسرائیل به آمریکا برای بحث درباره مذاکرات هسته‌ایدر حالی که بر پایه اعلام مقامات ایرانی و غربی، قرار است دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود، رژیم اسرائیل بار دیگر و همچون همیشه، تلاش‌های خود را برای جلوگیری از ‌توافق شدت بخشیده است. در این زمینه، اخبار از سفر هیأتی از این رژیم به آمریکا برای بحث درباره موضوع هسته‌ای ایران حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «هاآرتص» خبر داده که هیأتی بلندپایه از رژیم اسرائیل، هفته آینده برای گفت‌و‌گو با مقامات ارشد آمریکایی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ به واشنگتن فرستاده می‌شود. قرار است دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران، چند روز پس از سفر این هیأت و در نیویورک برگزار شود.

به نوشته این روزنامه، گفت‌و‌گوهای هفته آینده آمریکا و رژیم اسرائیل در چهارچوب گفت‌و‌گوهای راهبردی سالانه دو دولت صورت می‌گیرد. انتظار می‌رود، این گفت‌و‌گو‌ها که قرار است روزهای دهم و یازدهم سپتامبر برگزار شود، بسیار فشرده باشد.

هاآرتص در ادامه مطلب خود می‌نویسد، بخشی از این گفت‌و‌گو‌ها، به تبادل ارزیابی‌های اطلاعاتی دو طرف درباره پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و میزان انعطافی که ایران آماده است در مذاکرات از خود نشان دهد، اختصاص دارد؛ افزون بر این، واشنگتن و تل آویو تلاش دارند از این طریق، مواضع خود را در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای با یکدیگر هماهنگ کنند.

بر پایه اعلام‌های قبلی مقامات ایرانی و غربی، قرار است دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران، روز شانزدهم سپتامبر در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود. در جریان این مذاکرات، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با همتایان خود از کشورهای ۱+ ۵ دیدار و گفت‌و‌گو خواهد کرد.

در این میان و در شرایطی که دو طرف تلاش دارند تا ضرب الاجل از پیش تعیین شده به توافق نهایی دست یابند، رژیم اسرائیل بار دیگر ضمن ابراز نگرانی از این موضوع، تلاش‌های خود را علیه روند مذاکرات شدت بخشیده است. در همین زمینه، یک مقام ارشد اسرائیلی به هاآرتص گفته، نگرانی تل آویو از آن است که در چهارچوب تلاش‌ها برای حل موضوع هسته‌ای ایران، برخی کشورهای ۱+ ۵ ایده‌هایی را ارائه دهند که شامل ارائه امتیازاتی گسترده به ایران بوده و آن‌ها را قادر سازد توانایی غنی‌سازی خود را تا حد زیادی حفظ کنند.

به هر حال، ریاست هیأت اسرائیلی را که به واشنگتن سفر می‌کند، ‌یووال استینیتز، وزیر اطلاعات و امور راهبردی این رژیم بر عهده خواهد داشت. جوزف کوهن، مشاور امنیتی رژیم اسرائیل، جرمی ایساچاروف، رئیس بخش امور راهبردی وزارت خارجه این رژیم و همچنین مقامات ارشدی از کمیسیون انرژی اتمی، موساد، وزارت جنگ و وزارت اطلاعات اسرائیل نیز در این هیأت حضور خواهند داشت.

در مقابل، سرپرستی هیأت آمریکایی طرف مذاکره با اسرائیلی‌ها نیز با ویلیام برنز، قائم مقام وزارت خارجه آمریکا و وندی شرمن، معاون این وزارتخانه است. شرمن سرپرستی تیم مذاکره کننده هسته‌ای آمریکا در گروه ۱+ ۵ را نیز بر عهده دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴
تا وقتی آمریکایی ها از خودشون هیچ اختیاری ندارن و همه چیزشون تمام و کمال در دست یک مشت آدم کشه دزده وحشیه هیچ توافقی حاصل نخواهد شد .
این یک سیاست قدیمی است که امریکا از رقبا خود بیشتر امتیاز بگیره
بزرگ ترین مانع بر سر توافق میان ایران و غرب بر سر موضوع هسته ای کشورمان اسرائیل است
خصوصا الان که جنگ غزه و حمایت ایران از حماس اسرائیل را زخمی کرده ...یک جوری قصد تلافی دارد
پر رو تر از این صهیونیستها خودشون هست، آدم کشی و کودک کشی که می کنن ، کلی هم سلاح هسته ای دارن بعدش میان برای بقیه تعیین تکلیف می کنن باز هم دو قرت نیمشون هم باقیه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار